ناکامی داودی در کارزار بزرگان

علی داودی دارنده مدال نقره المپیک توکیو در رشته وزنه‌برداری عنوان بهتر از چهارمی مسابقات قهرمانی جهان را در دسته فوق سنگین کسب نکرد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های قهرمانی وزنه‌برداری سال ۲۰۲۲ جهان با برگزاری مسابقات دسته فوق سنگین به پایان رسید. در این دسته علی داودی و آیت شریفی جدال سختی با لاشا تالاخادزهِ گرجستانی، گور میناسیان بحرینی، لالایان و ماتروسیان ارمنی و اکبر ژوایف ازبک داشتند.

داودی در این کارزار سخت در نهایت موفق به کسب عنوان چهارم جهان شد .

تالاخادزه برای ششمین سال پیاپی به عنوان قهرمانی جهان رسید. وی از سال ۲۰۱۵ مرد بی‌رقیب وزنه‌برداری جهان بوده و ۶ عنوان قهرمانی پیکارهای جهانی و ۲ طلای المپیک را کسب کرده است. غول گرجستانی برخلاف ادوار گذشته مسابقات قهرمانی جهان در این دوره میلیمتری به مدال طلای این دسته رسید و خبری از رکوردشکنی‌های متوالی وی نبود.

عملکرد یکضرب نمایندگان ایران

آیت شریفی نخستین نماینده ایران بود که در دسته فوق سنگین به روی تخته رفت. شریفی در حرکت نخست موفق به مهار وزنه ۱۹۰ شد و در ادامه بر وزنه ۱۹۶ غلبه کرد. شریفی در ادامه پشت وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی قرار گرفت که در مهار آن ناموفق بود. نماینده ایران در نهایت به عنوان ششم حرکت یکضرب این دسته رسید.

علی داودی دیگر نماینده کشورمان عملکرد بهتری نسبت به شریفی داشت و در نهایت به عنوان چهارم یکضرب این دسته رسید. داودی در حرکت نخست وزنه ۱۹۶ کیلوگرمی را مهار کرد.

وی در حرکت دوم نیز برای مهار وزنه ۲۰۲ کیلوگرمی مشکلی نداشت و در نهایت به عنوان چهارم یکضرب فوق سنگین رسید.

تالاخادزه در حرکت یکضرب فوق سنگین با مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی به مدال طلا رسید. در این دسته لالایان نیز ۲۱۵ کیلوگرم را مهار کرد وبه عنوان نایب قهرمانی رسید گورمیناسیان نیز با ۲۱۲ کیلوگرم به مدال برنز بسنده کرد.

عملکرد دوضرب نمایندگان ایران

آیت شریفی که کار خود را با مهار وزنه ۱۹۶ کیلوگرمی و عنوان ششم یکضرب به کار خود پایان داده بود در حرکت دوضرب تنها یک بار وزنه ۲۳۶ کیلوگرمی را مهار کرد. عضو تیم ملی وزنه‌برداری ایران در نهایت موفق به ثبت مجموع ۴۳۲ کیلوگرم شد و در جایگاه هفتم قرار گرفت.

علی داودی نایب قهرمان المپیک در حرکت دوضرب عملکرد بهتری داشت. وی کار خود را با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی شروع و در ادامه موفق شد ۲۴۷ کیلوگرم را بالای سر ببرد. داودی در آخرین حرکت دوضرب نتوانست وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی را مهار کند در نهایت به عنوان چهارم دوضرب رسید.

وی در مجموع۴۴۹ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و به عنوان چهارم مجموع این دسته رسید.

لاشا تالاخادزه با مهار ۲۵۱ کیلوگرم در دوضرب و ثبت مجموع ۴۶۶ کیلوگرم به عنوان قهرمانی این دسته رسید. گورمیناسیان نیز با مهار ۲۵۰ کیلوگرم در دوضرب و ثبت رکورد مجموع ۴۶۲ در جایگاه دوم قرار گرفت. لالایان نیز با ۴۶۱ کیلوگرم به مدال برنز مجموع رسید. مان اسد سوری نیز با ۲۴۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

در پایان رقابت‌های قهرمانی وزنه‌برداری سال ۲۰۲۲ جهان در کلمبیا نمایندگان ایران موفق به کسب یک مدال طلا و ۳ نقره شدند. بهترین عنوان وزنه‌برداران مرد ایران مربوط به رضا دهدار است که به عنوان نایب قهرمانی دسته ۱۰۲ کیلوگرمی رسید.

در بخش زنان نیز زینب شیخ ارباب در جایگاه دهم دسته ۸۷ کیلوگرم زنان ایستاد.

عملکرد وزنه‌برداران ایرانی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا به شرح زیر است:

رضا دهدار مدال طلای یکضرب و نقره مجموع دسته ۱۰۲ کیلوگرم

کیانوش رستمی مدال نقره حرکت یکضرب دسته ۸۹ کیلوگرم

مهدی کرمی مدال نقره یکضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم

علی داودی عنوان چهارم دسته فوق سنگین

آیت شریفی عنوان هفتم دسته فوق سنگین

زینب شیخ‌ارباب دسته ۸۷ کیلوگرم زنان عنوان دهم

سیده الهام حسینی دسته ۸۱ کیلوگرم زنان عنوان ‍پانزدهم

حافظ قشقایی دسته ۶۷ کیلوگرم مردان عنوان شانزدهم

پریسا نورعلی دسته ۷۶ زنان عنوان هفدهم

الهه رزاقی دسته ۷۱ کیلوگرم زنان اوت

میرمصطفی جوادی دسته ۸۱ کیلوگرم مردان اوت

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    2 0
    ایران فقط دلالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس