کد خبر 1443193
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
سکونت حدود ۱ میلیون معلول در تهران

عضو شورای شهر تهران گفت:در ایران یک میلیون ۴۶۷ هزار نفر تحت نظر بهزیستی هستند و جمعیت معلولان در تهران بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر است.

به گزارش مشرق، سوده نجفی عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روز دوازدهم آذر ماه به نام روز جهانی معلولان نامگذاری شده است گفت: هدف از این روز کرامت معلولان است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش و آمارها ۸۰ درصد معلولان در کشورهای پیشرفته هستند و در ایران نیز یک میلیون ۴۶۷ هزار و ۸۵۰ نفر تحت نظر بهزیستی هستند و جمعیت معلولان در تهران بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر است.

نجفی با بیان اینکه تنها ۲ درصد معابر یعنی ۲۲۸ کیلومتر تهران برای معلولان مناسب سازی شده است گفت: مدیریت شهری از ابتدا تاکنون کمترین توجه را به مناسبت سازی معلولان داشته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مناسب سازی و الزام ساختمان‌ها به نیازهای معلولان از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: متأسفانه آنچه به عنوان مناسب سازی ساختمان‌ها شناخته می‌شود در یک بالابر خلاصه شده است و پس از دریافت پایان کار همان بالابر هم حذف می‌شود.

وی تصریح کرد: شهر تهران در حوزه حمل و نقل عمومی دچار مشکل است و با کمبود واگن و اتوبوس رو به رو است و ترافیک شهر مربوط به این کمبودها است و معلولان به اتوبوس و مترو احتیاج دارند.

نجفی با بیان هیچکدام از ایستگاه‌های اتوبوس مناسب‌سازی نشده است گفت: همچنین ایستگاه‌های مترو به ۲۰۶ اتوبوس احتیاج دارند و متأسفانه پله برقی‌های مترو نیز خراب هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار تهران می‌خواهم نسبت به تکالیف خود در قانون حمایت از حقوق معلولان عمل کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس