استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها/ مازوت سوزی ۳٠ درصد کاهش یافت

یاسوج_ رئیس سازمان محیط زیست گفت: عدم توسعه زیرساخت نیروگاهی سبب شده ناچار در برخی مواقع از سوخت مازوت در نیروگاه‌های گازسوز استفاده کنیم.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه عصر پنجشنبه در بازدید از موزه حیات وحش یاسوج، افزود: خوشبختانه با تدابیر شکل گرفته در دولت سیزدهم، تا هفته گذشته شاهد کاهش ۳٠ درصدی مازوت سوزی در سطح کشور هستیم.

وی بر بهینه سازی سوخت و کیفی سازی سیستم‌ها در مناطق نفت خیز تاکید کرد و اظهار داشت: در بحث توسعه نیز باید محیط زیست به عنوان سرمایه‌ای کلان دیده شده و خسارت‌های وارده به منابع و تنوع زیستی جبران شود.

سلاجقه با اشاره به اهمیت بلوط‌های زاگرس، گفت: رفع چالش‌های پیش روی محیط زیست و عرصه‌های مختلف هدفگذاری شده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور کمبود آب و تنش آبی حاصل از کم بارشی را از دلایل بروز آفت در جنگل‌ها دانست و اظهار کرد: باید همکاری بخش‌های مختلف برای رفع مشکلات و چالش‌ها اجرایی شود.

وی از جذب ۳۵٠ نیرو با محوریت بکارگیری ۲۵٠ محیط بان در کشور خبر داد و گفت: توسعه ظرفیت‌های نیروی استان در استان‌ها عملیاتی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    2 0
    جناب آقای سلاجقه عزیز به دلیل گرمایش زمین هنوز سرما شروع نشده است و بنابراین مصرف گاز خانگی همچنان پایین تر از دوره مشابه سالهای قبل است. در صورت سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز برای مصارف خانگی، نیروگاهها بالاجبار به مصرف مازوت روی خواهند آورد و در نتیجه این سی درصد کاهش را به عنوان اقدامات خودتان برای مردم فاکتور نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس