کد خبر 1438566
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
اغتشاشات

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی مربوط به اغتشاشات اخیر، گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تاکنون ۱۱۱۸ فقره پرونده به صدور کیفرخواست منتج شده است.

به گزارش مشرق، ستایشی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره آرای محاکم اعم از برائت و محکومیت در کل کشور در ناآرامی‌های اخیر گفت: طبق آمار ارائه شده در تهران تاکنون برای ۱۱۱۸ نفر کیفرخواست صادر شده است. در مورد آمار محکومیت و برائت در سراسر کشور تاکنون ۲۴۳۲ نفر رای بدوی اعم از محکومیت و برائت صادر شده است.

ستایشی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه اوین گفت: در حال تحقیقات از ۴۲ متهم هستیم و با توجه به شلوغی و ترافیک رسیدگی در آن مجموعه این پرونده با جدیت در حال رسیدگی است و واجد محرمانگی است و پس از مشخص شدن ابعاد آن، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

۴۰ نفر از اتباع خارجی دخیل در اغتشاشات اخیر بازداشت شده‌اند

وی در پاسخ به سوالی درباره این‌که در ناآرامی‌های اخیر از اتباع خارجی فرانسه هم کسی بازداشت شده است؟ گفت: دو جاسوس فرانسوی بازداشت شده هنوز در بازداشت هستند و پرونده شان در مرحله تصمیم نهایی است و اتهام‌شان اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور بود که اتهام جاسوسی هم به آن اضافه شده است.

وی افزود: ۴۰ نفر دیگر از اتباع خارجی که در اغتشاشات اخیر دخیل و حتی برخی از آن‌ها در میدان و کف خیابان بودند، بازداشت شده‌اند و این افراد مطابق قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران محاکمه خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام یعنی این همه رو دستگیر کردن الکی بوده پس همه رو بخشیدن واقعاً که این کار ها چیه
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    هر پست ضد ملی سلبرتی ها صد میلیون جریمه نقدی یا یک هفته پست در مناطق مرزی. حق انتخاب شهر مرزی هم با خودشون. پهلون پنبه های غارتگر بیت المال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس