کد خبر 1437795
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کشته شدن 32 تروریست در حملات ترکیه به شمال عراق و سوریه

دستگاه مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق اعلام کرد که ترکیه از صبح امروز ۲۵ حمله هوایی علیه مناطقی در شمال عراق و سوریه انجام داده و طی آن، ۳۲ عضو YPG و پ.ک.ک کشته شدند.

به گزارش مشرق، دستگاه مبارزه با تروریسم در منطقه کردستان عراق، امروز (یکشنبه، ۲۰ نوامبر)، اعلام کرد که ارتش ترکیه از صبح امروز، ۲۵ عملیات هوایی در مناطق شمالی عراق و سوریه انجام داده است.

دستگاه مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در وبگاه «المعلومه»منتشر شد، اعلام کرد: ارتش ترکیه صبح امروز، بیش از ۲۵ حمله هوایی علیه مقرها و پایگاه‌های نیروهای یگان‌های مدافع خلق (YPG) و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در مرزهای الحسکه، روستاهای حلب، الرقه و کوبانی در شمال سوریه و روزتاهای شهرستان ماوت، کوه قندیل، کوه کورتک، کوه اسوس و مرزهای منطقه برادوست انجام داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حملات به کشته شدن ۳۲ نیروی YPG و پ.ک.ک و زخمی شدن شماری دیگر، منجر شده است.

وزارت دفاع ترکیه، امروز اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور، علیه پ.ک.ک و جناح‌های داخلی طرفدار آن در شمال سوریه و عراق عملیات انجام داده است.

روز گذشته (شنبه، ۱۹نوامبر) وزارت دفاع ترکیه با انتشار تصاویری از جنگنده‌های خود از آغاز حمله هوایی این کشور در شمال سوریه و عراق خبر داد و در کامنتی زیر این تصاویر نوشت: «زمان حساب فرا رسیده است».

گفته می‌شود که این اقدام ترکیه در واکنش به انفجار تروریستی باشد که سیزدهم ماه جاری (نوامبر) در استانبول رخ داد و شش نفر را کشت؛ آنکارا «پ‌ک‌ک» را به دست داشتن در این بمب‌گذاری متهم کرده بود.

منابع خبری آگاه گزارش دادند که بیش از ۵۰ هواپیمای جنگنده و ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین در این عملیات شرکت داشتند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رحیمی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    3 3
    موقعی که ایران به گروه های تروریستی تجزیه طلب مستقر در عراق حمله میکند همه کشورهای دنیا حتی خود اقلیم محکوم میکنن و خواستار تحریم ایران هستن ولی وقتی ترکیه حمله میکنه همه حمایت و هورا میکشن از جمله خانواده بارزانی
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      1 1
      ترکیه هم حمله کردنی کل جهان ترکیه رو تحت فشار می ذارن اتفاقا ایران حمله کردنی صداشون در نمیاد
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      3 0
      عوضش تنها کشور که از حملات ایران حمایت میکنه همین ترکیست
    • بهزاد IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      2 0
      قبلا برای ترکیه هم شاخ و شونه می کشیدن و تهمت میزدن ولی ترکیه توجهی نمی کرد و کار خودش رو انجام می داد. ایران هم نباید توجه کنه و با موشک نقطه زن و پهپاد تک تک تروریستها رو نابود کنه
  • BE ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 1
    کشته شدگان ارتش سوریه هم تروریست بودن؟؟
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    دمش گرم ایشالا ادامه پیدا کنه.این دفعه نوبت سپاهه بزنه این بزهای کوهی رو
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    3 0
    همشون گرم بزنید تار و مار کنید این بز کوهی های هندی رو
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    ایران و ترکیه باید عقبه هم باشند چرا که در خاورمیانه و شمال افریقا کشورهای متعدد عربی و حتی اسرائیل دشمن ایران و ترکیه هستند از طرفی اروپا دشمن انهاست از طرفی خود روسیه همسایه های قوی رو تحمل نمیکنه امریکا هم دشمن درجه یک ایران و ترکیه هست این دو کشور باید از تاریخ صفویه و عثمانی عبرت بگیرند و یاور هم و حکومتهای هم باشند تک روی نفعی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس