آشوبگران بازاریان سنندج راتهدید می کنند/ فشاربرای تعطیلی مغازه‎ها

بازاریان سنندج از جمله اقشاری هستند که بیشترین زیان را از اغتشاشات دیده اند و هر روز توسط عوامل ضد انقلاب و آشوبگران برای بستن مغازه هایشان ارعاب و تهدید می شوند.

به گزارش مشرق، از ۲۴ شهریورماه شاهد آغاز توطئه ای فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه نظام اسلامی ایران هستیم و دشمنان قسم خورده نظام با بهره مندی از تمام ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی به دنبال تسلط بر افکار عمومی و محقق کردن اهداف شومشان هستند.

در این راستا علاوه بر مشوش کردن اذهان نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی و تحت تأثیر قراردادن فضای مدارس و دانشگاه‌ها، شاهد متلاطم کردن عرصه اقتصادی به ویژه بازار در شهرهای کردنشین کشور هستیم.

بازاریان و کسبه این روزها به میل خود اقدام به بستن مغازه‌هایشان نمی‌کنند و در سایه تهدید و ارعاب مجبور به این امر شدند.

تداوم تعطیلی اجباری بازارهای سنتی و مجتمع‌های تجاری در مناطق کردنشین کشور بالاخره موجب اعتراض گسترده بازاریان و درخواست آنها از نیروهای انتظامی و امنیتی برای حفاظت از جان و مالشان شد.

تعدادی از بازاریان سنندجی خواستار حمایت نیروهای امنیتی و برخورد قاطع دستگاه قضائی با عوامل تهدید و ارعابشان شدند.

آشوبگران بازاریان سنندج راتهدید می کنند/ فشاربرای تعطیلی مغازه‎ها

ا. م یکی از بازاریان سنندجی است که تعطیلی اجباری بازار موجب تحمیل زیان ۵۰۰ میلیون ریالی به وی شده و اکنون تعدادی از چک‌های وی به دلیل عدم درآمد یک ماهه در حال برگشت خوردن است.

وی افزود: متأسفانه هر روز تعدادی موتورسوار به درب‌های ورودی بازار سنندج مراجعه کرده و با تهدید آسیب مالی و جانی همه مغازه داران و بازاریان را مجبور به بستن مغازه‌هایشان می‌کنند.

این بازاری سنندجی از دستگاه‌های امنیتی و مدیران استانی و شهرستانی خواست که برای این معضل چاره‌ای فوری بیاندیشند چرا که بسیاری از کسبه بازار سنندج مستأجر بوده و اکنون سخت‌ترین وضعیت معیشتی را سپری می‌کنند.

ع.پ از مغازه داران یکی از محلات حاشیه شهر سنندج اظهار کرد: مدتی است که یک سری موتورسوار در محلات و خیابان‌های سنندج می‌گردند و مغازه داران را با تهدید کوکتل مولوتوف و آسیب جانی و مالی مجبور به بستن مغازه‌هایشان می‌کنند.

کسبه بازار کردستان نیز بیانیه‌ای در اعتراض نسبت به فضای ارعاب بازاریان منتشر کردند که در آن آمده است: مردم شریف کردستان، همان گونه که در جریان هستید با شروع اغتشاشات، ما کسبه بازار کردستان حدود ۲۴ روز است که مجبور به بستن مغازه‌های خود هستیم. لذا جدای از اجاره مغازه، خانه و خرج زندگی کلیه وسایل ما در داخل مغازه‌ها در حال خراب شدن است، لباس‌ها فصل در حال تمام شدن است، کفش‌های پاییزی مانده‌اند، خشکبارها در حال فاسد شدن هستند.

کسبه و بازاریان در این بیانیه تصریح کرده‌اند: باصدای بلند اعلام می‌کنیم دیگر حاضر به بستن مغازه‌ها نیستیم و از شما مردم و نیروی‌های انتظامی و امنیتی درخواست پشتیبانی و حمایت داریم و از نیروهای امنیتی و انتظامی خواهشمندیم که از جان و مال ما را در برابر اغتشاشگران محافظت کنند.

آشوبگران بازاریان سنندج راتهدید می کنند/ فشاربرای تعطیلی مغازه‎ها

مسئولان از بازاریان حفاظت کنند

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج اظهار کرد: در خصوص ارعاب و تهدید بازاریان برای بستن مغازه‌هایشان توسط برخی افراد باید گفت که این عمل یک امر غیرقانونی و موجب ناامنی در جامعه است.

وی افزود: در جامعه اسلامی باید جان و مال همه مسلمانان در امنیت باشد و هیچ کسی حق ندارد با تهدید و ارعاب کسی دیگر را مجبور به انجام کاری کند که امنیت اقتصادی و معیشتی جامعه را به خطر می‌اندازد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان استانی و شهرستانی به سرعت وارد عمل شده و ارعاب کنندگان را دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کنند.

ماموستا رستمی افزود: شایسته نیست که بازار مرکز کردستان و مغازه‌های این شهر با تهدید یک سری افراد مزدور و فریب خورده بسته شود و مردم برای تأمین مایحتاج زندگی به سختی بیافتند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند با از بین بردن آرامش فکری جامعه به اهداف شوم خود دست پیدا کنند لذا ضروری است که مردم هوشیاری خود را حفظ کنند و در این راستا نیز دستگاه‌های نظارتی و مدیران استانی وظایف خود را به درستی انجام دهند.

آشوبگران بازاریان سنندج راتهدید می کنند/ فشاربرای تعطیلی مغازه‎ها

با اخلالگران بازار سنندج برخورد خواهد شد

فرماندار سنندج گفت: اجازه نمی‌دهیم افرادی با گرفتن هدیه از دشمن، بازاریان ما را برای بستن مغازه‌هایشان تهدید کنند.

حسن عسکری اخیرا در نشست با رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان سنندج اظهار داشت: افرادی که به هر نوعی بخواهند با تهدید و ارعاب در بازار اخلال ایجاد کنند قطعاً برخورد خواهد شد.

فرماندار سنندج تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم افرادی که با گرفتن کارت هدیه از ضدانقلاب و دشمنان بازاریان ما را به بستن مغازه‌هایشان تهدید کنند و قطعاً این افراد توسط سیستم‌های امنیتی و نظامی و قضائی مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

عسکری خطاب به رؤسای اتحادیه‌های صنفی سنندج عنوان کرد: گلایه‌های شما و بازاریان مبنی بر اینکه کمتر شماها را می‌بینیم با دیده منت می‌پذیریم و عذرخواهی می‌کنیم اگر نتوانسته‌ایم خدمت شماها باشیم و قطعاً بدانید عمدی در کار نیست بلکه به دلیل مشغله کاری است.

وی خواستار استمرار این جلسات با دسته‌بندی موضوعات شد و گفت: دادستان مرکز استان نیز حتماً برای نشست با اصناف وقت خواهند گذاشت.

فرماندار سنندج اذعان کرد: آمارها در این مدت دو ماهه اغتشاشات بیانگر افزایش سرقت از مغازه‌هاست و این چیزی است که اغتشاشگران به دنبال آن هستند که دستبرد به فروشگاه‌های بزرگ مصداق بارز این گفته‌هاست.

دادستان مرکز استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: شر اخلالگران را به خودشان برمی‌گردانیم و همه آنها را دستگیر کرده و به طور قاطع برخورد می‌کنیم.

محمد جباری همچنین تأکید کرد: دستگاه قضا با مسببان اصلی اغتشاشات و کسانی که مغازه‌داران را تهدید می‌کنند، بدون فوت وقت و با سرعت برخورد خواهد کرد.

رؤسای اتحادیه‌های صنوف مختلف شهرستان سنندج نیز در این جلسه ضمن اعلام اینکه بستن مغازه‌ها خلاف اعتقاد و میل بازاریان است، بخش زیادی از این قضیه را ناشی از تهدید و ارعاب عده‌ای اراذل و اوباش مبنی بر آتش‌زدن مغازه‌ها عنوان کردند.

این افراد اظهار داشتند: با بستن مغازه‌ها ضرر و زیان زیادی متوجه کاسبین می‌شود چرا که تعدادی از بازاریان برای کسب و کار اجاره‌های بالایی پرداخت می‌کنند و همین بستن مغازه‌ها به اقتصاد و درآمد آنان آسیب‌های زیادی وارد می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    3 1
    ژاندرامری و پلیس و ساواک کجان ؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    7 0
    خاک تو سرتون بی شرفای رذل چقد بدبختین که از رو نمیرین و رو میارین به تهدید این بندگان خدا .اون پولی که برا این کارا ازا اونور بهتون میرسه خرج کفن و دفنتون بشه
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    2 2
    وقتی بانیروی امنیتی همکاری نمیکنیدوبلافاصله تسلیم میشیدب اراذل نتیجه میشه این.مثلاشماکردهستید،شجاع ودلیر،بزنیدشون،بهشون رحم نکنید.پدراراذل رودربیارید.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 0
      بله مماشات بس است
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    3 0
    نیروهای امنیتی و انتظامی کجا هستن؟؟؟تو را به خدا به داد مردم کردستان عزیز برسن.مردم و مغازه داران چه گناهی دارن؟؟ علی دایی طلافروش که مشکل چک و مشکل تاریخ مصرف طلاهاش را نداره
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    2 3
    بسیجیان را مسلح کنین آموزش درست هم بدین - مطمئن باشین که خیلی سریع امنیت کردستان در سریعترین زمان ممکن برقرار میشود
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 1
    اینان همه دروغ میگویند اینا همون ملتی هستن که پشت سر مامور انتظامی هو میکشیدن قدر این امنیت نمیدونن خدا کنه از این بدتر سرشان بیاد حقشونه
    • شهره IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 0
      اینجو ریا‌هم‌نیست‌خیلی‌خیای‌شایعه‌س‌‌
  • نازنین IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    1 1
    😂😂😂 واقعا که
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    1 0
    اگه دولت میگفت یک ساعت مغازه رو ببندید ابتر نشنال میگفت حکومت ایران مانع کارو کسب مردم میشود
  • Karim IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    چهار تا مامور مسلح لباس شخصی نمیتوانند جلوی درب بازار بگذارند؟.
  • Rzashoty IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    بسیارعالی
  • Sod IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    کل ایران بسته شده مگه ؟؟ صداوسیما گفت همه جا بازه ...
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    چرا ازبیکاری وگروسنگی وگرانی وناعدالتی نمیگن ،این همه سروصدا ازگرانی بیکاری گروسنگی ، تورا خدا ب فکر بیکاری وگرانی و گروسنگی مردم باشید ،،بازهم گوشت گران شد ،
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    لعنت به تهدید کنندگان
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    تواین شب جمعه قرآن را بلندکردم وازخداوندخواستم ودعاکردم که نابودکنددروغگوهاوقاتلهاوغارتگران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس