کد خبر 1442711
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
«شاهد-136 ایران»؛ الگوی تایوان در ساخت پهپاد کامیکازه

مدیر اطلاعات ملی آمریکا ادعای برخی مقامات غربی و آمریکایی مبنی بر انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی در حاشیه سخنرانی در نشست سالانه دفاع ملی "ریگان" در کالیفرنیا ادعای اثبات نشده برخی مقامات غربی و آمریکایی مبنی بر انتقال پهپادهای ساخت ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین را تکرار کرد و گفت: مسکو به دنبال دریافت انواع دیگر تسلیحات از سوی تهران است، چیزی که باتوجه به ظرفیت آنها بسیار نگران کننده است.

او اعلام کرد که هم نظامیان اوکراینی و هم روسی به دنبال تلاش برای آماده سازی مجدد و ضد حمله پس از زمستان بوده و اکنون شاهد کاهش درگیری‌ها هستند. آنها (روس‌ها) قادر به تولید بومی در این مرحله نیستند.

دولت بایدن پیش از این مدعی شده بود که روسیه برای تأمین منابع مهمات توپخانه خود به کره شمالی مراجعه کرده است. هاینز گفت که میزان کمک کره شمالی محدود به نظر می رسد اما این چیزی است که جامعه اطلاعاتی همچنان از نزدیک بر آن نظارت می‌کند.

هاینز در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع ناآرامی‌های اخیر در ایران پرداخت و گفت که حکومت ایران این ناآرامی‌ها را تهدیدی قریب‌الوقوع علیه خود نمی‌بیند.

این در حالی است که پیش از این رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران در سخنانی در کنفرانس گفتگوی‌های مدیترانه در رم ایتالیا ضمن تکرار اتهامات خود علیه جمهوری اسلامی ایران گفته واشنگتن به‌ جای تمرکز بر مذاکرات هسته‌ای، اولویت خود را بر همکاری نظامی ایران به روسیه و اغتشاشات قرار داده است.

مالی با تکرار ادعاهای کمک تسلیحاتی ایران به روسیه علیه اوکراین، گفت واشنگتن قصد دارد از طریق «اخلال، بازدارندگی، تأخیر و تحریم» روند عرضه تسلیحات از ایران به روسیه را متوقف کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هر عاقلی میفهمد: IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    4 0
    پیروزی روسیه بر غرب برای ایران بسیار ارزشمند خواهد بود و شکستش مایه تصعیف ما...
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    خوب ارتباط شرق اوکراین با غرب اوکراین توسط 11 پل است چرا روسها با زدن این پلها توسط موشک ها و پهبادها جنگ را پایان نمی دهند من با 30 نفر نیرو می توانم تمامی این پلها را نابود کنم
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    پوتین باید از میان مردم دونباس و شرق اوکراین برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیزم بی الملل بسیج تشکیل دهد و باید سپاه کمک کند بمانند ونزوئلا و سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس