کد خبر 1447292
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
مذاکرات مخفی ترکیه و یونان در بروکسل

منابع یونانی می‌گویند مقام‌های آنکارا و آتن برای حل اختلاف نظرها و تنش‌ها درخصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، به‌صورت مخفیانه در پایتخت بلژیک دیدار کردند.

به گزارش مشرق، یک رسانه یونانی امروز (دوشنبه) از دیدار مخفیانه مقام‌های ترکیه و یونان در شهر «بروکسل» خبر داد.

وبگاه «نیوز برِیک» در گزارشی انتقادی از این دیدار، نوشت «آنا-ماریا بورا» مدیر دفتر دیپلماسی نخست‌وزیر یونان و «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه به‌صورت محرمانه در پایتخت بلژیک دیدار کردند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل ازا ین گزارش، دیدار بورا و کالین - که علی‌رغم تنش‌های فزاینده بین دو کشور انجام گرفته - در حضور «ینس پلوتنر» مشاور دیپلماسی صدراعظم آلمان برگزار شد.

بر این اساس، گفتگوهای مذکور در دفتر نمایندگی آلمان در مقر اتحادیه اروپا، با دستورکار آزاد و بدون هیچ پیش‌شرطی انجام گرفت تا دو طرف بتوانند تمایلات یکدیگر برای احیای روابط دوجانبه را بررسی کنند.

این در حالی است که «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا با محکوم کردن هشدارهای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه علیه یونان، گفته بود تهدیدها علیه آتن نگرانی‌های جدی ایجاد می‌کند.

پیش از این، اردوغان با بیان اینکه هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از سوی یونان را پاسخ می‌دهند، تاکید کرد: «یونان باید به همسایگان خود احترام بگذارد، موضع ترکیه را بداند و از اظهارات تحریک‌آمیز دست بردارد».

روابط دولت‌های ترکیه و یونان از چند سال قبل بر سر مسائلی از جمله مقابله با موج پناهجویان غیرقانونی، فعالیت‌های اکتشاف گاز در شرق دریای مدیترانه، قبرس شمالی و مرزهای دریایی تیره‌وتار شده و مقامات دو طرف هر چند روز یک بار به تهدید یکدیگر می‌پردازند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    22 1
    يك كشور ميشه تركيه كه با درايت و سياست حكامش در تمام شئون در حال پيشرفته و هرجا لازم باشه حتي با دشمنان خودش مذاكره ميكنه.يكي هم ميشه ايران مظلوم كه افتاده دست يك مشت خائن بي كفايت كه با خيانت، ندانم كاري ، لجبازي و يكدندگي كشور را به ورطه نابودي كشانده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس