کد خبر 1437544
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
هلاکت 3 سرکرده ارشد داعش در جنوب سوریه

پس از پایان عملیات پاکسازی درعا از وجود تروریستهای داعش، امروز جنازه سه نفر از سرکرده‌های ارشد این گروه تروریستی کشف شد.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی شامگاه امروز شنبه از هلاکت سرکرده‌های برجسته گروه تروریستی داعش در استان درعا واقع در جنوب سوریه خبر داد.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در جریان عملیات پاکسازی منطقه «طریق السد» در جنوب درعا، جنازه سرکرده‌های ارشد داعش شناسایی شده است.

به گفته وی، از جمله این افراد که جنازه آنان شناسایی شده است، می‌توان به ابو حمزة الشامی امیر داعش در منطقه درعا البلد، ابو سالم الدیری امیر نظامی داعش در درعا و محمد قاسم صبیحی ملقب به «ابو طارق قاسم النیران» اشاره کرد.

النیران تروریستی است که مسئول شمار زیادی از کشتارهای استان درعاست که مهمترین آن، کشتار پاسگاه «المزیریب» در غرب درعا است. در این جنایت، ۹ نفر از نیروهای پلیس و سه نفر از افراد مسلح محلی که با آنان همکاری کرده بودند، کشته شدند. این جنایت در ماه می ۲۰۲۰ رخ داده بود.

هلاکت ۳ سرکرده ارشد داعش در جنوب سوریه
تصویر هوایی از طریق السد

روز گذشته نیز یک منبع امنیتی گفته بود که سرنوشت سرکرده‌های داعشی که در طریق السد مخفی شده بودند، مشخص نیست. در جریان عملیات پاکسازی این منطقه، چهار خودروی بمب‌گذاری شده هم کشف شد که قرار بود عناصر داعش با آن عملیات انتحاری انجام دهند.

یک منبع سوری هم چهارشنبه گذشته از عملیات امنیتی در درعا خبر داده بود. این عملیات به صورت مشترک بین نیروهای امنیتی سوریه و افراد مسلح محلی برای پاکسازی طریق السد برگزار شد. طریق السد یک منطقه مرزی با اردن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پادشاه IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    الهی شکر
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    لعنتی ها تمامی ندارند! خدا همت و پایداری به مردم مظوم سوریه بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس