اسرائیل

خبرنگاران اعزامی از سوی رسانه های صهیونیستی به جام جهانی فوتبال در قطر اذعان کردند که این این جام به صحنه ای برای اعلام حمایت جهانی از فلسطین و اظهار نفرت از رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، «عوزی دان» خبرنگار اعزامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به دوحه، از برافراشته شدن پرچم فلسطین در مسابقات جام جهانی فوتبال قطر توسط تماشاگران و بازیکنان تیم های ملی فوتبال کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به عنوان «یک پدیده» نام برد و آن را در بردارنده «پیام سیاسی روشنی» برای رژیم صهیونیستی دانست.

عوزی گفت: علاوه بر پرچم فلسطین، پارچه نوشته و تابلوهای بسیار بزرگی با خط درشت بر پلکان های ورزشگاه های قطر نصب شده که روی آنها عبارت "FREE PALESTINE" (فلسطین را آزاد کنید) درج شده است که مورد استقبال گسترده در جام جهانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پرچم رژیم صهیونیستی به استثنای این جام جهانی در تمام جام های جهانی قبلی نصب و برافراشته می شد، افزود: ابتدا از اینکه کابینه اسرائیل برای این کار هیچ تلاشی از خود نشان نداد، ناراضی و ناراحت بودیم اما اکنون دریافتیم که تل آویو واقعیت موجود را به درستی درک کرده بود و می دانست که اسرائیل در میان افکار عمومی جهان به ویژه اعراب و مسلمانان از چه جایگاهی برخوردار است.

خبرنگار اعزامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به دوحه با اشاره به حضور ۳۲ کشور در جام جهانی توضیح داد: مشاهده پرچم این کشورها عادی است اما با مشاهده پرچم فلسطین در همه جا از قهوه خانه ها، رستوران ها، مغازه ها تا خیابان ها و اتوبوس ها، انسان تصور می کند گویی تیم ملی فوتبال فلسطین به عنوان سی و سومین شرکت کننده در جام جهانی دوحه حضور دارد.

بر اساس این گزارش، ایجاد چنین جوی در حمایت از مردم فلسطین در جریان بازی های مختلف جام جهانی موجب شد تا صدای آزادی خواهان جهان و خروش افکار عمومی ملت های کشورهای اسلامی بار دیگر از یک تریبون بین المللی به گوش جهانیان رسانده شود.

تل آویو نوامبر گذشته با دادن هشدار سطح سه به صهیونیست ها از آن ها خواسته بود که در جام جهانی قطر حضور پیدا نکنند زیرا ممکن است خطر جانی برای آن ها به همراه داشته باشد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیش از این نیز نسبت به روش برخورد با خبرنگاران صهیونیست حاضر در جام جهانی قطر نزد "فیفا" و دوحه اعتراض کرده بود، چون خبرنگاران صهیونیست اعلام کرده بودند که تماشاگران و شهروندان عرب و مسلمان بعد از مطلع شدن از هویت آن ها، حاضر به مصاحبه با آنان نمی شوند.

ویدیویی هایی که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شد نیز نشان دهنده همین امر است. حمایت همه جانبه تماشاگران و فوتبالیست های عرب از ملت فلسطین در جام جهانی قطر بیانگر شکاف موجود بین موضع سازشکارانه برخی حکام عرب و موضع ملت های آنها است که سازشکاری را رد می کنند و بر ادامه حمایت از ملت فلسطین تاکید دارند.

جام جهانی ۲۰۲۲ نشان داد که اگر چه بسیاری از رژیم های عرب برای رفع تنش و عادی سازی روابط با تل آویو تلاش می کنند، اما بازی ها در قطر به همه آموخت که نفرت از رژیم اشغالگر قدس قبل از هر چیز در ذهن مردم کوچه و خیابان کشورهای اسلامی نهفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 1
    درس عبرتی برای هوشیاری و از خواب پریدن جیغ بنفش زنان داخلی و منتظر کدخدای فاحشه با شعار فاسد زن زندگی آزادی: حمایت همه جانبه تماشاگران و فوتبالیست های عرب از ملت فلسطین در جام جهانی قطر بیانگر شکاف موجود بین موضع سازشکارانه برخی حکام عرب و موضع ملت های آنها است که سازشکاری را رد می کنند و بر ادامه حمایت از ملت فلسطین تاکید دارند.
    • Iranian_republic IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 0
      از خدا میخوام خدا شفات بده از این توهم در بیای
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    فلسطین ارض المسلمین جمعها- من النهر الی البحر
  • ناشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 0
    درود بر مردم قطر
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 0
    اگر رژیم صهیونیستی از فلسطین دست بردارد و برای تشکیل جکومت یهودی به سمت اروپا و آمریکا و کانادا برود ، ما اولین نفری هستیم که به انها کمک می کنیم تا حکومتشان را تشکیل بدهند . بخصوص کانادا که مواهب الهی زیادی هم برای تشکیل رژیم صهیونیستی دارد . انتخاب با خودشان است .
  • حجت IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    مرگ بر اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس