سود رژیم صهیونیستی از بی ثباتی های منطقه ای و جهانی

روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: اسرائیل پس از جنگ اوکراین و از خلال عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی، در فروش تجهیزات نظامی و سلاح رکورد زد.

به گزارش مشرق از عربی ۲۱، در گزارش این روزنامه آمده است که در سال ۲۰۲۱ حجم قراردادهای نظامی رژیم صهیونیستی ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد داشته است و از ۸.۶ میلیارد دلار به ۱۱.۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

در حالی که تعداد قرار دادهای امضا شده در سال جاری از ۶ هزار قرارداد سال ۲۰۲۰ و ۵ هزار و ۴۰۰ قرارداد سال ۲۰۲۱ به ۴ هزار قرارداد کاهش یافته است ولی پیش بینی می شود که در سال جاری برغم این کاهش حجم، مبلغ سود حاصل از این قراردها بسیار فراتر از دوسال پیش از آن باشد.

هاآرتص افزود: از عوامل اصلی افزایش صادرات تجهیزات نظامی اسرائیل می توان به عادی سازی روابط با کشورهای عربی و جنگ اوکراین اشاره کرد.

عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات، بحرین و مغرب صادرات سلاح های اسرائیلی به کشورهای منطقه را افزایش داده است و قراردادهای امضا شده با کشورهای عربی، حدود ۷ درصد قراردادهای نظامی رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهد.

در ماه های اخیر اطلاعاتی درباره فروش سامانه های باراک و اسپایدر به امارات و امضای قرارداد فروش سامانه باراک به مغرب منتشر شده است.

هاآرتص اضافه کرد: افزایش استفاده از پهپاد در جنگ اوکراین و حملات گسترده هوایی روسیه، تلاش برای خرید سامانه های پدافند هوایی در اروپا را افزایش داده است و هم اکنون درحال امضای قراردادی سنگین با آلمان برای فروش سامانه حیتس است.

پیشتر بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که دوسال پس از عادی سازی روابط با کشورهای عربی، قراردادهای به مبلغ ۳ میلیارد دلار با کشورهای منطقه بسته شده است و این درحالی است که این بازار تاکنون مقابل اسرائیل بسته بود.

فروش سامانه اسپایدر به به امارات که تاکنون حجم و مبلغ آن فاش نشده است و فروش چهار سامانه اسپایدر به چک به مبلغ ۶۳۰ میلیون دلار و امضای قرارداد فروش سامانه باراک به مغرب به مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار از دیگر قراردادهای نظامی رژیم صهیونیستی است.

پس از جنگ اوکراین آلمان و ۱۳ کشور عضو ناتو به همراه فنلاند به طرح دفاع از آسمان اروپا پیوستند و آلمان تصمیم گرفت سامانه حیتس ۳ را از رژیم صهیونیستی خریداری کند و حجم قراردهای خرید این کشورها به ۳ میلیارد دلار رسید.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: این بزرگترین قرارداد صادرات سلاح در طول تاریخ صنایع هوایی اسرائیل است که همچنان در انتظار تایید واشنگتن است زیرا آمریکا به خاطر پرداخت هزینه های توسعه و بهینه سازی این سامانه حق تایید یا لغو این قرارداد را دارد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت جو بایدن خواستار تولید نیمی از موشک های این سامانه در کارخانه های آمریکا شده است.

بخش پهپادی یکی دیگر از بخش های صنایع نظامی رژیم صهیونیستی است که که قراردادهای مختلفی برای صادرات سلاح و تجهیزات در آن امضا شده است.

شرکت البیت سازنده پهپادهای رژیم صهیونیستی چند روز پیش اعلام کرد که قراردادی به مبلغ ۷۰ میلیون دلار برای فروش پهپادهای هرمس ۹۰۰ به یک مشتری جهانی امضا شده است.

این شرکت در ماه سپتامبر نیز که قراردادی برای صادرات همین پهپاد به مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار با تایلند امضا شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس