کد خبر 1446828
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
لاستیک

رانندگان خودروهای با لاستیک فرسوده در تصادفات به یک تا پنج سال محرومیت از رانندگی محکوم می شوند.

به گزارش مشرق، سرهنگ زکی زاده اظهار کرد: عاج لاستیک نو، ۹ میلی متر است و هر چقدر استفاده از لاستیک بیشتر می‌شود عاج لاستیک نیز کمتر می‌شود.

وی افزود: میزان عاج لاستیک با استفاده از شیار سنج اندازه گیری می‌شود که طبق جدول مربوطه هرچقدر این ارتفاع کمتر شود به سمت غیر مجاز بودن و غیر قابل استفاده بودن می‌رود.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: مثلا ۶ دهم میلیمتر حد وسط استفاده از لاستیک است یعنی عاج به ۶ میلی متر رسیده و چنانچه این میزان کمتر شود لاستیک به مرحله غیر قابل استفاده بوده و هشدار رسیده است.

سرهنگ زکی زاده گفت: پل‌های بر روی لاستیک خودرو قابل مشاهده هست که اگر ارتفاع عاج لاستیک زیر این پل‌ها قرار بگیرد لاستیک قابل استفاده نیست.

وی افزود: مورد دیگر این است که اگر لاستیک نو باشد خط‌های رنگی را نمی‌بینید اما به مرور زمان و به میزان فرسایش لاستیک، این خطوط بین لاستیک‌ها پدیدار می‌شود و به راننده این هشدار را می‌دهد که زمان تعویض لاستیک خودروی شما فرا رسیده است.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: استفاده از لاستیک صاف و بدون عاج جزء مواردی می‌باشد که خود راننده با علم به آن، این کار را انجام می‌دهد.

وی افزود: این نکته مهم است که خود راننده می‌بیند که لاستیک خودروی وی، به مرور زمان صاف و فرسوده می‌شود و اگر تصادفی روی دهد مطابق ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی، بدلیل استفاده از وسیله با نقص موثر در تصادف به بیش از دو سوم بیش از مجازات تعیین شده در قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین حسب صلاح دید مقام محترم قضایی راننده خاطی به یک تا پنج سال محرومیت از رانندگی و یا تصدی وسیله نقلیه موتوری محکوم می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 1
    با این گرانی وحشتناک لاستیک مردم چاره ای ندارند هر چند من یک جفت لاستیک برند خوب ایرانی رو خریدم بعد از چند روز متوجه بریدگی نسبتان عمیقی که توسط شی تیز بریده نشده بود در حاشیه لاستیک شدم انگار جر خورده لاستیک
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    این قانون هم بازدارنده نخواهد بود تنها قانونی که باز دارنده است اینه که هر راننده ای در تصادفات نقش داشته باشه باید از رانندگی به تناسب نقش خود محروم بشه چه بسا لاستیکهایی که نو باشند وراننده سرعت مطمعنه نداشته باشد
  • مهدی حوری زاد IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    حرکت خیلی خوبیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس