کد خبر 1439894
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
عرضه اسپری‌های تنفسی به ۲ میلیون عدد افزایش یافت/ کمبودها جبران شد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: عرضه اسپری‌های تنفسی از ۵۰۰ هزار واحد در شهریور به ۲ میلیون عدد در آبان ماه رسید و کسری‌ها با افزایش ظرفیت خطوط تولید جبران شد.

به گزارش مشرق، محمد پیکان‌پور افزود: اخیرا کمبودهایی در زمینه اسپری های تنفسی سالبوتامول در بازار احساس می شد که با برنامه ریزی های صورت گرفته، مواد اولیه تولید این دارو در کشور تامین و کسری ها با افزایش ظرفیت خطوط تولید جبران شد.

وی اظهار داشت: با افزایش تولید اسپری های تنفسی سالبوتامول در کشور، ظرفیت بازار از این دارو از ۵۰۰ هزار عدد در شهریور ماه به ۲ میلیون عدد در آبان ماه رسیده و نیاز بازار به طور کامل تامین شده است.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: تولید و واردات سایر اسپری‌های تنفسی هم به حد قابل توجهی افزایش یافته به طوری که کارخانه های تولیدی به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند تا مشکلات هرچه سریعتر رفع شوند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر قیمت‌ روی اقلام فهرست رسمی داروهای کشور ابتدا توسط شرکت‌های بیمه گذار تحت پوشش قرار گرفته و سپس توسط شرکت های داروسازی اعمال می شود، گفت: چنانچه دارو با نسخه الکترونیک تهیه شود هیچ هزینه مازادی متوجه بیماران نخواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس