تیراندازی در ایذه؛ کدخدایی: دشمن ناامید شده و رو به کشتن مردم آورده - کراپ‌شده

عضو تشخیص مصلحت نظام با حضور در ویژه‌برنامه شبکه المیادین لبنان درباره حوادث جاری در ایران، تأکید کرد که هدف عناصر دشمن از تیراندازی در ایذه، ارعاب مردم و تحریک پلیس و نیروهای امنیتی است.

به گزارش مشرق، سید عباس کدخدایی عضو تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه‌شب در ویژه‌برنامه شبکه لبنانی المیادین برای پوشش تحلیلی اتفاقات اخیر در ایران، تأکید کرد که دشمن بعد از ناامید شدن از حمایت مردم از آشوب و اغتشاشات، رو به کشته‌سازی آورده است.

دشمن، نان شب مردم را هدف گرفته است

مجری المیادین در ابتدای برنامه، تأکید کرد، یکی از بدترین توطئه‌هایی که علیه یک کشور می‌شود اجرا کرد، هدف گرفتن اقتصاد و بازار آن کشور است. ما در مقابل چه توطئه‌ای هستیم که نان شب مردم ایران را هدف گرفته است؟

کدخدایی گفت، بله همانطور که در گزارش شما هم اشاره شد، بازارها در شهرهای ایران، روزی طبیعی را پشت سر گذاشتند و مردم به دعوت کسانی که خواستار اعتصاب شده بودند، نه گفتند... به نظر من آمریکا از همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ایران بخصوص بعد از تحریم‌های شدیدی که وضع کرده و شکست خوردند، بسیار ناراحت است و تلاش می‌کند از ایران طریق به ایران ضربه بزند و رو به کشته‌سازی آورده است. مردم در این روزها بخصوص روزهای اخیر، کاملا واضح صف خود را از آشوب‌طلبان جدا کردند و نشان دادند که هر چند اعتراض و انتقادهایی دارند، از آشوب‌طلبان حمایت نمی‌کنند.

پاسخ به غرب برای ایران محفوظ است

کدخدایی با اشاره به حمایت برخی کشورهای غربی از آشوب در ایران گفت، سران برخی کشورهای اروپایی نه تنها حمایت کردند بلکه مثل فرانسه با برخی عناصر ضد ایرانی دیدار کردند. لذا جمهوری اسلامی ایران هم این حق را برای خود محفوظ می‌داند که پاسخ مناسب و پاسخ قاطع را به آنان بدهد.

مجری المیادین به گزارش نیوزویک در خصوص اغتشاشات در ایران مطلبی نوشت و تشریح کرد که رژیم صهیونیستی می‌تواند نقش‌هایی را ایفا کند. از جمله تشدید فشار اقتصادی بر ایران برای تمام شدن پشتوانه مالی ایران و تاسیس صندوق برای حمایت ازاعتصاب کنندگان و نوشته که اسرائیل هر آنچه ایرانی‌ها در گروههای کوچک نیاز دارند باید فراهم کند. همه اینها الان دارد اجرا می‌شود علیه ایران.

کدخدایی پاسخ داد، گفتم کسانی که با ایران دشمنی می‌کنند و در رأس آنها رژیم صهیونیستی همه سلاح‌های خود را به کار می‌گیرند تا به ایران ضربه بزنند چه در اقتصاد چه در حوزه‌های اجتماعی یا سیاسی. برخی از مسئولان رسمی آمریکایی صراحتا گفته‌اند که باید در سطح نرم و سخت از معترضان در ایران حمایت کنند. این نقض منشور سازمان ملل و دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل است. جمهوری اسلامی ایران حق پاسخ را برای خود در وقت مناسب محفوظ می‌داند.

تیراندازی در ایذه؛ کدخدایی: دشمن ناامید شده و رو به کشتن مردم آورده

هدف تیراندازی در ایذه ارعاب مردم و تحریک پلیس است

المیادین در خصوص تیراندازی در ایذه پرسید و گفت، انگار دشمنان ایران خیلی اصرار دارند به هر ترتیبی این توطئه را پیش ببرند. چرا اینقدر اصرار به پیشبرد طرح توطئه دارند؟ و کدخدایی گفت، اشاره کردید که در هر جامعه‌ای ممکن است اعتراضاتی باشد، این طبیعی است و بر عهده مسئولان است که به آن رسیدگی کنند. در قانون اساسی ما هم حق اعتراض به رسمیت شناخته شده است اما دشمن وقتی دید که مردم به اعتراضات و اغتشاشات نپیوستند طبیعی است که ناامید شده و روی به کشته سازی آورده . یادم می‌آید که جان بولتون سابقا در مصاحبه‌ای اعتراف کرده بود که برای مخالفان در ایران سلاح ارسال کرده‌اند. خوشبختانه مردم آگاهی از خود نشان داده و نیروهای امنیتی و مسئولان هم مجرمان را به دست عدالت خواهند سپرد.

المیادین پرسد، شما چه فکر می‌کنید. آیا آنطور که برخی می‌گویند، نرمش در برخورد با اغتشاشات و آشوب‌ها سبب شده که این اتفاقات ادامه یابد؟

کدخدایی گفت، به هر حال پلیس و نیروهای امنیتی مسئولیت دارند که با اقدامات خشونت‌بار که امنیت کشور را به خطر می‌اندازد برخورد کند. پلیس عملکرد خوبی از خود نشان داده است. ما نظامی اسلامی هستیم و ارزش‌های اسلامی داریم. باید بین معترضان و آشوب‌طلبان و عواملی که دشمن اعزام کرده، تفاوت قائل باشیم. کسانی که در ایذه به مردم شلیک می‌کنند خودشان از مردم نیستند. آنها قصد ارعاب مردم و تحریک نیروهای پلیس را دارند. قطعا نیروهای امنیتی و پلیس گام‌های لازم برای برخورد با آن اشخاص را برخواهند داشت. در خبرها شنیدید که دستگاه قضا برای افرادی که اقدام به قتل کرده‌اند، احکام قاطعانه‌ای علیه آنان صادر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس