سرقت مجدد از پایگاه نظامی اسرائیلی؛ این بار 100 هزار فشنگ

نشریه صهیونیستی می‌گوید: تیم‌های سایبری ایران، به توانایی نفوذ و کنترل پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی نزدیک شده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، «بواز دولف» مدیرعامل شرکت امنیت سایبری «کلییِر اسکای»، ضمن سخنانی در کنفرانس امنیتی «هالیفاکس» کانادا گفت: تیم‌های هکری ایران، بیش از هر زمان دیگری به توانایی نفوذ و کنترل پهپادهای اسرائیلی و آمریکایی نزدیک شده‌اند.

دولف گفت: تهران در حال گسترش قابلیت‌های سایبری خود در هر عرصه‌ای است، از جمله تلاش‌های بهبودیافته مداوم برای هک هواپیماهای بدون سرنشین و توسعه قابلیت‌های حملات سایبری «روز صفر». توانایی استفاده گسترده از قابلیت‌های «روز صفر» عموما تاکنون فقط در انحصار ۳ کشور بزرگ ایالات متحده، روسیه و چین بوده است. در قالب این توانایی کشورهای دارنده قابلیت حملات سایبری «روز صفر» می‌توانند کل بخش‌ها، به‌ویژه زیرساخت‌های کشور هدف را با استفاده از قابلیت‌های سایبری متوقف کنند. تا پیش از این، توانایی‌های ایران در حوزه «روز صفر» محدود تلقی می‌شد، اگرچه ایران در ‌آوریل ۲۰۲۰، بخش‌هایی از شبکه توزیع آب اسرائیل را هک کرد.

او گفت: ایران علاوه‌بر بهبود توانایی‌های خود، برای اولین‌بار شروع به اشتراک‌گذاری ابزارهای حمله سایبری تهاجمی‌تر خود با حزب‌الله لبنان کرده است.

جروزالم‌پست در ادامه می‌نویسد: به نظر می‌رسد همکاری‌های نزدیک بین ایران و روسیه، شامل مواردی شده است که توانایی‌ها و سلاح‌های سایبری خیال‌انگیز روسیه به دست ایران رسیده باشد.

دولف در ادامه گفت: حملات سایبری ایران به دولت‌هایی مانند آلبانی موفقیت‌آمیز بود، زیرا در لحظه‌ای که قرار بود کنفرانس گروه مجاهدین خلق(سازمان تروریستی منافقین) در آلبانی برگزار شود، شبکه‌های این کشور را از بین برد.

دولف افزود: ایران در عرصه توانایی حملات سایبری به اعتماد به نفس و بلوغ کافی رسیده است. ایران با حملات سایبری، به شبکه‌ها و بخش‌های نظامی اسرائیل رخنه کرده، اما این مسائل، سرّی و اعلام‌نشده باقی مانده‌اند.

مدیرعامل شرکت امنیت سایبری «کلییِر اسکای» خاطرنشان کرد: ایران برای مخفی نگه داشتن توانمندی‌ها و شبکه جاسوسی خود، این موفقیت‌ها را علنی نکرده است، در حالی که اسرائیلی‌ها هم برای جلوگیری از شرمندگی حاصل از افشای میزان آسیب‌دیدگی سیستم‌هایشان، اعتراف به حملات سایبری از سوی ایران را مسکوت نگه داشته و حاضر به اعلام میزان زیان‌های واردشده به سیستم‌های خود نشدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    8 0
    ماشالله و درود بر ایران عزیز🇮🇷🇮🇷❤
    • دلخور IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      4 0
      بنا به فرموده هوشمندی . دوره بزن در رو گذشته . یکی بزنید . ده تا میخورید
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    6 0
    یکی بزنی، ده تا می خوری.
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 0
    سلاح خیال انگیز !! جالبه تا حالا نشنیدیم شاید دیوار موش و موش گوش داره چند سال قبل بود شایع شد ایران به اسامی جاسوسان در چین و فکر کنم روسیه هم بود دست یافته بود
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 0
    دم ایران گرم به این رژیم آپارتایدی نباید رحم کرد
  • US ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 1
    تا الان که خوردیم!ببینیم این که دائم میگن ایران حق پاسخ را محفوظ می دارد !کی از جعبه محافظت در خواهد آمد؟!
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 0
    درود بر ایران
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 0
    ای مردم ایران بدانید وآگاه باشیدکه((فتنه‌های امروز در کشور آخرین نفس‌های نظام سلطه در مقابل انقلاب اسلامی است)).با توکل برخدا کمرهمت ببندید تا از این آزمون سخت سربلند در آییم.(نذارید جوانانمان فریب فتنه گران بخورند) مطمن باشید قبولی در این آزمون مانند قبولی در آزمون دفاع مقدس هشت ساله است که نتیجه اش را الان می بینید که ایران از لحاظ نظامی به چه درجه ای در دنیا رسیده است .جمهوری اسلامی باید خودش را برای مدیریت جهانی آماده کند واین نیز دست گرمی برای آن آمادگیست.فقط مراقب باشید جوانانی که فریب خورده اند اسیب نبینند.
  • ناشناس IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 0
    اگر افساد طلبان کشور را از حیث اقتصادی و عقیدتی نابود نکرده بودند امروز کشور ما در اوج افتخار بود
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    اینترنت ملی اوجب واجبات هست.مرحله بعد گسترش اینترنتمون به کشورهای دیگه که اطلاعات کاربران کشورهای دیگه دست ایران باشه مثل اینترنت بین المللی که دست آمریکا هست
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    خیلی وقت فیلتر ایران به این قابلیت دست یافته حتی حزب الله لبنان، شما میتوانید فیلم های تله حزب الله برای رژیم صهیونیستی که چند نیروی ویژه اسقاطیلی در لبنان به فنا رفتند و بعدها فیلم آن پخش شد را ببینید
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    این صهیونیست چقدر احمقه که گفته ایرانیها بکنترل پهبادهای امریکا اسرائیل نزدیک شده اند. احمق جان اونزمانکه ارکیو 170 اوردیم پائین کنترلو دردست گرفتیم .اونزمانکه باچشم پهبادهای امریکائی اعمال داعشو درعراقو سوریه تماشا وکنترل میکردیم مسلط یرپهبادهای شما شدیم .خیلی دیر بیدار شدی
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    من موندم چرا تمام خبرهاى عجيب و غريب كه حاكى از موفقيت ايرانند فقط در كيهان منتشر ميشه ؟! چرا رسانه هاى دنيا از اين اخبار مطلع نميشن ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس