رویترز: آمریکا به زودی فروش پاتریوت به اوکراین را اعلام می‌کند

مقام‌های آمریکایی می‌گویند کاخ سفید فروش سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت به اوکراین را نهایی کرده و احتمالا طی روزهای پیش رو آن را اعلام می‌کند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم هشدارهای مکرر روسیه به کشورهای غربی درباره تداوم ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین، واشنگتن اما قصد ارسال سامانه‌های پدافند موشکی به کی‌یف را دارد.

دو مقام آمریکایی بامداد امروز (چهارشنبه) به خبرگزاری «رویترز» گفتند که کاخ سفید احتمالا تصمیم فروش سامانه‌های پدافندی «پاتریوت» به اوکراین را در روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد.

یکی از این افراد می‌گوید گروهی از نظامیان اوکراینی در حال آموزش دیدن برای استفاده از سامانه‌های پاتریوت در پایگاه نظامی «گرافنور» واقع در آلمان هستند و تا پایان سال جاری میلادی این دوره تکمیل می‌شود.

وزارت دفاع آمریکا و مقام‌های اوکراینی هنوز به گزارش‌ها درباره ارسال این سامانه به کی‌یف اظهار نظر نکرده‌اند.

این در حالی است که «دمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه درباره تجهیز اوکراین به سامانه‌های پاتریوت هشدار داده و کرملین نیز این اقدام را تنش‌زایی آشکار آمریکا با مسکو قملداد می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    3 2
    به نظرم نیازی نیست. روسیه همین الانش در حال فراره
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خوب چرا روسیه از پهبادهای ارزان قیمت برای هدف قرار دادن این تاسیسات استفاده نمی کند استفاده از موشک های کروز گران قیمت برای نبردهای طولانی مدت روسیه اصلا به صلاح نیست
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    پوتین باید بسیج مردمی روسیه را تحت نظارت مستقیم خودش باید تاسیس نماید و تا نابودی امپریالیسم ان را حفظ نماید به این شکل هزاران نفر از مردم روسیه که فعلا نمی توانند به ارتش روسیه کمک کنند به آن می پیوندند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس