کد خبر 1443366
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
خودرو

سدان برقی Fukang ES۶۰۰ به تازگی روانه بازار شده و به باتری قابل تعویض مجهز است. به عنوان کپی چینی پژو ۴۰۸، فوکانگ ES۶۰۰ در بازار چین با قیمت ۲۳۱۷۰ دلار (۸۵۷ میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

به گزارش مشرق، فوکانگ حاصل سرمایه‌گذاری مشترک بین دانگ فنگ و گروه PSA (دانگ فنگ سیتروئن) است که تأسیس آن به سال ۱۹۹۲ بازمی‌گردد. دانگ فنگ سیتروئن در آن زمان جزو برندهای قدرتمند بازار به حساب می‌آمد، هرچند در حال حاضر جزو برندهایی است که فروش پایینی دارند.

 کپی چینی خودروی «پژو ۴۰۸» تولید شد +عکس

و اما در مورد وضعیت فعلی فوکانگ باید گفت که این برند، نسخه‌های الکتریکی برخی خودروهای PSA را به فروش می‌رساند. به عنوان مثال، فوکانگ e-Elysee بر اساس سدان سیتروئن C-Elysee ساخته شده است. خودروی جدید ES۶۰۰‌ نیز کپی چینی پژو ۴۰۸ به حساب می‌آید. نسخه معمولی این ماشین در ماه مارس عرضه شد و حالا نسخه‌ای با باتری قابل تعویض روانه بازار شده است. در ادامه با برخی مشخصات فوکانگ ES۶۰۰ آشنا می‌شویم.

 کپی چینی خودروی «پژو ۴۰۸» تولید شد +عکس

دانگ فنگ فوکانگ ES۶۰۰ با ۴.۷۵ متر طول، ۱.۹۲ متر عرض و ۱.۵۱۸ متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محورهای آن به ۲.۷۳ متر می‌رسد. بنابراین ارتفاع ES۶۰۰ حدود ۱۳ میلی‌متر بیشتر از پژو ۴۰۸ است. رینگ‌های کوچک ۹.۷ اینچی چندپر برای این خودرو لحاظ شده‌اند.

 کپی چینی خودروی «پژو ۴۰۸» تولید شد +عکس

داخل کابین فوکانگ جدید درست همانند پژو ۴۰۸ طراحی شده و حتی لوگوی شیر معروف پژو نیز روی فرمان به چشم می‌خورد. البته تغییرات جزئی نیز در کابین اعمال شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اهرم تعویض دنده چرخشی و نمایشگر عمودی اشاره کرد.

 کپی چینی خودروی «پژو ۴۰۸» تولید شد +عکس

فوکانگ ES۶۰۰ از یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که قدرت آن به ۱۵۰ اسب بخار می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو حدود ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در مدت‌زمان ۱۰.۷ ثانیه حاصل می‌شود. انرژی پیشرانه برقی از طریق باتری ۵۱ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که محصولی از شرکت CATL است. این باتری در صورت شارژ کامل، پیمایش مسافت حدود ۴۱۰ کیلومتر را تضمین می‌کند.

 کپی چینی خودروی «پژو ۴۰۸» تولید شد +عکس

ناگفته نماند که ES۶۰۰ نخستین محصول دانگ فنگ با باتری تعویض‌پذیر نیست. خودروهای دیگری نظیر سدان آئولوس E۷۰ نیز از باتری قابل‌برداشت استفاده می‌کنند. شریک دانگ فنگ در راه‌اندازی ایستگاه‌های تعویض باتری در چین، شرکتی به نام Aulton New Energy‌ است که تأسیس آن به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد و بخشی از سهام آن به CATL تعلق دارد.

منبع:خودرو بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    4 5
    کل صنایع چین در تموم زمینه ها بر پایه کپی کاری از محصولات غربیه منتهی با کیفیت نازل تا ارزون دربیاد و خوب فروش کنه
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      4 0
      حالا کپی کاری دارن ولی نه همشون.چین الان قدرت اول اقتصادی دنیاس.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 0
      خاندان یهودی ثروت شأن را به چین منتقل کردن به خاطر اون اقتصاد چین پیشرفت کرد جنگنده چینی هم پلتفرمش رو از اسرائیل خریدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس