تاج و اینفانتینو

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال، که با دعوت قطر و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تماشای بازی نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر بود اما سفرش را نیمه تمام گذاشته و به ایران برگشته است.

به گزارش مشرق، اگر رییس محترم فدراسیون فوتبال تشخیص داده بود که حضور ایشان در این مقطع زمانی در قطر با وجود اینکه همین دو هفته پیش از سفر ده روزه از قطر بازگشته اند، مفید است به تصمیم ایشان احترام می گذاریم ولی سئوال من این است چه برنامه ای برای پیشبرد اهداف و اولویت های فدراسیون در این سفر دنبال می شد؟

آقای تاج! سفرهای متعدد و مکرر شما به خارج از کشور در طول مدت ۱۰۰ روزی که مسئولیت فدراسیون را بدست گرفته اید و آمار روزهایی که در ساختمان سئول در دفتر کارتان بوده اید در مقایسه با روزهایی که سفر خارج از کشور تشریف داشته اید نشان می دهد اهمیت ویژه ای برای مناسبات فرامرزی قایل هستید. آیا بعد از ۱۰۰ روز ریاست فدراسیون، جا ندارد به مردم و هواداران درباره دستاوردهای این سفرها هم توضیح دهید؟

گفته شده که فیفا اجازه داده است طلب ویلموتس از محل مطالبات فدراسیون فوتبال تأمین شود که هر چند تا حدی می تواند فشارها را از شخص رئیس فدراسیون بردارد اما در هر حال، جور مبلغ سنگین مطالبات ویلموتس را فدراسیون مظلوم فوتبال ایران است که باید بدهد.

حالا که فدراسیون اینقدر به دیپلماسی ورزشی بها می دهد، شایسته است محورهای اصلی برنامه های فدراسیون در این حوزه تشریح گردد؛ البته اگر برنامه ای در این خصوص در فدراسیون تدوین شده است و ما خبر نداریم! قطعا مایه مسرت بود اگر با خبر می شدیم، دپارتمان امور بین الملل فدراسیون بر خلاف سنت سال‌ها و دهه های گذشته،  صرفا مترجم ایمیل های خارجی و ماشین امضای ثبت انتقال بین المللی بازیکنان نیست و دستور کار کارشناسی شده ای برای مناسبات دوجانبه، چندجانبه و بین المللی فدراسیون بعنوان بازوی مدیریت فوتبال ایران برای این رکن فدراسیون تعریف شده است. تجربه جام جهانی قطر به روشنی نشان داد که فوتبال عرصه انکارناپذیری در حوزه دیپلماسی عمومی است و قطعا فدراسیون در کنار وزارت ورزش و جوانان نمی تواند چشمانش را به روی این واقعیت ببندد.

خیلی از انسان ها وقتی به گذشته نگاه می اندازند، آرزو می کنند ای کاش خداوند عمر دوباره ای به آنها می داد و یکبار دیگر متولد می شدند تا تصمیمات نادرست، انتخاب های نابجا، خطاها و کوتاهی های خود را تکرار نمی کردند و مسیر بهتری را در پیش می گرفتند، حالا که رییس محترم فدراسیون فوتبال به لطف اولا تعداد کم‌شمار اعضای مجمع عمومی و انتخابات کمتر حداکثری فوتبال که مانع حضور خیلی از ذینفعان در انتخابات است، ثانیا معیارهای دلبخواهانه مهندسی شده در اساسنامه فدراسیون فوتبال که شرایط را برای مشارکت افراد بدرد بخور در انتخابات این فدراسیون محدود می کند، و ثالثا تفاسیر و نگاه خاص ارکان ناظر انتخاباتی فدراسیون در تأیید و رد صلاحیت نامزدها، فرصت دوباره برای ریاست فدراسیون فوتبال را بدست گرفته است، انتظار می رود از گذشته درس گرفته و تغییرات چشمگیری در عملکرد مدیریتی ایشان دیده شود تا دلگرمی برای همه دلسوزان واقعی فوتبال و افرادی باشد که با امید تحول در مدیریت فوتبال کشور با ایشان در انتخابات فدراسیون همراهی کردند.

* امیرساعد وکیل- وکیل دادگستری و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    مهمترین سوغاتی آقای تاج 3 امتیاز هدیه برای تیم محبوبش هست دیگه
  • علیرضا IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    ما منتظر برکناری و محاکمه تاج هستیم
    • امید IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      تو خواب شاید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس