یورش پلیس یونان به دفاتر شرکت جاسوس‌افزار صهیونیستی

در پی رسوایی استراق سمع در یونان، پلیس این کشور به دفاتر یک شرکت اسرائیلی که جاسوس‌افزار می‌فروشد، یورش برد.

به گزارش مشرق، پلیس یونان سه‌شنبه (۱۳ دسامبر) به دفاتر یک شرکت اسرائیلی که جاسوس‌افزار می‌فروشد، یورش برد؛ این اقدام بعد از رسوایی استراق سمع که در چند ماه گذشته سرویس‌های اطلاعاتی این کشور را دربرگرفته، انجام شد.

طبق گزارش‌های محلی، دفاتر آتن Intellexa (اینتلکسا) شرکت اسرائیلی که پشت برنامه جاسوس‌افزار Predator قرار دارد، در یورش عصرگاهی هدف قرار گرفت. خانه‌های مدیران این شرکت نیز مورد یورش پلیس قرار گرفت.

به نوشته پایگاه خبری «میدل ایست آی»، دفاتر Krikel شرکت ارائه‌کننده سیستم‌های امنیتی الکترونیکی و چهار شرکت دیگر نیز مورد حمله پلیس آتن قرار گرفت.

طبقه سیاسی یونان درگیر رسوایی گسترده و طولانی مدت بر سر افشاگری‌های مرتبط با جاسوس‌افزار مذکور بوده که در گوشی‌ها یا یارانه‌های خبرنگاران مطرح، رهبر یکی از احزاب اصلی مخالف، ده‌ها وزیر، شخصیت نظامی و رهبران تجاری دیده شده است.

در ماه اوت نخست‌وزیر یونان مجبور شد اعتراف کند که آژانس اطلاعاتی این کشور از «نیکوس آندرولاکیس» رهبر مخالفان جاسوسی می‌کرده اما استدلال کرد که این کار قانونی بوده است.

حملات تازه در پی افشاگری‌های جدید آخر هفته است که این شرکت و چند شرکت دیگر را درگیر کرد. دولت یونان از تایید این که از این جاسوس‌افزار برای نظارت بر شهروندان خود استفاده کرده یا خیر، خودداری کرده است.

این شرکت از طریق شرکت تابعه خود Cytrox که در مقدونیه شمالی ثبت شده و از یونان فعالیت می‌کند، فعال است. صاحب شرکت اینتلکسا «تال دیلیان» رئیس سابق یک واحد اطلاعاتی مخفی رژیم صهیونیستی موسوم به واحد ۸۱ است و این شرکت در ده‌ها کشور فعالیت می‌کند و جاسوس افزار خود را به بالاترین پیشنهاد می‌فروشد.

این فرد که گمان می‌رود در قبرس زندگی می‌کند، اینتلکسا را در سال ۲۰۱۹ در پوشش یک شرکت فناوری نظارتی تاسیس کرد. در ماه اکتبر، اولین شکایت علیه آن در یونان مطرح و خواستار تحقیقات جنایی در مورد آن شد.

اوایل امسال تحقیقات پارلمان اتحادیه اروپا نشان داد این جاسوس‌افزار اسرائیلی به طور گسترده در یونان علیه طبقه سیاسی این کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    این سیاست وجودی رژیم صهیونیستیه وقتی بقیه روحیوون خودجنایتکارش میدونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس