سردار فرحی: مرکز نوآوری سرباز در آینده نزدیک افتتاح می‌شود/ همکاری ۲۶ دستگاه در مهارت‌آموزی سربازان

جانشین وزیر دفاع گفت: به‌زودی مرکز نوآوری سرباز افتتاح می‌شود که در آن سربازان می‌توانند برای حوزه‌های آینده، ایده ارائه دهند.

به گزارش مشرق، سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (دوشنبه ۲۸ آذر) در دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ۲۶ دستگاه در مهارت‌آموزی سربازان همکاری دارند.

وی افزود: امسال پیش‌بینی شده تا ۳۰۰ هزار نفر از سربازان گواهینامه مهارت‌ بگیرند که در این رابطه تلاش خوبی برای ایجاد اشتغال این عزیزان صورت گرفته است. در همین راستا، سالانه ۱۰ هزار سرباز را در این وزارتخانه در اختیار داریم که این سربازان در بدو ورود پنج مهارت عمومی را با کمک جهاد دانشگاهی و هلال‌احمر فرا می‌گیرند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به توان این نهاد در تامین نیازمندی‌های دفاعی کشورمان تصریح کرد: امروز در صنعت دفاعی بیش از ۹۰ درصد نیاز دفاعی کشور را تأمین می‌کنیم. البته در این رابطه بیش از ۶۰ درصد محصولات ما برای کسانی است که باید برای استفاده از آن، مهارت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بیش از ۵۰ درصد کاربران، سربازان هستند که باید آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهیم و این خود نوعی آموزش مهارتی است؛ اما در وزات دفاع چندین کارگاه و صنعت بزرگ دفاعی در ۱۶ استان کشور داریم که سربازان در این کارگاه‌ها پس از فرا گرفتن آموزش‌های لازم، گواهینامه مهارتی خود را از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

سردار فرحی عنوان کرد: با بیش از شش هزار شرکت در ذیل وزارت صمت همکاری داریم که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان هستند. در این شرکت‌ها، سربازهایی فعالیت دارند که ۹۸ درصد آن‌ها بعد از سربازی، یا جذب این‌ شرکت‌ها می‌شوند و یا خود شرکتی را تأسیس می‌کنند.

وی افزود: اگر نتوانیم محصول نو ارائه کنیم، این منجر به غافلگیری ما می‌شود، لذا نباید به محصولات امروزمان دل خوش کنیم چرا که در آینده به دیگران می‌بازیم.

جانشین وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: به زودی مرکز نوآوری سرباز افتتاح می‌شود که در آن، سربازان می‌توانند برای حوزه‌های آینده، ایده ارائه دهند و در صورت موافقت آن‌ها می‌توانیم با حفظ مالکیت معنوی، فکر و ایده نوآوران را هم خریداری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس