کد خبر 1443117
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
چگونه می‌توان موهای سفید شده را به حالت قبل بازگرداند؟

با چند اقدام پیشگیرانه می توانید سفید شدن موهای خود را به تأخیر اندازید.

به گزارش مشرق، خوشبختانه با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود می توانید رنگ طبیعی موهایتان را حفظ کنید.

از دریافت به اندازه ی مواد مغذی گرفته تا مراقب از سلامت روان خود، با چند اقدام پیشگیرانه می توانید سفید شدن موهای خود را به تأخیر اندازید.

۱- کلسیم بیشتر مصرف کنید

دریافت به اندازه ی کلسیم تنها برای استخوان ها و ماهیچه ها ضروری نیست. این ماده ممکن است به حفظ طولانی تر رنگ موها کمک کند. تحقیقات نشان داده مصرف روزانه ۲۰۰ میلی گرم کلسیم می تواند در برخی موارد روند سفیدی موها را معکوس کند.

۲- راهی برای کنترل اضطراب خود پیدا کنید

اضطراب مداوم می تواند از جهات مختلف بر سلامت شما تأثیر بگذارد. علاوه بر بالا رفتن ضربان قلب و مختل شدن خواب، اضطراب می تواند باعث از بین رفتن رنگ موها شود. اضطراب مزمن ممکن است منجر به بروز التهاب در بدن شود، امری که می تواند زمینه ساز آسیب دیدگی سلول ها و باعث سفیدی زودرس موها شود.

۳- پروتئین به اندازه ی کافی مصرف کنید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای دستیابی به سلامت و پوست، مو و ناخن هایی زیبا ضروری است. گنجاندن مواد غذایی سرشار از پروتئین در رژیم غذایی خود ممکن است به ویژه به جلوگیری از سفید شدن موها کمک کند. مصرف به اندازه ی مواد غذایی پروتئینی، مانند تخم مرغ، سویا و لبنیات ممکن است به جلوگیری از سفیدی زودرس موها کمک کند.

۴- مراقب سطح آهن بدن تان باشید

اگر موهایتان زودتر از موعد سفید شده، ممکن است سطح آهن بدن تان پایین باشد. آهن یک ماده معدنی ضروری است که به سلول های خونی کمک می کند اکسیژن را به سرتاسر بدن برسانند. اگر گیاهخوار هستید و امکان مصرف گوشت ندارید، حتماً مواد غذایی حاوی ویتامین C مصرف کنید چون این ویتامین به جذب آهن در بدن کمک می کند.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس