ارتباط الکترونیک ۱۲۰۰ کلانتری با دادسراها/ فعالیت گشت «رضویون» برای کمک به تأمین امنیت محلات

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با هوشیاری مردم، اقتدار پلیس به عنوان حافظان نظم و امنیت و رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای عزیز " مدظله العالی" توطئه دشمنان در نطفه خفه شد.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری در دومین جشنواره کلانتران برگزیده با اشاره به اهمیت هوشمندسازی پلیس و اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: بحمدالله با تلاش همکاران در بحث هوشمندسازی، اقدامات موثری در این حوزه انجام شده این درحالی است که موضوع هوشمندسازی در کلانتری و پاسگاه ها از اهمیت دوچندانی برخوردار است و بایستی به هوشمندسازی پلیس در کوپ ها در راستای تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به مردم اهتمام ویژه ای شود.

برقراری «ارتباط الکترونیکی» ۱۲۰۰ کلانتری با دادسراها

وی با تاکید بر اینکه البته در کلانتری و پاسگاه ها اقدامات چشمگیری انجام شده است، خاطرنشان کرد: برقراری «ارتباط الکترونیکی» ۱۲۰۰ کلانتری با دادسراهای حوزه‌های مربوطه برای تبادل الکترونیکی پرونده‌ها در سال جاری، فراهم شدن امکان ارائه برخی خدمات و امور قضائی به مردم از طریق کلانتری مجازی، امکان استعلام پرونده انتظامی، ثبت سرقت وسایل نقلیه، نمایش موقعیت نزدیک ترین کلانتری به وقوع و خدمات‌گیرندگان در بستر سامانه موبایلی «پلیس من» قابل ارائه است.

سردار اشتری همچنین ادامه داد: راه‌اندازی «گشت هوشمند» با توزیع ۱۷۵۰ دستگاه دست‌افزار هوشمند به واحدهای گشتی کلانتری های هدف استان ها و قابلیت‌های دسترسی به استعلام وسایل نقلیه، دسترسی به استعلام افراد، سامانه موبایلی گشت انتظامی برای رسیدگی به ماموریت‌های ۱۱۰، تداوم فعالیت "سامانه نظارت و پایش هوشمند پلیس پیشگیری" در راستای حقوق‌ شهروندی به‌ منظور نظارت مستقیم بر وضعیت عملکرد ارائه خدمات انتظامی و قضائی به مراجعان کلانتری و پاسگاه ها، اعزام نزدیک ترین واحد گشت انتظامی به محل وقوع جرم و امدادخواهی و ارتقای رضایت امدادخواهان، بهره‌گیری از تعداد بیش از ۹۰۰۰ دوربین البسه و ... از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی به تداوم اجرای برنامه های قبلی در سال ۱۴۰۱ در حوزه کلانتری و پاسگاه ها اشاره و اظهار کرد: تمرکز بر اقدامات پشتیبانی نسبت به بهبود وضعیت ۴۲۰ کلانتری و پاسگاه هدف معین شده در سطح کشور در راستای اجرای «طرح شهدای کلانتری و پاسگاه» برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های درون سازمانی از جمله برنامه هایی است که به آنها اهتمام ویژه شده است.

صلح و سازش ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به کوپ ها

سردار اشتری همچنین به ارجاع بیش از ۳۷۱ هزار فقره پرونده به واحدهای مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به کلانتری و پاسگاه ها به صلح و سازش رسیده که این میزان قابل توجه است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پلیس برای استفاده از ظرفیت معتمدین محل و تامین امنیت مردم محور تاکید دارد و در این خصوص مردم عزیز و معتمدین پلیس را در تامین امنیت یاری کرده اند و به کلانتری ها تاکید ویژه ای در این خصوص شده است.

فعالیت گشت «رضویون» برای کمک به تأمین امنیت محلات

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین به امنیت محله محور نیز اشاره و عنوان کرد: بهره‌گیری از ۷۳۷ مؤسسه حفاظتی و مراقبتی (انتظام) با بیش از ۱۰۰ هزار نفر "پلیس‌یار" (نگهبان مؤسسات انتظام) در بیش از ۱۲ هزار نقطه در سطح کشور، بهره‌گیری از گشت رضویون برای کمک به تأمین امنیت در سطح محلات، بهره‌گیری از ظرفیت پلیس افتخاری و .... از جمله مواردی است که در خصوص امنیت محله محور انجام شده است.

سردار اشتری گفت: کلانتری ها از ارکان مهم انتظامی در برخورد با مجرمان هستند به طوری که بخش اعظمی از کشف سرقت ها، دستگیری سارقان و قاچاقچیان، کشف موادمخدر و مبارزه با انواع قاچاق توسط نیروهای کلانتری اتفاق می افتد. کلانتری‌ها ملجاء و پناهگاه مردم هستند به طوری که در سال جاری مردم برای دریافت خدمات انتظامی بیش از هفت میلیون تماس با مرکز فوریت های پلیسی داشته اند که این امر بیانگر اهمیت و قداست کار نیروهای ارزشی انتظامی خصوصا کلانتری ها است.

رضایتمندی مردم از عملکرد کارکنان کلانتری و پاسگاه ها

سردار اشتری با تاکید بر اینکه کلانتری و پاسگاه ها یکی از میدانی ترین و عملیاتی ترین رده ها هستند، خاطرنشان کرد: جلوه عملکرد پلیس در کلانتری و پاسگاه ها تبلور پیدا می کند از این رو با توجه به ارتباط گسترده ای که کارکنان کلانتری و پاسگاه ها با مردم دارند بایستی در این حوزه اقدامات موثری در راستای خدمت رسانی مضاعف برای ارتقاء رضایتمندی مردم انجام دهیم هرچند که بر اساس بررسی ها و نظرسنجی های صورت گرفته شاهد افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم نسبت به عملکرد کارکنان کلانتری و پاسگاه ها هستیم اما این میزان کافی نیست و باید برای ارتقاء این مهم بیش از پیش تلاش کنیم .

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اهمیت تحول کلانتری و پاسگاه ها عنوان کرد: در این خصوص بایستی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز " مدظله العالی" اهتمام ویژه شود و در راستای اجرایی شدن فرمایشات ایشان بیش از پیش تلاش کنیم.

جنگ ترکیبی دشمن و تاکیدات مقام عظمای ولایت

سردار اشتری در ادامه به وقوع حوادث اخیر در کشور و آتش افروزی فتنه گران اشاره و خاطر نشان کرد: منافقان و ضدانقلاب از هر شرایطی برای پیاده سازی برنامه های پوشالی خود و هدف قرار دادن افکار جوانان غیور ایران اسلامی بهره می برند از اینرو با بهانه تراشی و سوء استفاده از شرایط پیش آمده اعتراضات را به اغتشاش تبدیل کرده اند.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن عنوان کرد: منافقان کوردل به سرکردگی آمریکای جنایتکار در راستای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را به کار گرفته اند این در حالی است که با هوشیاری مردم، اقتدار پلیس به عنوان حافظان نظم و امنیت و رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای عزیز " مدظله العالی" توطئه دشمنان در نطفه خفه شد.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس حافظ جان، مال و ناموس مردم عزیز و شریف ایران اسلامی است، تصریح کرد: پلیس بیش از هر زمان دیگری با اقتدار در مقابل دشمنان این ملت ایستادگی می کند و هرگز اجازه نمی دهد که دشمن با تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب در فضای مجازی به امنیت و آرامش مردم خدشه ای وارد کند.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: ما به وعده و نصرت الهی ایمان داریم و عنایت الهی شامل حال مردم خواهد شد و هرگز به دشمن اجازه نخواهیم داد به اهداف شوم و پوشالی خود برسد.

بنابر گزارش سایت پلیس، در دومین جشنواره کلانتران برگزیده از خانواده شهیدان والامقام "محمد یاسمی" و "میلاد خسروی" و همچنین جانبازان ایثارگر توسط سردار "حسین اشتری" ؛ فرمانده کل انتظامی کشور تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    این تازه در نطفه بود؟
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    لعنت خدا بر توطئه و توطئه گران! اما پیش فرض شما ادامه آن توسط توطئه گران باشد. مبادا غافل شوید.زیرا اینها به کمک ایادی داخلیشان قصد ادامه اغتشاشات را دارند.از تحرکات خیابانی و تبلیغات در محوطه های آموزشی و کارگری و نیز کوچه و خیابان و پارکهاو... کاملا پیداست!
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    در مورد طرح رضویون اطلاعات بیشتری میدادید?! البته اگه شبیه کمیته باشه قابل تقدیر ?!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس