اردوغان: اروپا ما را در مبارزه با تروریسم تنها گذاشته است

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر این کشورش در جنگ علیه تروریسم "تنها مانده است" نسبت به امتناع اروپا از جنگ با گروه‌های تروریستی "پ.ک.ک" و "یگانهای مدافع خلق" اظهار تاسف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه شبکه تی.آر.تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی در اجلاس TRT World Forum خاطرنشان کرد: " ترکیه همیشه از حق دفاع کرده و معتقد است که باید با تروریسم در سطح جهانی مبارزه کرد اما کشورهای اروپایی با تروریست‌های پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق مبارزه نمی کنند، تنها ترکیه است که این کار را انجام می دهد."

اردوغان گفت: "سلاح‌ها و مهمات برای تروریست‌ها در شمال سوریه ارسال می‌شود. متحد ما در ناتو اینها را می‌فرستد اما آن را حتی با وجود سند و مدرک‌هایی که نشان می‌دهیم تکذیب می‌کند. هیچ‌کس نمی‌تواند ما را به خاطر مبارزه با تروریسم پاسخگو کند."

بیش از ۱۰۰ سخنران اهل نقاط مختلف جهان در این اجلاس شرکت می کنند و قرار است در جریان این اجلاس دو روزه به بحث و گفتگو بپردازند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنرانی خود بیان کرد: ترکیه پس از جنگ جهانی دوم علاقه خود را به اروپا نشان داد و بار جنگ سرد را به دوش کشید. اما متأسفانه ما در مبارزه با تروریسم تنها مانده‌ایم. ما هرگز این را فراموش نخواهیم کرد.

اردوغان اضافه کرد: اروپا باید قبل از هر چیز نگرش خود را نسبت به کشور ما تغییر دهد.

او گفت، جهان در حال گذر از دورانی حیاتی در ضمن وقوع جنگ روسیه و اوکراین و ادامه بازیابی اقتصادی از همه گیری کووید-۱۹ است.

اردوغان ادامه داد: ترکیه به نفع تمام بشریت کار می‌کند. بحران‌هایی که در سال‌های اخیر رخ دادند به ما نشان داده‌اند که زیرساخت رفاهی که اروپا بر آن بنا شده، شکننده است.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: اکنون همه می‌دانند و می فهمند که بدون ترکیه هیچ راه حلی برای مسائل منطقه ای و جهانی وجود نداشته و دوستی با ترکیه منافعی را به همراه خواهد داشت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هم از طریق ویدیوکنفرانس در این گردهمایی سخنرانی و از تلاش‌های رئیس‌جمهور ترکیه در قبال توافقات مربوط به اوکراین تشکر کرد.

ادی راما، نخست وزیر آلبانی نیز در سخنرانی برای شرکت‌کنندگان این اجلاس به شکلی مشابه گفت: "تلاش های ترکیه در جنگ اوکراین و روسیه نمونه ای درسی از فعالیت های قدرت متوسط است. "

رجب طیب اردوغان اروپا را به حمایت "هم مخفیانه و هم آشکار" از پ‌.ک.‌ک که توسط آنکارا یک سازمان تروریستی اعلام شده متهم کرد؛ صحبتی که اشاره به بحران دیپلماتیک ترکیه با سوئد و فنلاند بر سر قصد آنها برای پیوستن به ائتلاف ناتو دارد.

وتوی ترکیه از بابت میزبانی این دو کشور از افراد مرتبط با پ.ک.ک و سازمان‌های مشابه بر نامزدی آنها برای پیوستن به ناتو سایه افکنده است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنرانی امروز خود در استانبول گفت: "واضح است که ساختن آینده ای مشترک با اروپایی که مخفیانه و آشکارا از گروه های تروریستی درگیر با ترکیه حمایت می کند، دشوار خواهد بود."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    5 2
    برو بابا توگیجی یا خودت رو زدی گیحی ! اروپا نمیخواد سر به تن ترکیه باشه بخصوص المان و اطریش .............! اتاتورک سرتون یک خروار شیره مالید ! فکر کردید طبق نسخه اتاتورک جلدتون رو عوض کنید یک کت شلوار و کراوات فکلی بزنید دیگه صددرصد اروپایی و غربی می شید؟
  • ح IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مرتیکه داعشی تو خودت تروریستی!! تکفیری هارو میفرستی باکو بجنگن بعد میای فاز مبارزه با تروریسم برمیداری؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس