کد خبر 1439955
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
ورود پهپادها و ربات‌ها به آتش‌نشانی | ربات اطفای‌حریق از خارج خریداری می‌شود | نفوذ به آتش و دود در معابر تنگ و باریک

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از برنامه ریزی برای ورود پهپاد اطفا حریق و ربات به ناوگان این سازمان خبر داد.

به گزارشمشرق، قدرت الله محمدی درباره به‌کارگیری پهپاد و ربات‌های آتش‌نشانی توضیح داد: در خصوص استفاده از دانش‌های نوین و به کارگیری‌ آن‌ها در حوزه تجهیزات و عملیات تلاش می‌کنیم و سعی داریم در این راستا مصمم هستیم تا با استفاده از تجهیزات نوین بر توان عملیاتی خود بیفزاییم.

او ادامه داد: یکی از راهبردهایی که طی سال جاری در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در پی گرفته‌ایم، استفاده از تجهیزات نوین است و آن‌ را در برنامه‌های سال جاری و همچنین سال آتی خود نیز قرار دادیم.

استفاده از شرکت‌های دانش بنیاد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد:‌ در حال حاضر در حال بررسی استفاده محصولی از یکی از شرکت‌های دانش بنیان هستیم. این محصول پهپاد اطفا حریق است که قصد داریم کارایی آن را مورد تست و سنجش قرار دهیم و اگر این دستگاه‌ها تست‌های لازم را به خوبی بگذرانند، در نهایت به مراحل عملیاتی خواهد رسید.

محمدی با بیان اینکه فرآیند تست این پهپاد در هفته‌های پیش رو انجام خواهد شد، گفت: امیدوارم این آزمایش‌ها نتایج مثبتی را داشته باشد. اگر نتایج مطلوبی حاصل شد برنامه ریزی لازم برای ورود این محصول به چرخه عملیات انجام خواهد شد؛ در غیر این صورت نسبت به رفع اشکالات آن اقدام خواهد شد.

خرید ربات از یک کشور خارجی

محمدی با اشاره به سختی‌های انجام عملیات در معابر باریک و صعب العبور گفت:‌ تردد و انجام عملیات در برخی از معابر پایتخت، به دلیل باریک بودن آن و... با محدودیت‌هایی روبه‌رو است که گاهی تردد خودروهای آتش‌نشانی به سختی انجام می‌شود. از این دست تجهیزات نوین را می‌توان در این بخش از عملیات‌ آتش‌نشانی به کار گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره برنامه این سازمان برای خرید یک ربات عملیاتی اطفای حریق از سایر کشور ها نیز گفت: در سال جاری قصد داریم که یک ربات وارداتی را هم خریداری کنیم. از این ربات برای اطفا حریق مخازن پتروشیمی استفاده می‌شود. در صورت داشتن این ربات هنگام حریق و حادثه در پتروشیمی می‌توانیم ریسک خطر جانی برای آتش‌نشانان را کاهش دهیم و در عملیات مرتبط از این ربات ها استفاده کنیم.

پیش‌تر انجام آزمایش به ‌کارگیری پهپاد در سازمان آتش نشانی انجام شد که پهباد مورد نظر درست عمل نکرد.

منبع: همشهری‌آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    2 0
    ایکاش مهندسین ربات ساز ایرانی وارد میدان و برای اتش نشانی همه محل ها از این ربات های کمکی و محافظ درست کنن این خلع رو مهندسین عزیز ایرانی کی قراره پر کنن؟ که هیچ اتش نشانی مورد خطر اتش و سقوط قرارنگیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس