کد خبر 1445423
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
مکمل های سودمند و مضر قلب را بشناسید

تجزیه و تحلیل جامع از تحقیقات قبلی نشان می دهد که در موارد خاص برخی از انواع مکمل ها مانند اسیدهای چرب امگا ۳، اسید فولیک و کوآنزیم Q۱۰ فایده قلبی عروقی دارند.

به گزارش مشرق، بسیاری از مکمل‌ها به هیچ وجه دارای فواید سلامتی قلبی نیستند و برخی دیگر به طور بالقوه مضر هستند.

دکتر «سیمین لیو»، مدیر مرکز بهداشت قلب و عروق در دانشگاه براون رودآیلند، گفت: «ما ۲۷ نوع مکمل مختلف را ارزیابی کردیم و دریافتیم که چندین مورد وجود دارد که مزایای قلبی عروقی را ارائه می‌دهند.»

این مکمل‌ها شامل اسیدهای چرب امگا ۳ بود که خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری قلبی کاهش می‌دهد.

مکمل‌های دیگر که برای قلب مفید بودند شامل اسید فولیک، L-arginine ، L-citrulline، ویتامین D، منیزیم، روی (زینک)، اسید آلفا لیپوئیک، ملاتونین، کاتچین، کورکومین، فلاوانول، جنستئین و کوئرستین بودند.

اما برخی از مکمل‌های رایج هیچ تأثیر طولانی مدتی بر نتایج بیماری‌های قلبی یا خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ نداشتند. آنها شامل ویتامین‌های C ، D ، E و سلنیوم بودند.

از سوی دیگر، مکمل‌های بتاکاروتن با افزایش مرگ زودرس به هر دلیلی همراه بودند.

لیو گفت: «این واقعیت که غذاهای سرشار از ریزمغذی‌ها می‌توانند از قلب محافظت کنند، مورد تردید نیست.»

به عنوان مثال، ریزمغذی‌هایی مانند آنتی اکسیدان‌ها مدتهاست که با کاهش استرس اکسایشی مرتبط هستند. از آنجا که آسیب بافت سلولی ناشی از چنین استرسی برای سلامت قلب مضر است، تصور می‌شود که رژیم‌های غذایی غنی از آنتی اکسیدان محافظ هستند و خطر ابتلا به تعدادی از بیماری‌های جدی از جمله دیابت را کاهش می‌دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس