کسب و کار اینترنتی

سازمان امور مالیاتی کشور، احکام مالیاتی آئین نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، «آئین نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» که به تازگی و با هدف حمایت از سکوها و کسب و کارهای مجازی کشور و توسعه اقتصاد دیجیتال به تصویب رسیده است، دارای ۱۴ ماده قانونی و ۳۰ حمایت دولتی است که کسب و کارهای اینترنتی را مورد توجه قرار می‌دهد.

در این آئین‌نامه حمایتی، برای برخی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نقش‌هایی در نظر گرفته شده است که با توجه به حیطه وظایف و اختیاراتی که دارند، بتوانند به رونق کسب و کارهای اینترنتی کمک کنند. در همین راستا، سازمان امور مالیاتی کشور، احکام مالیاتی آئین نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را ابلاغ کرد که به تشریح جزئیات آن می‌پردازیم.

سازمان امور مالیاتی کشور موظف است برای کلیه کسب‌وکارهایی که پیش از این سابقه مالیاتی نداشته‌اند و باید فعالیت خود را به پلتفرم‌های مشمول انتقال دهند، مشوق‌هایی را اعمال کند که عبارتند از:

از تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک بابت درآمد حاصله از فروش کالا یا ارائه خدمت در سکوهای مشمول داخلی تا میزان مقرر در ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن یعنی ۳۰ برابر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد معاف هستند.

برای کسب و کارهای مشمول، حداقل نرخ مالیات مقطوع به صورت پلکانی با رویکرد کمک به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور تعیین شود. بخشنامه مربوط به این بند توسط سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت‌خانه‌های ارتباطات و اقتصاد تهیه و ابلاغ می‌شود. کلیه مشمولین این بند از هرگونه جریمه ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک مربوط در مهروموم‌های آتی معاف خواهند شد.

کلیه هزینه‌های ایجاد و توسعه پلتفرم‌ها و کسب‌وکارها در سکوهای داخلی جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تا سقف مقرر محسوب شود. سقف هزینه‌های قابل قبول به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال خواهد رسید.

در پی تصویب آئین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، ضوابط و شرایط مشمولان برخورداری از این حمایت‌ها توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و به زودی پلتفرم‌های مشمول این طرح اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس