کد خبر 1446395
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
سوء قصد به جان دیپلمات روس در آفریقا ناکام ماند

سفارت مسکو در بانگی تأیید کرد که یکی از اعضای ارشد هیئت دیپلماتیک روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی پس از انفجار یک بسته بمب در بیمارستان بستری شد.

به گزارش مشرق، گفته می‌شود این مقام که ریاست شعبه محلی «خانه روسیه»، شبکه‌ای از مراکز فرهنگی تحت وزارت خارجه برعهده اوست، «دیمیتری سیتی» نام دارد.

به گزارش راشاتودی، این خبر ابتدا توسط یک سازمان افسران روسی مخابره شد که گفته می‌شود مسئول ارائه آموزش نظامی به نیروهای دولتی در این کشور آفریقایی است.

در بیانیه این سازمان آمده است که یک بسته بمب در دستان سیتی منفجر شد که به دنبال این حادثه تروریستی وی به بیمارستان منتقل شد.

این گروه ادعا کرد که سیتی و اعضای خانواده‌اش بارها به دلیل ارتباط با روسیه تهدید شده بودند. سفارت گفت که این حادثه در خارج از ساختمان دیپلماتیک روسیه و در خانه دیپلمات روی داده است.

وضعیت سیتی وخیم گزارش نشده گرچه گفته می‌شود وی در این حادثه دچار ضربه مغزی شده است.

سفارت روسیه از سال ۲۰۲۰ به شهروندان خود توصیه کرده است که به کشور آفریقای مرکزی، سفر نکنند چراکه این کشور سال‌هاست از لحاظ سیاسی و اجتماعی اوضاع ناآرامی دارد.

برخی منابع خبری گزارش داده اند که مسکو به دولت آفریقای مرکزی کمک کرده است تا از خدمات مربیان خصوصی نظامی روسیه استفاده کنند.

فرانسه، که تا دهه ۱۹۶۰ بر منطقه تصرف داشت، به شدت از نفوذ روسیه در آفریقا ابراز نگرانی کرده است.

ماه گذشته، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، مسکو را به جاه‌طلبی‌های «غارتگرانه» در بخش‌هایی از این قاره متهم کرده، جایی که پاریس آن‌جا را مدت‌هاست منطقه‌ای با منافع استراتژیک مهم معرفی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس