کد خبر 1435397
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
طارمی ناکام‌ترین بازیکن ایران لقب می‌گیرد؟

مهدی طارمی بهترین بازیکن تیم ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود و همین موضوع انتظارات را از او زیاد کرده است؛ اما سوال اینجاست که او بر چه اساسی می‌تواند ناجی تیم ملی در قطر لقب بگیرد؟

به گزارش مشرق، کار تیم ملی فوتبال ایران در آوردگاه مهم جام جهانی قطر از سی‌ام آبان آغاز خواهد شد. این تیم ۸ روز دیگر در اولین مصاف خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها به مصاف تیم قدرتمند انگلیس می‌رود و روزهای چهارم و هشتم آذر هم با تیم‌های ولز و آمریکا بازی خواهد کرد.

با توجه به ظرفیت این ۴ تیم به لحاظ بازیکن، ایران ضعیف‌ترین تیم گروه B است و طبق ارزش‌گذاری سایت ترانسفرمارکت ارزان‌ترین تیم این گروه هم محسوب می‌شود. در این سایت تیم‌های انگلیس، آمریکا، ولز و ایران به ترتیب ۱.۳ بیلیون یورو، ۲۱۱ میلیون یورو، ۱۴۳ میلیون یورو و ۷۷ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده است و اگر مهدی طارمی در لیست ایران نبود به طور قطع ارزش تیم ایران به کمتر از ۵۰ میلیون یورو می‌رسید.

طارمی که دوران درخشانی را در تیم پورتو سپری می‌کند در حال حاضر تنها بازیکن ایران است که در کلاس جهانی بازی می‌کند. او در لیگ قهرمانان اروپا و همینطور لیگ پرتغال عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و همین موضوع انتظارات را از این بازیکن چند برابر کرده است. حالا توقع می‌رود طارمی بتواند همچون پورتو برای تیم ملی هم گل‌های حساسی را در جام جهانی به ثمر برساند؛ اما قیاس پورتو و تیم ملی قیاسی مع‌الفارق است.

طارمی ناکام‌ترین بازیکن ایران لقب می‌گیرد؟

درست است که پورتو تیمی درجه ۲ در فوتبال اروپا محسوب می‌شود، اما فاصله فنی این تیم با تیم‌های قدرتمند قاره سبز آنچنان زیاد نیست که انتظار پیروزی تیم پرتغالی را مقابل این تیم‌ها نداشت؛ اما همانطور که در سایت ترانسفرمارکت به آن اشاره شد تیم ملی فوتبال ایران بازیکنانی در حد و اندازه طارمی ندارد و داشتن تنها یک بازیکن سطح بالا برای موفقیت در جام جهانی کافی نیست.

در جام جهانی پیشین هم چنین وضعیتی برای سردار آزمون به وجود آمده بود. او در خلق موقعیت آمار خوبی از خود به جا نگذاشت و همین مسئله باعث شد انتقادات زیادی علیه این بازیکن شکل بگیرد. در حال حاضر بهترین راهکار این است که توقعات از طارمی رویه‌ای منطقی به خود بگیرد تا فشارها روی این بازیکن به حداقل برسد. آن وقت است که مهاجم شماره ۹ تیم ملی ایران می‌تواند کیفیت فنی خود را به نمایش بگذارد؛ در غیر این صورت شاید طارمی ناکام‌ترین بازیکن ایران در جام جهانی قطر لقب بگیرد و همچون دوره پیشین این رقابت‌ها با چشمانی اشکبار مستطیل سبز را ترک کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 1
    هجمه سازی نکنید
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    به قیمت نیست.ایران پر از استعداده که اگه تمکانات و شرایط فراهم باشه قطعا میتونیم یکی از ابرقدرت های فوتبال دنیا باشیم.نه آمریا و نه ولز بازیکنی مثل مهدی طارمی در اختیار ندارن.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    از حالا اینهمه آیه یاس...!!!! بجای اینکه انرژی و امید تزریق کنی .. !! از تو بعید بود مشرق ..!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس