کد خبر 1439699
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
آلمان خواستار اتمام جنگ روسیه و اوکراین شد

صدر اعظم آلمان روز جمعه در سخنانی از روسیه خواست تا «بمباران زیرساخت‌های حیاتی اوکراین» را متوقف کند.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز جمعه بار دیگر از روسیه خواست تا جنگ با اوکراین را متوقف کند.

وی در سخنانی گفت: «روسیه باید بمباران زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را متوقف کند».

صدر اعظم آلمان اضافه کرد: «آلمان و فرانسه بیانیه مشترکی را برای همبستگی در زمینه انرژی امضا کرده‌اند».

از سوی دیگر در ادامه آمارهای مقام‌های اوکراینی درباره محرومیت مردم این کشور از دسترسی به روشنایی، شهردار پایتخت از قطع برق بیش از هفتاد درصد ساکنان این شهر خبر داد.

منابع رسانه‌ای از کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند که «ویتالی کلیچکو» شهردار این شهر درباره وضعیت کنونی پایتخت از منظر دسترسی به انرژی برق توضیحات جدیدی ارائه داده است.

کلیچکو اعلام کرد که به رغم احیای برخی از شبکه‌های توزیع برق، هفتاد درصد از ساکنان کی‌یف صبح امروز (پنجشنبه) به برق دسترسی نداشتند.

به گفته شهردار پایتخت اوکراین، وصل شدن دوباره برق در کی‌یف به از سرگیری تعادل در سیستم شبکه برق کشور بستگی دارد.

ویتالی کلیچکو همچنین خبر داد، هم اکنون تامین آب مورد نیاز بخش غربی کی‌یف از سر گرفته شده و طی امروز تامین آب بخش شرقی پایتخت اوکراین هم از سر گرفته خواهد شد.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی، مشکلات مربوط به قطع برق در دیگر مناطق اوکراین از قبیل اودسا همچنان ادامه دارد.

اخیرا «سرگئی کووالنکو» مدیرعامل شرکت انرژی «یاسنو دی‌تک» به‌عنوان یکی از بزرگترین تأمین‌کنندگان برق اوکراین گفته بود که این کشور حداقل تا پایان ماه مارس سال آینده میلادی در شرایط قطع برق خواهد بود.

به گفته کووالنکو «به احتمال زیاد، اوکراینی‌ها باید حداقل تا پایان ماه مارس در حالت خاموشی زندگی کنند. سناریوی اصلی بدین شرح است، اگر حملات جدیدی به شبکه برق صورت نگیرد، در شرایط فعلی تولید برق، کمبود را می‌توان به‌طور مساوی در سراسر کشور توزیع کرد. این بدان معناست که خاموشی در همه جا وجود خواهد داشت».

پیش از او، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی اعلام کرده بود که در نتیجه حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ۱۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور از روشنایی برق محروم هستند.

جمعیت اوکراین قبل از شروع تهاجم نظامی روسیه حدود ۴۰ میلیون نفر بود. طبق گزارش سازمان ملل، تاکنون حدود ۱۲ میلیون اوکراینی به دلیل جنگ کشور را ترک کرده‌اند. بیشترین قطع برق در مناطق خارکیف، ژیتومیر، کی‌یف و لویو ثبت شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، روز چهارشنبه در سراسر اوکراین هشدار هوایی اعلام شد که بیش از دو ساعت ادامه داشت. این رسانه روس افزود: «(روز گذشته) گزارش‌هایی از انفجارها و آسیب به زیرساخت‌ها در کی‌یف، لووف، خارکوف، اودسا، دنپر، نیکولایف و دیگر شهرها منتشر شده است. اکثریت قریب به اتفاق ساکنان اوکراین بدون برق مانده‌اند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    3 1
    پوتین باید از میان مردم دونباس و شرق اوکراین برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیزم بی الملل بسیج تشکیل دهد و باید سپاه کمک کند بمانند ونزوئلا و سوریه
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      1 2
      خود شما شیطان هستید
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    3 2
    همه می دانند اوکراین قصد تشکیل اسرائیل دوم را دارد و متحد بزرگ صهیونیزم بین الملل است چرا ایران از توقیف کشتی انگلیسی و سرنگونی هواپیمای امریکایی و اسرائیلی نمی ترسد اما می ترسد سلاح به روسیه بفرستد
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    1 2
    همه می دانند اوکراین قصد تشکیل اسرائیل دوم را دارد و متحد بزرگ صهیونیزم بین الملل است چرا ایران از توقیف کشتی انگلیسی و سرنگونی هواپیمای امریکایی و اسرائیلی نمی ترسد اما می ترسد سلاح به روسیه بفرستد
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    2 1
    پوتین باید از میان مردم دونباس و شرق اوکراین برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیزم بی الملل بسیج تشکیل دهد و باید سپاه کمک کند بمانند ونزوئلا و سوریه
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    3 3
    آلمان غلط کرد !!
  • ش. AE ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    3 1
    خفه شو لکه ننگ اروپا همین شما المان‌های فاشیست هستید که البته باید برای کم کردن مزاحمت صهیونیست ها از کشور آلمان قدر دان آدولف هیتلر باشید
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    3 0
    هر روز یه وق وق جدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس