کد خبر 1445373
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
سلبریتیسم

ماجرای اغتشاشات این روزها در حالی سیرنزولی خود را طی می‌کند که برخی ازجریان‌هایی داخلی مماس با تحرکات و سرخط‌های طراحان آشوب، همچنان دل در گروی بی‌ثبات‌سازی داشته است.

به گزارش مشرق، با توجه به برخی شواهد و مستندات، طی سالیان گذشته برخی به بهانه‌های پژوهش اقدام به هسته‌سازی می‌کردند، از فروپاشی اجتماعی سخن به میان می‌آوردند و همزمان با ماموریت خود برای تشکیل هسته‌های تماس در داخل، در آن‌سوی مرزها نیز به گفتگو می‌نشستند که با تولید مسائل مختلف و ضمیمه کردن تحریم‌ها بر اساس کاهش مقدورات و منابع، برخی ناکارآمدی‌های داخلی را به سیاست‌های کلان و راهبرد اصولی جمهوری اسلامی مرتبط کنند.

اینان اگر پیش از اغتشاشات فرمول «هسته‌سازی، تولیدمسأله، مطالبه‌سازی، تولید هیجان، اغتشاش، اعتصاب و تحصن» را صورت‌بندی می‌کردند، در دوران اغتشاش نیز همین رویه را دنبال کردند و با ترمیم برخی آسیب‌های پیشین خود، این بار با نبردی هیبریدی به میدان آمدند و با ساختاربخشی و سودهی به هرآنچه قابلیت و ظرفیت بهره‌برداری داشت، لیدرهای میانی و عالی تعریف و تفسیر کردند. هم اکنون نیز موارد دیگری را نیز هدف گرفته‌اند تا به تناسب اقتضائات، حوزه‌های دیگری را برای تولید بی‌ثباتی فعال کنند.

در این اغتشاشات، اما کاملا روشن و واضح است که طراحان آشوب در ابتدا با دو بازوی سلبریتی‌ها و بلاگرها عملیات کردند و با هدف گرفتن اذهان و ترور حقیقت، ادعای پایان جمهوری اسلامی را فریاد زدند و کوشیدند اقلیت آشوبگر را اکثریتی عظیم بازنمایی کنند.

طراحان آشوب که طی سالیان گذشته به کرات تاکید می‌کردند، نظام جمهوری اسلامی ۴۰سالگی خود را نخواهد دید، برای متمایز کردن این دور از آشوب‌ها کوشیدند:

الف- فضای شبکه‌های اجتماعی را تسخیر و برخی سلبریتی‌ها را بلندگوهای داخلی خود تعریف کنند.

ب- با محوریت بنیاد دفاع از دموکراسی که وابستگی به رژیم‌صهیونیستی دارد، همزمان تحریم‌ها را شدت داده و بکوشند شرایط حاصل از تحریم‌ها را به نارضایتی‌های اقتصادی وصل کنند.

ج- با وارد کردن هسته‌های عملیات که خشونت در دستورکارشان بود، تولید هراس و نزدیک بودن پایان جمهوری اسلامی را برجسته سازند.

د- این جریان همچنین کوشید به این‌همانی شرایط کنونی با شرایط اواخر دوره پهلوی پرداخته و تلاش ویژه‌ای داشته باشد تا زمینه‌ای با عنوان کشتار ۱۷ شهریور را عملیاتی سازد.

ه- طراحان آشوب به دنبال شکل‌دهی به طرح میدان میلیونی برای کثرت‌نمایی و تولید امیدبخشی برای مخالفان نظام داشتند؛ مدلی آزموده در آمریکای لاتین.

و- آنان می‌کوشیدند تا با بی‌اعتبارسازی نهادها و ارگان‌های حاکمیتی به ویژه در حوزه امنیتی، به زعم خود شجاعت مدنی تولید کنند.

ز- تلاش برای ایجاد اعتصاب در بازار و پیوند زدن اعتراضات اقتصادی به آشوب‌های اخیر، یکی دیگر از اقداماتی بود که از سوی طراحان آشوب با شکست مواجه شد.

از جانب دیگر، اما در شرایطی که تولید آگاهی اجتماعی موجب شد بخش عمده‌ای از برنامه‌های آشوبگران با شکست مواجه شود، سیستم نیز بنا را بر اصلاح برخی شیوه‌های حکمرانی گذاشته و با به رسمیت شناختن اعتراضات، پایانی بر آشوب و ساخت ایرانی قوی‌تر از گذشته را محقق سازد. اما شیوه رفتاری و راهبردی برخی غربگرایان داخلی نشان می‌دهد آنان جامعه بدون آشوب را نه تنها تاب ندارند، بلکه می‌کوشند به انحای مختلف ضمن تولید رفتارهای رادیکال و پهلو گرفته در زمین آشوب، برنامه‌های سیاسی خود را پی بگیرند.

این‌که برخی از این غربگرایان با اهرم بعضی سلبریتی‌ها محکومیت و اعدام قداره‌کشان و ناامن‌کنندگان جامعه را برنتابیده و سعی در تولید گزاره جلاد مظلوم دارند، نشان می‌دهد که نخست، جریان غربگرا تحت هیچ شرایطی قائل به تمییز دادن اعتراض از آشوب نیست. دوم، می‌کوشد همچنان بر گزاره دروغ کنش کرده و تولید گزاره‌های جعلی کند. سوم، می‌کوشد در شرایطی که آمریکا پیام‌های پنهانی برای مذاکره ارسال می‌کند، پرونده حقوق بشری علیه ایران را فعال کند. چهارم، تلاش دارند با پناه گرفتن رسمی شعار «زن، زندگی و آزادی»، آن را دستاویز خود برای جریان انتخابات آتی قرار دهند.

در پایان باید گفت، اگر نظام اعتقاد به شنیدن اعتراض داشته و در مسیر اصلاح برخی شیوه‌ها می‌کوشد و از جانب دیگر مماشات را تا آگاهی یافتن جامعه در دستورکار خود قرار می‌دهد، اما جریان‌های غربگرایی هستند که از سویی به دروغ بزرگ متوسل می‌شوند و تمایز آشوب و اعتراض را به حاشیه برده و از جانب دیگر با تولیدمحتوا برای برخی سلبریتی‌ها، می‌کوشند از بلندگوی آنان مسیری به منظور راه یافتن به قدرت برای خود بسازند. اما دریغ از فهم این‌که نه اعتبار در راس دارند و نه نقدینگی‌ای در بطن و متن جامعه؛ لذا هر گام اپوزیسیون محوری را تایید می‌کنند تا کامی از قدرت گیرند، آن هم در شرایطی که بارها التزام نداشتن خود به قانون را شفاف و روشن به نمایش گذاشته‌اند.

خبرنگار: امین اله عسکری واوسری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    10 0
    مابازیگری که مصاحبه اش اخبارتجاوز هم صنفیهایش باشه نمیخواهیم بازیگری که بالفظ رکیک ودروغ ازکشوروملت حرف بزنه نمیخواهیم بازیگرفاسدنمیخواهیم این مملکت بقیه الله است بازیگران این مملکت ازسرتاپا مثل بازیگران فاسدهستند
    • مخلص IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 0
      از کی به این نتیجه رسیدی ؟ تا دیروز خاموش بودی یا چراغ خاموش کرده بودی و خیلی خیلی آرام
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    16 0
    مابازیگری که مصاحبه اش اخبارتجاوز هم صنفیهایش باشه نمیخواهیم بازیگری که بالفظ رکیک ودروغ ازکشوروملت حرف بزنه نمیخواهیم بازیگرفاسدنمیخواهیم این مملکت بقیه الله است بازیگران این مملکت ازسرتاپا مثل بازیگران فاسدهستند
  • پری مجرد 43 ساله IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    10 1
    یادته مشرق عزیز وقتی کامنت می‌گذاشتم که فاسق ترین قشر جامعه سلبریتی ها هستند و تو سانسور میکردی اکنون به بصیرت و ژرفنگری من رسیدی
  • عماد FR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    15 0
    با درود این متن را چون طولانی است و جا نمی گرفت آنرا در دو بخش می آورم. بخش ۱: / وقتی مرد شناخته شده ای که خود را معترض سیاسی هم می داند با سن و سالی هم ظاهرا ! پخته و مثلا موقرمانند بی هیج حیایی در ملاعام علنا شخصی را خارج از اینکه آن شخص چه کسی باشد تهدید به .... می نماید و خیال می کند که با شمرده صحبت کردن می شود از زشتی جمله رکیک خود بکاهد و سپس عدم عفت کلام مشمئز کننده خود را نیز دال بر شجاعت خویش پخش هم می نماید / وقتی دخترانی و پسرانی آراسته ظاهر اگر هم دانشجو بوده باشند با رکیک ترین جمله ها و شعارهای فحاشانه و سخیف جنسی و ناموسی آنهم در صحن دانشگاه می خواهند جنبشی اعتراضی برقرار کنند / وقتی به آنکه برای دفاع از خود کمترین وسیله دفاعی هم ندارد بیشتر از دهها نفر چنان کفتارهای هار حمله ور می شوند و سپس از پیکر تکه تکه شده اش هم نگذشته و با قصاوتی غیر قابل تحمل نگاه بشری بر زمینش می کشند که بخواهند ایران را بسازند / وقتی زن جوانی که با شعار زن-زندگی-آزادی به بدن نیمه جان، بیهوش و خون آلود یک انسان لگد می زند تا بقول خود زندگی ساز وطن شود / وقتی مردانی مسلح با ایجاد رعب و ترس به خانه هایی که کودکان و مادران بی دفاع در آن هستند با آتش و گلوله حمله ور شده و لباس زیرین زنان را برسر دست ها و تفنگ هایشان می چرخانند و با شعار مرد-میهن-آبادی عربده کشی و نفس کشی و پایکوبی می کنند و "مرد "پزشکِ "میهن" مجازی اشان هم آدمکش "آبادی" می شود / وقتی پرچم های گوناگون تجزیه طلبان و نیز هر آنچه غیر معیار خانواده و فرهنگ ایرانی است در کنار پرچم ظاهریِ مثلا ایران دوستان ! قرار می گیرد و همه این علمداران و داعیه داران آزادی و نجات ایران سپس معصومانه ! هم "برای آزادی" می خوانند و در چهار گوشه جهان و در پست های مجازی شان و هم در تالار تئاتر ! نیز باز با فحاشی و استعمال الفاظ رکیک و نیز با حرکتی اشاره به رفتاری وقیح و هتاک گونه شعارهای سخیف و قبیح هم نیز سر می دهند، اینها اینگونه ! می خواهند انقلاب ! کرده و ایران را برای فردا بسازند !؟ پس آنهایی که با نجابت و غیرتِ خود متحد و با عشق و فداکاری و مروت و عفت در کلام و در رفتار خود و باورمند به ایمان با مردانگی و دلاوری با همه توان در برابر دشمن ایستادند...
  • عماد FR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    13 0
    بخش ۲ : ...پس آنهایی که با نجابت و غیرتِ خود متحد و با عشق و فداکاری و مروت و عفت در کلام و در رفتار خود و باورمند به ایمان با مردانگی و دلاوری با همه توان در برابر دشمن ایستادند و جان برکف سر و جان خود را می دادند تا وجبی از ایران و امنیت مردمانش به آز دشمن آلوده نگردد... آن شیرزن تهیدست و خود هم قحطی زده که کودک گرسنه خویش را با ریشه علفی آرام می کند ولی فریاد بر می آورد که خاک می خوریم اما خاک نمی دهیم... آن سردارانی که زیر هیچ بیرق بیگانه نرفتند و آرمانشان آوردن هفت دولت زیر سایه بیرق ایران می بود و نیز استقلال و حفظ تمامیت ارضی و امنیت ایران بوده و می باشد، براستی چه انقلابیون و دلاوران و مردمانی می بوده و همی باشند. همانها و رهروان شان اند که تاکنون ایران را حفظ نموده اند. آنانکه بی هیچ چشمداشتی در کوه و دشت و بیابان و به هر مرز مرز کشور و در هر سرما و گرمای سخت و طاقت فرسایی هم همچنان ایستاده و ایستند که از مام وطن پاسداری کرده تا که اگر می توانی درست بشنوی و بخوانی "خواهرم، خواهرت و خواهرامون" زندگی کنند. بزدلانِ هم خود و هم نیز ایران فروش، چه می کنید با اینهمه زشتی و رسوایی و ناشایستگی در پندار و گفتار و کردار خود و هم در وطن فروشی و گمراه شدگی هایتان. ایران در تاریخ و در فرهنگ آزادگان خود هرگز به تفاله ها و ؟؟؟؟ احتیاجی نداشته و دلان نجیب و شجاع توده مردمان باورمند به حجب و حیا و ایثار و پاکدامنی و رشادت و غیرت آنرا ساخته و حافظ اند و نام هایشان هم همواره چو خورشیدی رهنما و هدایتگر شده می ماندند.
  • US ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    هدیه تهرانی وارد معرکه شده
  • CN ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    1 0
    دقیقا
  • javad IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    3 0
    البته بازوی اصلی اغتشاشات جریان تحریف است که شامل بسیاری از رسانه های رسمی کشور می شود.به عنوان مثال اقتصاد نیوز پس از اعدام قاتل مشهدی که دو جوان را بهد شهادت رسانده بود. بدون اشاره به قاتل بودن متهم این چنین تیتر می زند: صبح امروز مجید رضا رهنورد از بازداشت شدگاناخیر در مشهد در ملا عام اعدام شد. تا با جریان تحریف برخورد نشود اغتشاشات زنده خواهد ماند.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    مشرق چرا از بازوی اصلی که مسئولین و خانواده هاشون که با فساد و رانت و بیکفایتی و چپاول بیت المال و نجومی بگیری و اشرافی گری و ایجاد فاصله طبقاتی مملکت رو به کثافت و فلاکت کشوندن و از همه بدتر مسئولینی که دیدن‌و دم‌نزدن یا فقط شعار دادن در برابر اینهمه فساد و وارد عمل نشدن جیزی نمیگی؟
  • تندیس IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    1 0
    هرچه کامنت گذاشتیم گفتیم عده ای رسانه آتش بیار معرکه شده اند شما مصلحت اندیشی کردید و رودربایستی داشتید و نشر ندادید. اسلام رودربایستی و هم صنف بازی را نمی پسندد . مصلحت اندیشی در حمله به اسلام و مسلمین کار شیوخ کوفه بود که امام حسین را به شهادت رساند . پایگاه های رسانه ای چون اعتماد و اصلاحات نیوز و سلام و امثالهم در این مدت دقیقا به روش رسانه های داعشی چون اعماق نیوز و اورینت عمل کردند و با مصاحبه با لیدرهای سیاسی داخلی خط دهی عملیات تروریستی و تئوریزه کردن خشونت میکردند انها شده بودند اهرم فشار بر ملت بینوا و نیروهای جان برکف امنیتی تا جاده تروریستهای خونریز و داعشی های وطنی را هموار کنند . اینها باید محاکمه و جوابگوی اعمال پلیدشان باشند تا سر مار را نکوبی فتنه به سوراخش نمی خزد . تمام اسناد در مورد اینها موجود است فقط قوه قضاییه باید با شهامت از اینها مواخذه کند .
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    7 0
    اهای سلبریتیهای دهن گشاد منتظر باشید.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    سلبریتی ها انسانهایی کم عقل هستند که عقده ی توجه مردم را دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس