به عملکرد تیم ملی و کی‌روش باید احترام گذاشت/ دوران اسکوچیچ تعریف کامل بازیکن سالاری بود!

محمدرضا مهدوی مدافع پیشین تیم ملی، پرسپولیس و استقلال می‌گوید: باید به این تیم و سرمربی‌اش احترام گذاشت.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران با یک پیروزی و دو شکست جام جهانی را ترک کرد و باز هم نتوانست به مرحله حذفی برسد. نتایج تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت.

برخی‌ها انتقادات تندی نسبت به عملکرد تیم و کارلوس کی‌روش داشتند و برخی دیگر مثل محمدرضا مهدوی معتقدند باید به تیم ایران و سرمربی پرتغالی‌اش احترام گذاشت. با ما و مهدوی باشید تا انتهای یک مصاحبه نیمروزی.

همین ابتدا لطفا بگویید کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران در جام جهانی قطر نمره قبولی می‌گیرند؟

نه، نمره قبولی که نمی‌گیرند اما باید به این تیم و سرمربی‌اش احترام گذاشت. تیم ایران در این دوره شرایط سختی را پشت سر گذاشت و این شرایط را هم کادرفنی و هم بازیکنان در جام جهانی داشتند. البته مدیریت و فدراسیون هم شرایط سختی داشت و باید با احتساب همه این موارد به قضاوت نشست.

سه بازی ایران در قطر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من خیلی نباید بی‌انصاف باشیم. برای تیم ملی بدترین اتفاقات در بدترین شرایط افتاد ولی توانست ولز را شکست دهد. جلوی انگلیس نیمه اول وحشتناک بد بودیم و مقابل آمریکا هم در کمال شگفتی حرفی برای گفتن نداشتیم. شاید بتوان گفت بازی با ولز که بردیم و نیمه دوم دیدار با انگلیس قابل قبول ظاهر شدیم.

این روزها اغلب منتقدان، کارلوس کی‌روش را هدف قرار داده‌اند؟

به نظر من هم کار خاصی نکرد اما فرصت زیادی هم نداشت. این روزها من می‌شنوم یا می‌بینیم که همه تیم ملی ما را با ژاپن و کره جنوبی مقایسه می‌کنند...

به نظر شما این قیاس اشتباه است؟

دقیقا! شما ساختار، امکانات، بازی‌های تدارکاتی و ثبات کادرفنی این دو تیم را نمی‌توانید با فوتبال ایران مقایسه کنید. ما تا دقیقه ۹۰ هنوز نمی‌دانستیم سرمربی تیم ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دراگان اسکوچیچ است یا قرار است او جای خودش را به مربی دیگری بدهد؟ من در آن دوره چیزهایی دیدم که هرگز در فوتبال ندیده بودم.

بیشتر بخوانید:

رقم قرارداد کی‌روش با تیم ملی ایران اعلام شد

مثلا؟

اینکه بازیکنان تیم ملی به خود اجازه دادند در مورد سرمربی تیم نظر بدهند، حمایت کنند یا علیه اسکوچیچ جلسه بگذارند. دوره سرمربیگری دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران تعریف کامل بازیکن سالاری بود. او هرگز نتوانست تیمش و بازیکنان آن را مدیریت کند در حالی که یک مربی بزرگ و با تجربه هیچ وقت اجازه نمی‌داد چنین شرایطی در تیمش حاکم شود. من نمی‌خواهم دوباره به آن زمان برگردم اما معتقدم بازیکن تیم ملی سرباز است و باید جلوی پرچم ایران سر خم کند. باید با افتخار در خدمت تیم کشورش باشد و حق دخالت در امور دیگر را ندارد. متأسفانه در آن زمان احترام‌ها نزد بازیکنان و سرمربی و حتی بین خود ملی پوشان از بین رفت که اصلا قشنگ نبود. ما باید همه این مسائل را یک بار دیگر مرور کنیم.

به عملکرد تیم ملی و کی‌روش باید احترام گذاشت/ دوران اسکوچیچ تعریف کامل بازیکن سالاری بود!

به نظر شما گفتی جام چه تیمی‌بود؟

ژاپنی‌ها همه را سورپرایز کردند. من هنوز هم مانده ام ژاپنی‌ها چگونه به کاستاریکا باختند اما توانستند دو غول بزرگ فوتبال اروپا را شکست دهند. چه کسی باور می‌کرد ژاپن بتواند عامل اصلی حذف آلمان بزرگ شود؟ باور کنید شراط بندان دنیای فوتبال هم فکرش را نمی‌کردند این تیم دو پیروزی به این عظمت به دست بیاورد. ژاپنی‌ها به قول ستاره خودشان ناگاموتو مثل سامورایی‌ها جنگیدند و آبرومندانه حذف شدند.

اگر ژاپنی‌ها پنالتی زنان بهتری بودند شاید نتیجه بازی با کرواسی فرق می‌کرد؟

با احتساب این دیدار، کروات‌ها از ۹ بازی گذشته خود که به وقت اضافه رفته است ۸ مسابقه را برده اند. این شوخی نیست و حساب تجربه است. کروات‌ها با این شرایط آشناتر بودند و شاید ژاپنی‌ها تجربه کافی نداشتند و نتوانستند با فشار روانی ضربات پنالتی آن هم در جام جهانی کنار بیایند. شما دیدید چگونه پنالتی زدند در حالی که از آن طرف کرواسی اعتماد به نفس بیشتری داشت. دروازه بان‌ها در ضربات پنالتی نقش زیادی دارند و در این زمینه هم گلر کرواسی برتر بود. با این حال ژاپنی‌ها در این جام کار خود را انجام داده و دو غول فوتبال اروپا و جهان را درهم کوبیدند.

پدیده جام جهانی قطر کدام بازیکن بوده است؟

من دست روی بازیکن شماره ۱۸ ژاپن (آسانو) می‌گذارم. او به راستی یک پدیده بود که جلوی آلمان عالی بازی کرد. به نظرم او یک بازیکن شگفتی‌ساز بود.

و ستاره جام؟

با احترام به مسی، رونالدو و حتی نیمار باید بگویم امباپه یک فوق ستاره بوده که فرانسه را بالا کشیده است. او قهرمان دوره گذشته جام جهانی بوده که شاید بتواند این بار هم تیمش را قهرمان جهان کند.

و بالاخره اینکه پیش بینی می‌کنید کدام تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد شد؟

برزیل قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌شود. نمایش نیمه اول این تیم مقابل کره جنوبی با شکوه و قهرمانانه بود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کامران IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    1 0
    باید به خاطر چندین سال عدم موفقیت، او را موفق بدانیم.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    4 0
    کیروش باید برکنار بشود کیروش اگر معرفت داشت مثل هموطنش پائولو بنتو سرمربی کره بعد از شکست از برزیل استعفا میکرد در ضمن تاج و سجادی باید محاکمه بشوند فوتبال ایران باندازه کافی رشد کرده تا کی باید پول این ملت بدبخت را توی حلقوم امثال ویلموتس و کیروش ریخت؟
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      0 0
      احسنت
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 1
    نظر منصفانه ای هست با آن فدراسیون بی در و پیکر و شرائط روحی که بر کشور و بازیکنان بود
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      1 0
      بازیکنان تیمملی فوتبال اگر تحت تاثیر فضای اغتشات قرار نمی گرفتند اظهار نظر سیاسی نمیکردند و تمرکز خودشان را روی بازی های جام جهانی بخصوص بازی با انگلیس میگذاشتند الان شاهد حذف شان نبودیم
  • ناشناس IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    2 0
    1.تيم ايران شخصيت بازي كردن با تيمهاي بزرگ رو نداره.2. زماني كه ما از آر‍ژانتين 0-1 باختيم ريختيم بيرون و خوشحالي كرديم در حالي كه عربستان كره و ‍ژاپن رو برد اين تيمها كار ميكردن ( تا وقتي سطح توقع ما اينقدر پايين باشه كه شكت از تيم بزرگ با اختلاف كم باعث خوشحالي بشه ما هيچ وقت پيشرفت نميكنيم)2..تو اين مملكت اينقدر بازيكنان با لياقت و شايسته داريم كه افراد فعلي تيم ،بند كفششون هم حساب نميشن ولي اونا رابطه و ... ندارن. 3.حاشيه تيمهاي ما اينقدر زياده كه هيج جاي دنيا بااين حاشيه نميتونن بازي كنن. و در آخر جواب اون دوستمون كه گفت ايتاليا نيومده و ما اومديم ، بايد بگم اولا اروپا رو هيچ وقت با ايران مقايسه نكن.ما با لبنان و سوريه و امارات بازي كرديم و اومديم جام جهاني و ايتاليا با ايرلند ( كه چند سال پيش بهش باختيم ) سوئيس و ... بازي كرد. و............. و ما هميشه همين خواهيم بود................
  • ایرانی با غیرت IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    4 0
    برای کدام عملکرد بایستی به این تیم عزیز کرده های کارلوس کیروش احترام گذاشت ؟ نخواندن سرود ملی و توهین به کشور در بازی اول ؟ بازی مزخرف و چرند و پر اشتباه مدافعین بی شمار در مقابل انکلیس ؟ ناتوانی در زدن یک شوت حساب شده به چارچوب دروازه امریکا در طول 110 دقیقه بازی؟
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    3 0
    وقتی بعد از ۵ دوره باز حضور در جام جهانی افتخار حساب میشه معلومه که ۶ تا ۶ تا هم باید بخوری بازی با آمریکا که دیگه واقعا افتضاح بود طوری که آمریکا بدون دروازه بان هم برنده میشد ذهنیت کی‌روش فقط حفط جایگاه مربی گری ایران با باخت خفیف بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس