ایران بزرگ‌ترین شریک تجاری برزیل درخاورمیانه است

سفیر برزیل در ایران گفت: ایران بزرگ‌ترین شریک تجاری برزیل درخاورمیانه است و برنامه ریزی گسترده برای بالان بردن سطح مبادلات دو کشور در دست اقدام است.

به گزارش مشرق، لودمار گونسالوس دآگیارنتو بعد از ظهر یکشنبه در جلسه با فعالان اقتصادی استان زنجان، با بیان اینکه صادرات برزیل به ایران افزایش یافته است، گفت: ایران بزرگ‌ترین شریک تجاری برزیل درخاورمیانه است و برنامه ریزی گسترده برای بالان بردن سطح مبادلات دو کشور در دست اقدام است

وی لزوم توجه به ظرفیت های اقتصادی و تجاری ایران و برزیل را بعنوان مولفه مهم و تاثیرگذار در بالا بردن سطح مبادلات بین دو کشور عنوان کرد و افزود: بزرگ‌ترین مانع نداشتن مبادلات و تجارت خارجی، دانش کافی نسبت به هم‌دیگر است‌.

سفیر برزیل در ایران خواستار استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی شد و ادامه داد: امسال عدد تجارت مستقیم به ایران به ۴ میلیارد دلار رسیده است و این میزان ظرفیت افزایش را دارد.

گونسالوس، با تاکید بر اینکه بالا بردن تبادلات تجاری بین ایران و برزیل به عنوان یک وظیه مهم برای بنده است، ادامه داد: تجارت غیرمستقیم یعنی وجود واسط؛ چرا که به خاطر تحریم این تبادلات را بر عهده دارد. در واقع با احتساب این تجارت غیرمستقیم، حجم تجارت ایران و برزیل بیش از این عدد است‌.

وی تحریم ها را به عنوان یک عامل مهم در زمینه بروز مشکل برای توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی عنوان کرد و افزود: مطلع هستیم تحریم‌ها باعث بروز مشکل برای هر دو طرف خواهد شد و مسئله تحریم‌ها به مردم صدمه زده، زمان‌بر و هزینه‌بر است.

سفیر برزیل در ایران در ادامه از انعقاد قرارداد همکاری با اتاق بازرگانی زنجان خبر داد و گفت: ایران و برزیل بسترهای ارزشمند و متنوعی در زمینه تبالات تجاری برخوردار هستند که این امر می تواند در راستای توسعه اقتصادی هر دو کشور موثر و تاثیرگذار باشد.

گونسالوس با بیان اینکه در زمینه معدن و کشاورزی زمینه فعالیت بیشتری فراهم است‌، گفت: برزیل به صنعت چاقو و فرش ایران نیاز دارد و زمینه تبادل سیب درختی، کیوی ایران با میوه‌های استوایی دو کشور میت وانند همکارید اشته باشند.

وی از فعالان اقتصادی ایران برای حضور در نمایشگاه اقتصادی برزیل در فرودین و خردادماه سال اینده دعوت کرد و گفت: نمایشگاهی در فروردین و خردادماه سال پیش‌رو در بزریل برگزار خواهد شد که خواهشمندیم با حضور در نمایشگاه‌ها، کالاهای ایرانی را به مردم برزیل بشناسانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس