کد خبر 1444186
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
۶۰ هزار نفر در کشور معلولیت دارند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: نظام جمهوری اسلامی به قانون جامع معلولان اهمیت ویژه‌ای قائل است و برای رفاه معلولان که آمار آنها در کشور حدود ۶۰ هزار نفر می‌شود، می‌کوشد.

به گزارش مشرق، احمد محرم‌زاده ظهر جمعه در مراسم گرامیداشت هفته معلولان در شهرستان اهر گفت: قانون جامع معلولین در ۱۶ ماده و ۲۴ تبصره صرفاً برای تسهیل در خدمات‌رسانی به جامعه معلولین تصویب شده و با توجه به اینکه معلولین در کشور حق و حقوق قانونی دارند و دولت موظف به حمایت و احقاق حق جامعه معلولین است. تمامی ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها در قبال معلولین وظیفه دارند و کمترین آن مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی جهت تردد بدون مانع معلولین است.

وی، فراهم‌سازی مراکز توانبخشی، آموزشی و خدماتی در راستای بهره‌مندی جامعه معلولین از وظایف سازمان بهزیستی ذکر کرد و افزود: سازمان بهزیستی در شهرستان اهر برای خدمات‌رسانی به جامعه معلولین ۷ مرکز ارائه خدمات راه‌اندازی کرده تا معلولین راحت‌تر بتوانند خدمات دریافت کنند.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از تذکر کتبی به رئیس‌جمهور و وزیر تعاون در جهت عدم اجرای قانون جامع معلولین در صحن مجلس خبر داد و تصریح کرد: به رئیس‌جمهور و وزیر تعاون در رابطه با اینکه ارائه خدمات به معلولین باید طبق قانون جامع معلولین صورت گیرد در مجلس تذکر کتبی داده‌ام، اگر قانون جامع معلولین در دستگاه‌های اجرایی به درستی اجرا شود بخش بزرگی از مشکلات معلولان حل خواهد شد.

محرم‌زاده با گلایه از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها و نهادها نسبت به اجرای قانون جامع معلولین خاطرنشان کرد: قانون برای اجرا به نفع مردم تصویب می‌شود نه اینکه در ادارات نسبت به اجرای قانون بی‌توجهی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    به تعداد اصلاح طلبان و اغتشاشگران وبراندازان وغربگرایان وخواص ساکت و سلبریتیها وحامیانشون و.... معلول ذهنی داریم!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس