کد خبر 1445607
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۰
سردی پا

عمولا پاها در زمستان سرد هستند در حالی که در این فصل بدن ما گرم نگه داشتن ارگان های حیاتی مانند قلب و ریه ها را در اولویت قرار می دهد که موجب کاهش جریان خون به دیگر اندام ها مانند دست و پا می شود.

به گزارش مشرق، دو لایه جوراب بپوشید، برای گرم نگه داشتن پاهای خود یک جفت جوراب عرق‌گیر پلی‌پروپیلن با یک جوراب پشمی روی آن بپوشید. این ترکیب برای گرم نگه داشتن انگشتان پا در زمستان مناسب است، اما مراقب باشید ترکیبی از جوراب‌ها را انتخاب نکنید که خیلی ضخیم باشند و برای پوشیدن کفش دچار مشکل شوید.

پاها را در آب گرم قرار دهید

در صورت امکان، دوش آب گرم بگیرید یا در وان آب گرم غوطه‌ور شوید. این کار باعث گرم شدن کل بدن از جمله پاها می‌شود.

کفی حرارتی در کفش بگذارید

یک بسته کفی حرارتی یا بسته‌های گرمایشی از داروخانه خریداری کنید. هنگامی که پاهای شما سرد است، یکی را فعال کنید و داخل جوراب خود بچسبانید. اگر در دستورالعمل‌ها آمده است که کفی را در تماس مستقیم با پوست قرار ندهید، آن را بین جوراب و کفش یا بین دو لایه جوراب استفاده کنید.

کلاه بگذارید

شما گرمای زیادی را از سر خود از دست می‌دهید و هرچه بدن شما سردتر شود، پاهای شما هم سردتر خواهد شد. برای صرفه جویی در گرمای بدن و تشویق به گرم تر شدن پاها، کافی است یک کلاه سرتان بگذارید.

تندتر قدم بردارید

همیشه باید هنگام پیاده روی ابتدا چند دقیقه آهسته گام بردارید، در روزهای سرد باید با گام‌های تندتر ادامه دهید یا مسیری را انتخاب کنید که در نزدیکی مسیر شروع، بلندی یا پله داشته باشد تا خون تان به جریان بیفتد. جریان خون بیشتری که در نتیجه‌ ضربان قلب تندتر ایجاد می‌شود، به گرم نگه داشتن پاها کمک می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرزاد IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    البته همه اینا تا حدودی خوبن ولی روغن مالی پا با روغن سیاهدانه یا زیتون هم عالیه
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    دو تا جوراب اگه تنگ باشه باعث میخچه میشه
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    کرسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس