کد خبر 1435685
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۰
علت درد استخوان چیست؟

یک متخصص ارتوپدی گفت: علت درد استخوان هرچه باشد مهم است و باید جدی گرفته شود، با این حال موارد بسیاری وجود دارد که درد استخوان درست روی محلی که مشکل دارد حس می‌شود.

به گزارش مشرق، برزو قزوینیان متخصص ارتوپدی در خصوص علل درد استخوان، اظهار کرد: درد استخوان کمتر از درد مفصل و عضله شایع است، گاهی علت درد استخوان مانند شکستگی واضح بوده و در مواردی ممکن است تشخیص علت آن نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد.

وی ادامه داد: علت درد استخوان هرچه باشد مهم است و باید جدی گرفته شود، با این حال موارد بسیاری وجود دارد که درد استخوان درست روی محلی که مشکل دارد حس می‌شود، از این رو شایع‌ترین علل درد استخوان، ضربه، پوکی، عفونت و سرطان استخوان است.

این متخصص ارتوپدی تصریح کرد: ضربه به استخوان به طور معمول به دنبال تصادفات، سقوط از ارتفاع، حوادث ورزشی و حوادث حین کار انجام می‌شود که می‌تواند موجب شکستگی استخوان شده و همین شکستگی ایجاد درد شدیدی در محل آسیب‌دیده کند.

وی اضافه کرد: پوکی استخوان می‌تواند موجب درد استخوان در محلی شود که دچار ضعف و سستی شده است، نرمی استخوان نیز که به علت کمبود کلسیم و ویتامین D ایجاد می‌شود، می‌تواند موجب ضعف و به دنبال آن درد استخوان شود.

قزوینیان با بیان اینکه عفونت استخوان می‌تواند علت درد آن باشد، وقتی عفونت استخوان حاد است تشخیص آن راحت‌تر و واضح‌تر است، خاطرنشان کرد: تهاجم سلول‌های سرطانی به استخوان می‌تواند موجب درد آن شود، سرطان استخوان ممکن است اولیه باشد یعنی منشأ سرطان از خود استخوان باشد. در هر صورت افراد باید با مشاهده درد استخوان هر چه سریع‌تر به متخصص مراجعه و درمان را آغاز کنند.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خماری
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      دستت درد نکنه مشرق هنوز میخواستم بگم این درد دلی با خودت بود آبرو نداشته ام را بیشتر نبری دعا کن شاید آدم شویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس