کد خبر 1435731
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
نتانیاهو ولی‌عهد بحرین را به تل‌آویو دعوت کرد

دفتر بنیامین نتانیاهو مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او طی رایزنی تلفنی با ولی‌عهد بحرین، وی را برای سفر به فلسطین اشغالی دعوت کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تحرکات بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه بعد از انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد، او با «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولی‌عهد و نخست‌وزیر بحرین گفت‌وگوی تلفنی برقرار کرد.

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی خبر دادند که این رهبر حزب لیکود رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (دیروز) با ولی‌عهد و نخست‌وزیر بحرین تماس تلفنی داشت و دو طرف درباره روابط تل‌آویو و منامه رایزنی کردند.

به گزارش «تایمز اسرائیل» بنا بر روایت دفتر بنیامین نتانیاهو، «ولی‌عهد تمایل بحرین را برای گسترش و تعمیق روابط بین دو کشور و رساندن همکاری‌هایمان به یک اوج جدید ابراز کرد».

بنا بر اعلام دفتر رهبر لیکود و مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در این رایزتی تلفنی اعلام کرد که «فرصت‌هایی بزرگ» پیش روی تل‌آویو و منامه است و او انتظار دارد که ارتباطات مستقیم دو طرف ادامه یابد.

به روایت بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو، او در گفت‌وگو با ولی‌عهد و نخست‌وزیر بحرین از وی برای سفر به فلسطین اشغالی دعوت کرد.

رایزنی تلفنی نتانیاهو در شرایطی انجام شد که او روز گذشته رسما توسط «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به عنوان مامور تشکیل کابینه تعیین شد.

رژیم صهیونیستی و بحرین در سال 2020 زمانی که نتانیاهو نخست‌وزیر و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بود، توافق سازش عادی سازی روابط موسوم به «توافق ابراهیم» را امضا کردند؛ توافقی که امارات عربی متحده هم بخشی از ان بود و بعدتر مغرب هم به آن اضافه شد.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، مقام‌های بحرین بعد از انتخابات اخیر در فلسطین اشغالی اعلام کردند که به تقویت روابط با رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

بر همین اساس، رویترز به نقل از شیخ خالد بن احمد آل خلیفه مشاور دیپلماتیک حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین گزارشی در همین باره منتشر کرد. به گفته مشاور شاه بحرین، پیروزی نتانیاهو موضوعی «عادی و همیشه محتمل» است.

مشاور شاه بحرین افزود: «ما به عنوان اعضای توافقنامه ابراهیم، با اسرائیل یک توافق داریم و به توافق خود پایبند خواهیم بود و انتظار داریم که در همان مسیر ادامه یابد و مشارکت خود را با هم ادامه دهیم. ما می‌خواهیم با هم یک نمونه بسازیم، موفق شویم و با همه تهدیدها مقابله کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس