رصد تحرکات چین توسط تیم مشترک آمریکا و ژاپن با کمک «ام کیو-9»

ژاپن و آمریکا یگان جدید اطلاعاتی را برای تجزیه و تحلیل تحرکات چین توسط تجهیزات نظامی خود، از جمله پهپادهای «ام کیو-۹» راه اندازی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، ژاپن و آمریکا یگان جدید اطلاعاتی را برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده توسط تجهیزات نظامی خود، از جمله پهپادهای ایالات متحده که اخیراً در نزدیکی دریای چین شرقی مستقر شده‌اند، راه اندازی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «کیودو» این یگان جدید جدید مستقر در پایگاه هوایی «یوکوتا» در حومه توکیو و با نام «هسته تحلیل اطلاعات دوجانبه ایالات متحده و ژاپن» ماه نوامبر پس از توافق دوجانبه در نشست وزیران دفاع ژاپن و ایالات متحده در سپتامبر ایجاد شد تا به طور مشترک اطلاعات به دست آمده به ویژه در خصوص تحرکات نظامی را تجزیه و تحلیل کند.

آمریکا پهپادهای «ام کیو۹-ریپر» را در پایگاه هوایی کانویا مستقر کرده است. استقرار این پهپادها نشان‌دهنده تلاش‌های واشنگتن برای تقویت نظارت و فعالیت‌های جمع‌آوری اطلاعات در جنوب غربی ژاپن است.

گفته می‌شود که در یک دوره یک ساله تا نوامبر آینده، در مجموع هشت فروند پهپاد ام کیو-۹ در پایگاه کانویا مستقر خواهند شد.

به گفته وزارت دفاع ژاپن، تیم تحلیل متشکل از ۳۰ پرسنل ژاپنی و آمریکایی است. پرسنل ژاپنی از نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و همچنین ستاد اطلاعات دفاعی این وزارتخانه هستند، در حالیکه پرسنل آمریکایی از نیروی هوایی ایالات متحده هستند.

ژنرال «یاسوهیکو سوزوکی» معاون رئیس ستاد مشترک وزارت دفاع ژاپن، گفت که تاسیس این تیم نظارت دائمی اقدامات تهدید کننده را بیشتر تقویت می‌کند.

ژاپن قصد دارد بودجه نظامی خود را باوجود مخالفت‌های مردمی افزایش دهد. ژاپن بودجه نظامی خود را تا پنج سال آینده به ۴۳ تریلیون ین فزایش خواهد داد و به این ترتیب، پس از آمریکا و چین سومین کشور دنیا از نظر بیشترین بودجه نظامی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس