گزارش عین‌اللهی درباره بیمه همگانی ۶ میلیون نفر در کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از گزارش وزیر بهداشت به این کمیسیون درباره بهبود وضعیت تعرفه پرستاری و افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی خبر داد.

به گزارش مشرق، رضا حاجی‌پور در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون آموزشی این وزارت‌خانه، جهت ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه در کمیسیون حاضر و آماری از فعالیت‌های انجام شده، ارائه داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وزیر بهداشت در خصوص موفقیت‌های حوزه بهداشت و درمان به ویژه در راستای مقابله با کرونا که با واکسیناسیون ۱۵۶ میلیون دُز آمار ابتلا به کرونا در کشور را به صفر رساند، توضیحاتی ارائه و درباره بیمه همگانی ۶ میلیون نفر به ویژه از سه دهک پایینی جامعه مواردی را بیان کرد.

حاجی‌پور ادامه داد: بهبود وضعیت تعرفه پرستاری، افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی و دستیاری نیز از دیگر مواردی بود که وزیر بهداشت در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

وی تصریح کرد: نمایندگان نیز در نشست امروز نقطه نظرات خود را بیان و به مواردی از جمله ضرورت توجه به حوزه پژوهش در وزارت بهداشت، ضرورت کنترل بازار دارو و قطع دست مافیای دارو و حمایت از شرکت‌های تولید واکسن اشاره کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد:همچنین در نشست امروز بر تقویت دانشگاه‌های علوم پزشکی، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری تأکید و بر ضرورت اصلاح بیمه سلامت و همگانی و تحت پوشش قرار گرفتن داروها و خدمات اشاره شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس