عقب‌نشینی آمریکا؛ چرا بایدن در جنگ اوکراین پرچم سفید را بالا برد؟

یک قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی از سیاست رئیس‌جمهور کشورش در برابر ایران انتقاد کرده و گفته او در برابر ایران «ترس نگران‌کننده‌ای» نشان داده است.

به گزارش مشرق، دو قانونگذار کنگره آمریکا در نامه‌ای به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور کشورشان وی را به ترس متهم کرده و خواسته‌اند واشنگتن حملات اخیر به نیروهای آمریکایی در عراق را پاسخ دهد.

«گای رشنتلر»، نماینده ایالت پنسیلوانیا و «مایکل والتز»، نماینده ایالت فلوریدا در نامه‌ای به وزیران دفاع و خارجه کشورشان از دولت آمریکا خواسته‌اند حمله ایران به منافع آمریکا در عراق را پاسخ دهد.

اشاره این دو قانونگذار به حمله موشکی ایران به منطقه کردستان عراق است که دوشنبه هفته جاری انجام شد.

رشنتلر در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته است: «عدم پاسخ از سوی دولت بایدن جهت جلوگیری از این افراط‌گرایی خشن بر نیروهای نظامی ما، دیپلمات‌ها و شرکت‌های غیردولتی‌مان در منطقه اثر منفی می‌گذارد. ما باید قاطعانه در کنارشریکانمان در منطقه باشیم و فوراً این حملات تروریستی را پاسخ دهیم.»

والتز در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته است: «دولت بایدن ترس نگران‌کننده‌ای در برابر ایران نشان داده و امیدوار است که دادن امتیازهای بیشتر بتواند ایران را به برجامی که این کشور قصد رعایت آن را ندارد بازگرداند.»

مذاکرات رفع تحریم‌های وین از چند ماه پیش به دلیل ناتوانی آمریکا در بازگشت به عمل به تعهداتش در برجام دچار وقفه شده است. تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

بایدن در شرایطی سال ۲۰۲۱ بر سر کار آمد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران در دستیابی به اهدافش ناکام مانده بود. این سیاست علاوه بر ناکامی در شکل دادن به یک توافق هسته‌ای جدید، باعث ایجاد تفرقه در روابط میان کشورهای دو سوی آتلانتیک، به خطر افتادن اثربخشی نظام تحریم‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی سیاست خارجی آمریکا و مهم‌تر از همه تقویت جریان استکبارستیز در ایران شد.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    این ها نشان بدهندکه کدام یک از چندین رئیس جمهور پس از انقلاب اسلامی شکوهمند ایران اسلامی شجاع بوده اند؟بایدن گیج که خودتان ترسومی گویید، ترامپ دیوانه که متشکر از ما بود که پهپاد دویست و پنجاه میلیونتومانی اش را زدیم اما هواپیمای باسرنشن اش را ته، پایگاه عین الاسد را هم درزمان ترامپ دیوانه ویرانه ساختیم! شحاعترئیس جمهورهای آمریکا درترور ،ساقط کردن هواپیمای مسافربری و تولید داعش برای کشتار مردم منطقه غرب آسیا و...بوده آن هم توسط رئیس جمهور مودب، حقوق دان! اوباماکه بت روحانی -جهانگیری ابله واصلاح طلبان شیرن عقل بود.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس