مسکو: بروکسل سراسیمه به‌دنبال سرقت دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه است

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که اتحادیه اروپا در تلاش است تا به هر نحو ممکن، دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه را به سرقت ببرد.

به گزارش مشرق، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه بر این باور است که بروکسل سراسیمه درصدد سرقت دارایی‌های بلوکه‌شده مسکو بوده و برای تحقق این هدف، به هر دستاویزی چنگ می‌زند.

گروشکو گفت: تمام این اقدامات پرتکاپو و سراسیمه کمیسیون اروپا برای این است تا به هر شکل ممکن، به تحریم‌های غیرقانونی علیه کشور ما «مشروعیت» بخشیده و دارایی‌های متعلق به اشخاص و نهادهای قانونی روسیه را به سرقت ببرد.

اورسولا فون در لیِن، رئیس کمیسیون اروپا اوایل امروز(چهارشنبه) پیشنهاد داد تا برای مدیریت دارایی‌های بلوکه‌شده بانک مرکزی روسیه و اموال شخصی روس‌ها به منظور حمایت از اوکراین، سازوکاری ویژه ایجاد شود.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه، کشورهای غربی ذخایر ارزی روسیه را بلوکه و پرداخت‌های بین‌المللی از طریق بانک‌های این کشور را متوقف کردند.

اتحادیه اروپا در مجموع ۱۷.۴ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه را بلوکه کرده و مبالغ بلوکه‌شده به طور نامنظم در سراسر این بلوک توزیع شده است. مقامات اروپایی ماه گذشته خواستار ارائه پیشنهاداتی برای استفاده از دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه در راستای بازسازی اوکراین شدند.

مسکو همواره اعلام کرده است که تلاش اتحادیه اروپا برای مصادره اموال بلوکه‌شده روسیه، مصداق سلب مالکیت اموال است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که باتوجه به سلب غیرقانونی مالکیت دارایی‌ها، روسیه به منظور بازگرداندن این اموال از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس