دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، در همایش «تحکیم وحدت و همدلی» که با حضور جمعی از علما، بزرگان، ریش‌سفیدان، سران طوایف شیعه و سنی، نخبگان و مدیران استان پیش از ظهر دوشنبه در محل سالن اجلاس ولی امر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: امنیت، مادر سایر نعمت‌ها بوده و ملت ایران اسلامی از این نعمت با خون خود صیانت کرده‌اند و همچنان این مسیر را دنبال کرده و همه نیز باید در این راه هوشیار باشیم.

دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: آنان، آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد، با توجه به اینکه این خطه از کشور توانمندی و ظرفیت‌هایی دارد و در حال پیشرفت، رشد و شکوفایی در حوزه اقتصادی است به دنبال ضربه زدن به این حوزه هستند.

دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان گفت: باید از هویت ایمانی، اسلامی، ملی و انقلابی فرزندانمان صیانت کنیم چرا که امروز فرزندان ما تحت هجمه جدی دشمنان قرار دارند و در این مسیر باید جهاد تبیین را به عنوان فریضه قطعی و فوری در اولویت زندگی و امور قرار دهیم.

حاج علی اکبری تصریح کرد: در هفته‌های اخیر، حوادثی در سیستان و بلوچستان رخ داد که موجب رنجش خاطر و نگرانی رهبر معظم انقلاب شد، ما در این سفر تألم خاطر ایشان را هم اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به کسانی که در حوادث اخیر آسیب دیدند، به شهادت رسیدند یا بی‌گناه جان باختند، ادامه داد: شهدای مدافع امنیت در حوادث اخیر استان به شهادت رسیدند که عشق ما و جان ما هستند و تکلیف و جایگاه آنها برای همگان معلوم است و همه ما وامدار خون مطهر آنها هستیم، اما غیر از این مسئله کسانی که در این حوادث به صورت بی‌گناه و بر اثر خطای انسانی یا هر صورت دیگر کشته شدند، بنا بر نظر رهبر معظم انقلاب شهید هستند.

کسانی که خطای کمی داشته به آغوش گرم خانواده خود باز خواهند گشت

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان افزود: کسانی که در این قضایا خطاهای کمی داشته و هم اکنون در بازداشت هستند، به زودی با محبت رهبر معظم انقلاب آزاد و به آغوش گرم خانواده خود باز خواهند گشت، اما با کسانی که در این اتفاقات به حیثیت این استان بزرگ و آبرومند خدشه وارد کرده و مسبب این حوادث بودند و به مال و جان و زندگی مردم آسیب زدند، با عدالت و قاطعیت و به شکلی با آنها برخورد می‌شود تا دیگر شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد

وی اضافه کرد: افرادی که محرک و مسبب این وقایع نیز بوده‌اند، هر چند در میدان حضور نداشتند اما با سخنان و نوشته‌ها و حرکات خود تحریک کردند، باید به کارشان رسیدگی شود و خسارات و آسیب‌ها را جبران کنند.

نماینده اعزامی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در خصوص قضایای اخیر تدابیری اتخاذ شده که بند بند مصوبات آن در حال اجراست و تدابیر مکمل در خصوص قصورها و ترک فعل‌های احتمالی هم اتخاذ خواهد شد.

اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی در سیستان و بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان هم گفت: در زمینه حوادث هفته‌های اخیر استان، مصوبات خوبی در شورای عالی امنیت ملی داشته‌ایم که اجرای بندهای آن در این خطه پهناور آغاز شده است.

آیت الله مصطفی محامی در این همایش ضمن تاکید بر اینکه اگر مشکلاتی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد، در سایر استان‌های کشور مشاهده می‌شد، این آرامشی که هم اکنون در این خطه پهناور وجود دارد، قطعاً در سایر نقاط کشور وجود نداشت، اظهار کرد: وجود مرزهای گسترده نه تنها تاکنون برای مردم مایه درآمد، آرامش و امنیت نبوده بلکه تنها عامل بروز مشکلات عدیده ای بوده به طوری که دشمنان و سرویس‌های مختلف معاند در آن سوی مرز حضور جدی داشته و به روش‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که خوشبختانه با هوشیاری مردم و مسئولان در هیچکدام از پروژه‌هایشان موفق نبوده‌اند.

دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد

وی گفت: بر اساس تاریخ و شواهد موجود و تجربه زندگی با ساکنان سیستان و بلوچستان، شهادت می‌دهم که مردم سیستان و بلوچستان از وفادارترین افراد نسبت به ایران اسلامی، نظام مقدس و رهبر معظم انقلاب بوده و هستند و کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود.

آیت‌الله محامی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب توجه خاص و ویژه‌ای به مردم سیستان و بلوچستان دارند و این دلدادگی، دوطرفه بوده و هست.

با خاطیان در هر سمت و جایگاهی که هستند برخورد قانونی شود

وی در ادامه به حوادث اخیر استان اشاره کرد و گفت: در این وقایع اولاً باید بررسی دقیقی صورت گیرد تا حق مردم ضایع نشود و با خاطیان در هر سمت و جایگاهی که هستند برخورد قانونی شود و این موضوع را در جلسات مختلف و حتی در مرکز کشور پیگیری کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به توجه و پیگیری روزانه مقام معظم رهبری از وقایع استان، از ایشان بابت پیگیری مسائل و اعزام هیئتی به این خطه پهناور تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محتشم IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    9 8
    زاهدان جزیزه متعلق به باند اسماعیل زهی نیست / او نقش مخربی در ایجاد فضای و تشویش اذهان عمومی دارد نباید اشتباه کرد ایشان مقصر اوضاع کنونی حداقل در بخشی از ان سهم عمده داشته است باید ایشان را پاسخ گو کرد / متراژ پا و گلیم اش رت برایش اندازه گیری و مشخص نمود
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      4 2
      باید از امامت جمعه بره اون وهابیه
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      3 0
      اوهوی زهی خون رییس اطلاعات سپاه رو تو ریختی؟؟
  • سامان IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 3
    ببین وضعتون
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      3 1
      اونایی که از محرومیت بلوچستان حرف میزنین چرا به بزرگترین و مجهزترین بیمارستان که سپاه توی زاهدان گذاشته 400 میلیارد اسیب زدین .
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    11 8
    این وهابی عبدالحمید نوکر عربستان رو محاکمه کنید سیستان اروم میشه
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      3 1
      نمیدونم وهابی هست یا نه خدایش بهتر میداند . اما بابت تک تک صحبت هایش باید جوابگو باشد . مثبت منفی اشتباه شد.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    2 1
    سیستان وبلوچستان بهتر بود سه به ناحیه تبدیل بشه. حاشیه مرزها نظامی،مناطق ساحلی اقتصادی و مناطق مرکزی شهری‌. ناحیه سوم باید باتوجه به وسعت استان،دارای شهرهای کوچک با جمعیت پراکنده باشه. مهاجرت از سایر استانها را داشته باشه.فعالیت فرهنگی منسجم برقرار باشه.فقر نداشته باشه و البته زدودن فقر به ازای جا افتادن برنامه های فرهنگی باشه.
    • یوسف از همدان IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      مهاجرت از سایر استانها؟ نمی دانم عامدانه این نظر رو نوشتی یا همینجوری چیزی پراندی ولی معنی نظر شما یعنی نسل کشی فرهنگی یعنی هویت زدایی و یکسان سازی فرهنگی به نفع فرهنگ غالب جامعه
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    8 4
    یه قانونی هم‌واسه زنان بی حجاب که با سوع استفاده از شرایط دارن بی حجاب تو خیابان ها میچرخن بزارید.یعنی چی آخه؟تو کشور اسلامی چرا باید زن مسلمان بدون روسری و با لباس نامناسب بچرخه؟
    • مسی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 4
      تو سر پیاز ی یا تهش
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 1
      چشم شما راحت میشی؟
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 0
    این مرد مولوی عبدالحمید هم آخور میخوره هم ازتوربه در دراز مدت امیدی به این شخص نیست باعث دردسر بیشتر می شود باید کسی دیگر جایگزین او بکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس