یک پیروزی بزرگ دیگر برای ملت فلسطین در سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد شب گذشته چند قطعنامه با محوریت مسئله فلسطین را به تصویب رساند.

به گزارش مشرق، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای در خصوص روند کاری «کمیته پیگیری اقدامات ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مسلم خود» را با ۱۰۱ رای موافق و ۱۷ رای مخالف به تصویب رسانده و ۵۳ کشور دیگر نیز از تصویب آن امتناع ورزیدند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این باره گزارش داد، همچنین پیش نویس قطعنامه مربوط به «بخش حقوق فلسطینیان در دبیرخانه مجمع عمومی» با موافقت ۹۰ کشور و مخالفت ۳۰ کشور به تصویب رسیده و ۴۷ کشور نیز به آن رای ممتنع دادند.

از سوی دیگر پیش نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان «برنامه ویژه دستیابی به اطلاعات مربوط به مساله فلسطین، وابسته به اداره امور رسانه‌ای دبیرخانه مجمع عمومی» با ۱۴۹ رای موافق و ۱۱ رای مخالف تصویب گردید و ۱۳ کشور نیز از تصویب آن امتتاع کردند.

پیش نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان «حل و فصل مساله فلسطین با ابزارهای مسالمت آمیز» مورد موافقت ۱۵۳ کشور و مخالف ۹ کشور قرار گرفته و ۱۰ کشور به آن رای ممتنع دادند.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین برای اولین بار قطعنامه‌ای را برای برگزاری نشستی در سطح عالی جهت بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالروز نکبت (اشغال فلسطین) در تاریخ ۱۵ مه سال آتی تصویب کرد.

این قطعنامه با ۹۰ رای موافق و ۳۰ رای مخالف از جمله از سوی نمایندگان انگلیس، آلمان، کانادا، سوئد، آمریکا و رژیم صهیونیستی و ۴۷ رای ممتنع تصویب شد.

پیش از این، هیئت فلسطین در سازمان ملل و کمیته مسؤول پیگیری حقوق ملت فلسطین در مجمع عمومی مراسم‌هایی را در بزرگداشت سالروز نکبت برگزار می‌کردند اما این اولین بار است که مراسم به درخواست خود مجمع برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس