مشهد رتبه نخست دستگیری اغتشاشگران را در کشور دارد

فرمانده انتظامی مشهد گفت: در اغتشاشات لیدرهایی را دستگیر کردیم که فکر نمی کردند دستگیر شوند در همین رابطه شاخص دستگیری پلیس مشهد در کشور رتبه نخست است.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد نگهبان، شامگاه شنبه در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد در محل فرمانداری شهرستان مشهد اظهار کرد: لیدرهایی دستگیر کردیم که در حال صرف قورمه‌سبزی یا در حال مصرف مواد مخدر و مصرف مشروب بودند. آنها را در حالی دستگیر کردیم که فکر نمی‌کردند دستگیر شوند. شاخص دستگیری پلیس مشهد در کشور رتبه نخست است.

فرمانده انتظامی مشهد با بیان اینکه در ناآرامی‌های اخیر طی ۹۰ روز گذشته نیروهای ما در حالت صد درصد در حالت آماده باش بودند، ادامه داد: امنیت، عدالت و اقتصاد سه ضلع اصلی نظام است که دشمن آن را نشان گرفت اما با همت مردم، رهبر معظم انقلاب و مسولان این فتنه برنامه ریزی شده با سربلندی بیرون آمدیم.

وی بیان کرد: دشمن آمده بود که در این ۹۰ روز کار نظام را یکسره کند، اما به‌لطف هوشیاری مردم، فرمایشات معظم معظم رهبری، تلاش دستگاه‌های دولتی، امنیتی و انتظامی و حضور میدانی مدیران و مسئولان کشور از این فتنه با سربلندی خارج شدیم.

نگهبان ادامه داد: مشهد بین همه کلان‌شهرها در تمام بخش‌ها و شاخص‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد. مشهد تنها شهری است که هیچ اتوبوس، هیچ خودرو شخصی، هیچ مغازه شخصی، اموال عمومی و اموال مربوط به شهرداری آن دچار حریق نشده و به‌طور کامل از بین نرفته است. شاید شیشه یک اتوبوس و بانکی شکسته شده باشد، اما به‌طور کامل نسوخته است. ما در مشهد به‌گونه‌ای کار کردیم که در مجموعه نیروی انتظامی کشته‌ای ندادیم و کشته‌ای نگرفتیم.

فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: دو نفر از عزیزانی که در مشهد به شهادت رسیدند، به‌لطف پلیس در ۴۸ ساعت قاتلشان در سمنان دستگیر شد. مجموعه پلیس مشهد در این ۹۰ روز از وقت، انرژی و سلامت خود گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی و تمهیدات ما حداکثری است درحالی‌که تهدیداتمان حداقلی بود. در این ۹۰ روز حدود ۷۱۴ فراخوان داشتیم که به‌طور میانگین روزانه ۸ فراخوان در مشهد داشتیم. ما در همه فراخوان‌ها حضور کامل داشتیم. ما اعتقاد داشتیم مادامی که اشراف اطلاعاتی ما قوی نباشد، نمی‌توانیم در صحنه قدرتمند باشیم.

نگهبان ادامه داد: برخی تجمعات و موضوعات اجتماعی را به موضوعات امنیتی و انتظامی تبدیل نکردیم. سعی کردیم خودمان روی آتشی که درحال خاموش‌شدن بود، بنزین نریزیم. تجمعات را مدیریت کردیم تا وضع موجود بدتر از این نشود.

فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: در یکی از کارهایی که نسبت به همه شهرهای کشور در ارزیابی داخلی فراجا رتبه عالی دریافت کردیم، حوزه دستگیری‌هاست. اعتقاد داشتیم مادامی که دستگیری نداشته باشیم، نمی‌توانیم موفق باشیم. پلیس با بیشترین حجم دستگیری جلو آمد. تا ساعت ۱۲ شب در خیابان دستگیر و برخورد می‌کردیم و روز بعد به‌سراغ لیدرها می‌رفتیم. هیچ لیدری نداریم که خودرو پلیس را آتش زده باشد، به آن خسارت وارد کرده باشد، به مأمور پلیس در خیابان تعرض کرده و به اموال عمومی خسارت وارد کرده باشد و اکنون در خانه خودش باشد.

وی اضافه کرد: اعتقاد داشتیم کسانی که در کف خیابان حضور پیدا می‌کنند، باید به اندازه حضورشان هزینه دهند. نمی‌شود کسی در خیابان حاضر شود و پلیس را اذیت کند و فرار کند. پلیس پلاک خودرو آنان را یادداشت و در همان شب خودرو آنان را توقیف می‌کرد. پلاک خودروها را از طریق ۴۵۰ دوربین در شهر می‌خواندیم و از آن طریق در کمتر از یک دقیقه به مشخصات فرد می‌رسیدیم.

نگهبان خاطرنشان کرد: در این وقایع مردم همراهی زیادی با ما داشتند. طی گزارشی که مردم به پلیس داده بودند، از یک خانه ۷۰ کوکتل مولوتوف کشف کردیم که قرار بود آن‌ها علیه مردم، شهروندان، مغازه‌ها و پلیس استفاده شوند. از ارتباطات مردم دلسوز مشهد استفاده کردیم و توانستیم به کمک مردم به سراغ کسانی برویم که فکر دستگیری خودشان را هم نمی‌کردند.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: پلیس کسانی را دستگیر کرده که با عینک آفتابی و ماسک در شب تاریک به خیابان آمده بودند که اگر یک سوزن به طرف صورت آنان پرتاب می‌کردیم، به صورت آنان برخورد نمی‌کرد!

وی گفت: ضمن اینکه در این مدت اجتماعات و فراخوان‌ها وقت ما را گرفت، سلسله طرح‌هایی در مشهد به نام طرح‌های اقتدار برنامه‌ریزی کردیم. ۹ مرحله طرح اقتدار اجرا کردیم. در نقاطی که نیاز به اجرای طرح پاک‌سازی و ارتقای امنیت اجتماعی دارد، با کمک و ظرفیت پلیس‌های تخصصی خودمان حضور پیدا می‌کنیم.

نگهبان در ادامه همچنین با بیان اینکه مشهد به عنوان قطب گردشگری و قطب سلامت، بیش از ۵۲ درصد از هتل‌های کشور را به خود اختصاص داده و ۳۰ میلیون زایر دارد، گفت: روزانه به طور میانگین ۹۶ هزار زائر و در ایام خاص مانند دهه پایانی ماه صفر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر وارد مشهد می‌شوند.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: هم اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند و بر اساس آمار رسمی حدود ۳۰۰ هزار و در آمار غیر رسمی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر اتباع خارجی را در دل خود دارد.

وی ادامه داد: شهرستان مشهد که در گذشته پس از تهران رتبه دوم را در جرم و جرایم داشته هم اکنون در این زمینه رتبه اول را دارد.

نگهبان گفت: در مشهد به طور میانگین روزانه ۳ هزار تماس عملیاتی ۱۱۰ برقرار می‌شود که منجر به مأموریت نیروهای انتظامی شده و در این شهر روزانه ۹۴ نزاع دسته جمعی صورت می‌گیرد که در این زمینه شهرستان مشهد نیز رتبه چهارم را در کشور دارد

فرمانده انتظامی مشهد اظهار کرد: با اینکه خدماتی که ما در مشهد ارائه می‌دهیم در سطح خدمات کشوری است اما نسبت پرسنل و نیروی انتظامی در این شهرستان متناسب با این حجم عظیم فعالیت نیست و یک نیروی انتظامی معادل ۴ نفر فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    44 4
    عزیزم کلی قاتل و تروریست دستگیر شده اما بجای مجازات بیشترتغذیه شون می دیم ی وقت اربابانشون و رسانه های تروریستیشون به صدا در نیان وگرنه چرا قاتلان شهید مظلوم عجمیان یا علی وردی هنوز باید نفس بکشند یا شهدای اصفهان و زاهدان
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      7 2
      اول تخلیه اطلاعاتی
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    34 5
    خسته نباشید. ممنون از زحمات شما. به داشتن نیروی انتظامی مثل شما افتخار می کنیم. خدا حفظتون کنه.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      8 1
      یه خسته نباشید هم خدمت قوه قضائیه بگیم بابت رها کردن مجدد این جانوران وحشی در بین جامعه با یک وثیقه
  • حمید IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    3 29
    کاملا درسته هزینه هر تخلف باید پرداخت بشه ولی پلیس چه وقت هزینه تخلفش رو پرداخت میکنه؟ امروز پلیس حتی در صحبت کردن و لباس فرم پوشیدن هم تخلف داره چه برسه به بقیه چیزها
    • علوی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      10 1
      و در مهلت دادن به شماها
    • ناشناس IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 1
      اگر موردی سراغ داری با سند به قوه قضاییه مراجعه و شکایت کن!
    • ح IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 1
      اتفاقا تو ایران هرکی تخلف کنه هزینه میده چه پلیس هایی که بخاطر به درک واصل کردن خلافکار ها توسط همین قوه قضائیه اعدام نشدند!!
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 1
    تو از خدا نمیترسی ؟
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 1
      اسم خدارو به زبون نیار اغتشاشو.....
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    20 4
    خدا خیرتون بده. سلامت و موفق و پراقتدار باشین. دست خدا به همراهتون
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    18 4
    درود و خسته نباشید. و دست مریزاد
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    14 4
    با این حجم از شرارت معاندین نیروی پلیس و اطلاعات باید 10 برابر بشود.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    3 1
    چند رو ساکت کنيد، وضعيت بسيار بهتر خواهد شد.
  • DE ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    5 2
    لطفاً در زندان حفاظت اطلاعات سپاه زندانی کنید چون اگر به قوه ی محترم قضاییه سپرده شوند یا با عفو عمومی، سپردن سند خانه، تعهد شفاهی، آشنا و پارتی بازی و دیدن اقوام برای سال نو میلادی!!به مرخصی بدون بازگشت میروند.
  • DE ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 1
    لطفاً در زندان حفاظت اطلاعات سپاه زندانی کنید چون اگر به قوه ی محترم قضاییه سپرده شوند یا با عفو عمومی، سپردن سند خانه، تعهد شفاهی، آشنا و پارتی بازی و دیدن اقوام برای سال نو میلادی!!به مرخصی بدون بازگشت میروند.
  • DE ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 1
    لطفاً در زندان حفاظت اطلاعات سپاه زندانی کنید چون اگر به قوه ی محترم قضاییه سپرده شوند یا با عفو عمومی، سپردن سند خانه، تعهد شفاهی، آشنا و پارتی بازی و دیدن اقوام برای سال نو میلادی!!به مرخصی بدون بازگشت میروند.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    12 3
    باید خسارتها را که به کشور زده اند اشون بگیرید
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    3 1
    خوب حالا فکر می‌کنی مشکلات مملکت حل میشه؟ مشکل مملکت بیسوادی شماست که مملکت به اینجا رسونه نه مردم بی گناه
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 1
      مردم بیگناه؟؟!! منظورت همون چاقو کشهای مست و هپروتی مزدور موساده که سر بچه های مردمو میبرن یا مغازه های مردمو آتیش میزنن؟ ؟!!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    8 2
    رییس پلیس مشهد بودن خودش مث رییس پلیس ده تا کشوره
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    5 1
    قاطعیت لازمه دیگه نمی دونم چرا یه سری با خوش خیالی یا شاید حماقت و تصمیم های غلط مثل خلع سلاح ماموران در اواسط کار باعث دامن زدن به خشونت ها شدند والانم پاسخ گو نیستن!
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 1
    قاطعیت لازمه دیگه نمی دونم چرا یه سری با خوش خیالی یا شاید حماقت و تصمیم های غلط مثل خلع سلاح ماموران در اواسط کار باعث دامن زدن به خشونت ها شدند والانم پاسخ گو نیستن!
  • علی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    6 1
    میان اعتراضاتو تو مشهد تهران تبریز و اصفهان زیاد میکنن و یهو تو ایذه قتل میشه..بعد میگن پلیس این همه لیدر گرفت پس چرا قاتل این حادثه رو نگرفت‌...نمیگن که چطور توسط سازمان سیا راهنمایی میشن که یه جا شورش کنن و یه جا دیگه قتل تا قاتل بتونه سریع تر فرار کنه.اونم تو ایذه که امکانات امنیتی و دوربین مدار بستش چرتو پرته...
  • ح ر IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    6 1
    آقای نگهبان وقتی مسیرهای رسیدن به مجرمین را موبه مو شرح می دهید دقیقا راهکار فرار مجرمین را به آنها به آن ها گوشزد می کنید کمی مراقب مسائل امنیتی باشید تا دفعه بعد از این لیدرهای قورمه سبزی خور و معتاد پاتک نخورید ..
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 2
    سر نماز برای سلامتی رهبرمان دعا کنند و از خدا بخواهند مشکلات حل شود
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    خوشبحالت که به آرزوت رسیدی بالاخره
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 1
    به قول این عزیز کلی قاتل و تروریست دستگیر شده اما بجای مجازات بیشترتغذیه شون می دیم ی وقت اربابانشون و رسانه های تروریستیشون به صدا در نیان وگرنه چرا قاتلان شهید مظلوم عجمیان یا علی وردی هنوز باید نفس بکشند یا شهدای اصفهان و زاهدان واقعا کی پاسخگو هست هنوز قاتلین این شهیدان عزیز شهدای شاه چراغ یا ماهان صدرات چراهنوز اعدام نشدن وراست راست میگردن گردنشان کلفتر می شود با تبر هم نمی شود زد قوه قضائیه جواب گو باشندمامنتظراحرای حکم عدالت یعنی اعدام آنها هستیم
  • صادقی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    5 0
    پس چرا قاتلان کیان و مرگ های مشکوک را دستگیر نمی کنید
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 2
      شدن که
  • US ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 2
    لطفا به 114 اطلاع دهید : مریم مقیسه صاحب صفحه میم گالری که کارهای سوزن دوزی بلوچی انجام میدهد و وصل به سلبریتیها و بازیگران هست و تبلیغ کارهایش در شبکه من و تو انجام میشده است و در ایران هم هست و به شدت حامی اغتشاشگران در صفحات اجتماعیش بوده است امروز یک پست در صفحه تلگرامش گذاشته در صفحه سیاه رنگ که به نظر میرسد میخواهد بگوید به اعتصابات و اغتشاشات ادامه دهید و انگار پیام دارد . او نوشته : همراهان گرامی ما همچون سه ماه گذشته در صفحه اینستاگرام فعالیت نخواهیم داشت ولی در این روزهای سخت برای ادامه راه و تامین نیازهای مالیمان به حمایت شما نیازمندیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس