منبع روس: اوکراین برای منفجر کردن تاسیسات ذخیره آمونیاک برنامه‌ریزی می‌کند

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه از برنامه‌ریزی اوکراین برای حمله انحرافی به یک تاسیسات ذخیره‌سازی آمونیاک با هدف ناکام گذاشتن یک برنامه پیشنهادی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش مشرق، به گفته یک منبع نظامی-دیپلماتیک، اوکراین برای حمله‌ای تحریک‌آمیز با هدف ناکام گذاشتن طرح پیشنهادی سازمان ملل برای از سرگیری ترانزیت آمونیاک از طریق خط لوله «اودسا-تولیاتی» دسیسه چینی کرده است.

این منبع به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «بر اساس اطلاعاتی که از مجاری مختلف تایید شده‌اند، رژیم کی‌یف برای دست زدن به یک حمله تحریک‌آمیز سطح بالا با هدف اختلال در اجرای ابتکار عمل سازمان ملل برای از سرگیری ترانزیت آمونیاک از طریق خط لوله تولیاتی-اودسا برنامه‌ریزی می‌کند.»

این منبع همچنین فاش کرد اوکراین همزمان قصد دارد تاسیسات «اودسا پورتساید»، مخصوص ذخیره آمونیاک را نیز تحت یک حمله انحرافی منفجر کند و روسیه را مقصر انجام یک «حمله موشکی» معرفی نماید.

طبق گفته منبع مذکور، قرار است این اقدام تحریک آمیز تحت کنترل سرویس‌های ویژه انگلیس که در اودسا مستقر هستند اجرا شود. او همچنین تاکید کرد: «اعضای شرکت نظامی خصوص کانادایی گاردا ورلد که طبق قرارداد با سازمان بنادر اوکراین، مسئول تامین امنیت زیرساخت‌های بندری در منطقه اودسا هستند در اجرای این اقدام تحریک‌آمیز شرکت کنند.»

منبع خبری مورد استناد اسپوتنیک تاکید کرد هدف اصلی این حمله تحریک‌آمیز نیز همان هدف اخلالگرانه پشت حادثه ماه سپتامبر برای خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم» که متوقف کردن صادرات منابع روسیه به کشورهای دیگر بود، است.

به گفته این منبع، چنانچه برنامه از بین بردن تاسیسات ذخیره آمونیاک اودسا اجرایی شود، قیمت آمونیاک در بازار جهانی به تدریج افزایش خواهد یافت و این به نفع محموله‌های آمونیاک صادراتی آمریکا و انگلیس به اروپا و کشورهای در حالی توسعه تمام می‌شود.

خط لوله تولیاتی-اودسا طولانی ترین خط لوله انتقال آمونیاک جهان است که در سال ۱۹۸۱ ساخته شد. این خط لوله از زمان شروع جنگ در اوکراین تعطیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 1
    پوتین باید از میان مردم دونباس و شرق اوکراین برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیزم بی الملل بسیج تشکیل دهد و باید سپاه کمک کند بمانند ونزوئلا و سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس