کد خبر 1435460
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
۲ ایرانی در جمع ستارگان آسیایی جام جهانی

وبگاه شبکه آمریکایی ESPN به معرفی ۱۰ ستاره آسیایی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخت که این تورنمنت می‌تواند میدان درخشش آن‌ها باشد.

به گزارش مشرق، رسانه آمریکایی از تیم ملی ایران «مهدی طارمی» و «علیرضا بیرانوند» را انتخاب کرده است.

وبگاه ESPN درباره طارمی نوشته است: مهدی طارمی در جام جهانی قبلی که در روسیه برگزار شد هنوز در آسیا بازی می‌کرد و شاید با آن توپی که در لحظات پایانی دیدار ایران برابر پرتغال از دست داد به خاطر مردم بیاید ، فرصتی که اگر گل می شود ایران، پرتغال را شکست می‌داد و یک صعود تاریخی به مرحله بعدی جام بیست و یکم داشت.

چهار سال پس از آن تورنمنت، طارمی حالا در اوج قدرت خود قرار دارد، ستاره تیم بزرگ پورتو پرتغال است و تاکنون در لیگ قهرمانان اروپا پنج گل را به نام خود ثبت کرده است.

طارمی در مدت سه سال و نیم حضور در تیم‌های پرتغالی «ریو آوه» و پورتو، ۶۲ گل به ثمر رسانده است. طارمی یار کلیدی تیم پورتو است و فصل گذشته همراه با این تیم موفق به کسب دوگانه لیگ و جام حذفی شد. طارمی آماده اذیت‌کردن تیم‌هایی است که در گروه B جام جهانی با ایران همگروه هستند.

ایران در گروه دوم جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است.

رسانه آمریکایی در بیرانوند نیز نوشته است: در حالی که طارمی فرصت خود را در بازی با پرتغال از دست داد تا ایران از صعود تاریخی باز بماند، اما دروازهبان ایران در آن دیدار با مهار ضربه پنالتی رونالدو، مورد توجه همگان قرار گرفت.

بیرانوند که در لیگ ایران و همراه را پرسپولیس صاحب چهار قهرمانی شده است، به لیگ بلژیک و تیم «انتورپ» رفت و پس از آن به صورت قرضی به تیم «بواویشتا» پرتغال پیوست. با این وجود، او طی ماه‌های اخیر با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرده است.

بیرانوند ۳۰ ساله پس از بازگشت به لیگ ایران و باشگاه پرسپولیس در رقابت سختی با گزینه‌هایی مانند «امیر عابدزاده» برای به دست آوردن پیراهن شماره یک تیم ملی ایران در جام جهانی است. با این حال، او گزینه اول «کارلوس کی‌روش» برای حراست از دروازه ایران در جام جهانی است.

شبکه ESPN در ادامه به ستارگان آسیایی دیگر جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخته و نوشته «المعز علی» و «عبدالکریم حسن» از قطر، «سلمان الفرج» و «سالم الدوسری» از تیم ملی عربستان سعودی، «تاکه‌هیرو تومیاسو» و «داییچی کامادا» از تیم ژاپن و «کیم مین جائه» و «سون هیونگ مین» از کره جنوبی می‌توانند در ترکیب تیم‌های آسیایی در جام بیست و دوم بدرخشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس