چرا نباید به قهرمانی فکر کنیم؟ / همه تیم‌ها از ما می‌ترسند

سرمربی تیم ملی مراکش از رویاپردازی تیمش برای قهرمانی در قطر سخن گفت.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال مراکش شب گذشته موفق شد در ادامه شگفتی‌سازی خود در جم جهانی ۲۰۲۲ قطر، پرتغال را با تمام ستارگان خود شکست دهد و برای اولین بار راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

«ولید الرکراکی» سرمربی «شیرهای اطلس» در پایان این بازی گفت: ما تبدیل به تیمی در جام جهانی شده‌ایم که همه عاشق آن هستند چراکه ما به همه نشان می‌دهیم اگر سخت تلاش کنید، از خود شور و اشتیاق نشان دهید و به خود اعتماد داشته باشید، می‌توانید به موفقیت برسید. ما با کرواسی، بلژیک، اسپانیا و پرتغال بازی کردیم بدون اینکه گلی دریافت کنیم. این معجزه نیست بلکه نتیجه سخت کار کردن است. ما مردم خود را شاد و سربلند کرده‌ایم و همچنین مردم آفریقا و بسیاری از مردم جهان هم خوشحال هستند.

الرکراکی گریزی هم به هنر هفتم زد و با تشبیه تیمش به شخصیت معروف سینمایی گفت: وقتی شما به «راکی» نگاه می‌کنید، به‌دلیل قلب و تعهدی که دارد، از او حمایت می‌کنید. ما راکی این جام جهانی هستیم. وقتی تیم کوچکی هستید، به این اعتقاد نیاز دارید. من به بازیکنان گفته بودم شما برای سه بازی به جام جهانی نمی‌روید و هر کسی بخواهد برای سه بازی به اینجا بیاید، نمی‌تواند همراه من باشد.

او ادامه داد: برای همین است که فوتبال بهترین ورزش دنیاست. شما می‌توانید به کار خود اعتقاد داشته باشید و به موفقیت برسید. این برد پیامی به دنیاست و من فکر می‌کنم الان تمام جهان با مراکش است.

الرکراکی ضمن تمجید از بازیکنانش عنوان کرد: این عالی است که به جام جهانی بیایید و بازی‌های مرحله گروهی را انجام دهید، هواداران هم خوشحال خواهند شد اما قبل از بازی اول دور حذفی همه فکر می‌کردند ما حذف می‌شویم اما ما بازیکنان برجسته‌ای داریم. ما تیمی داریم که می‌تواند بازی‌ها را در جام جهانی به سود خود تمام کند. ما احتیاج داشتیم که به خودمان باور داشته باشیم و بدون ترس به زمین مسابقه برویم. بازیکنان من را باور دارند.

سرمربی مراکش درباره رویای این تیم برای قهرمان در جام جهانی نیز تصریح کرد: چیزی که برای نسل آینده مهم است، این است که ما نشان داده‌ایم یک تیم آفریقایی هم می‌تواند به نیمه‌نهایی جام جهانی برسد. حالا چرا به فینال نرسیم؟ چرا؟ ما باید رویاپردازی کنیم و رویای قهرمانی در جام جهانی را داشته باشیم. اگر رویا نداشته باشید به جایی نخواهید رسید. رویاپردازی هزینه‌ای ندارد.

الرکراکی در پایان این پیام را به رقبای مراکش فرستاد: دیگر هر کسی در مقابل ما بازی می‌کند، از ما می‌ترسد و باید بهترین بازی خود را به نمایش بگذارد. این پیامی است که من برای آن‌ها می‌فرستم.

تیم ملی مراکش در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، چهارشنبه شب به مصاف فرانسه می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 3
    فینال جام جهانی می بینیمت چه کسی ترسو است. از همین الان به شما و ملت و دولت کشورت تسلیت عرض می نمایم . چنان درس عبرتی بهتون بدن که تا عمر داری فراموش نکنید فوتبال غیر قابل پیش بینی است.
  • حجت IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 0
    عشقم مراکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــش
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 0
    به قهرمانی بیاندیشید چون حقتون است!وقتی با کمترین امکانات باینجا میرسین لیاقت دارین که قهرمان شوید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس