جام جهانی و مصدومیت

در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستیم؛ یک جام جهانی بسیار بد موقع و پر از ابهام و ایراد که همچنان مخالفین سرسخت خود را دارد.

سرویس ورزش مشرق - سپ بلاتر ریاست سابق فدراسیون جهانی فوتبال فیفا که در مافیا و فساد شهرت پیدا کرده بود در این چند ماه بیشتر از ده بار اعتراف کرده که نباید این میزبانی را به قطر هدیه می‌داد. از نقض آشکار حقوق بشر در برخورد با کارگران نپالی و هندی و بنگلادشی گرفته تا رعایت نکردن برخی اصول اولیه محیط زیستی و استانداردهای استفاده از از مصالح در ساخت هتل ها و استادیوم ها اما آنچه که اکنون بسیاری را نگران کرده ماجرای به ظاهر ساده تری است.

مصدومیت های زیادی در چند هفته گذشته اتفاق افتاده به احتمال می رود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز شاهد اوج‌گیری این مصدومیت ها باشیم.

در یکی از آخرین تراژدی ها امید ابراهیمی هافبک دفاعی پرتلاش تیم ملی فوتبال ایران تنها دو دقیقه بعد از ورود به زمین برابر نیکاراگوئه با مصدومیت شدید مواجه شد و روی برانکارد زمین را ترک کرد.

ابراهیمی در بازی اول ایران در دور گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل مراکش نیز به دلیل مصدومیت از بازی خارج شده بود.

نزدیک به ۴ روز پیش بنابر ادعای اکیپ فرانسه سادیو مانه ستاره تیم ملی سنگال حضور در رقابت‌های جام جهانی را از دست داد. البته نام مانه در لیست نهایی سنگال قرار دارد و احتمال می دهند که پزشکان بتوانند او را به مسابقات برسانند.

نگرانی بابت مصدومیت احتمالی ستاره ها اکنون به اوج خود رسیده و به خصوص به خاطر بازی لیگ اروپا بیشتر ستارگان در معرض خطر هستند.

نگرانی بزرگ همه تیم ها در آستانه بدموقع ترین جام جهانی +عکس

در جریان پیروزی ۶ بر ۱ بایرن مونیخ در هفته چهاردهم رقابت های بوندسلیگا ستاره سنگالی این تیم در دقیقه ۲۰ بازی دچار مصدومیت شد و در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یک شوک بزرگ به سنگال وارد کرد.

سه روز پیش نیز،  ماکسیم کرپو، گلر تیم فوتبال لس‌آنجلس اف‌سی که در وقت‌های اضافی فینال جام MLS به شدت از ناحیه پا مصدوم شده بود، جام جهانی قطر را از دست داد.

کرپو که گلر دوم تیم ملی کانادا در مسیر صعود به جام جهانی بود و ذخیره‌ای مطمئن برای میلان بورجان به حساب می‌آمد، روی یک برخورد بسیار تلخ در خروج از دروازه با کوری برک، مهاجم تیم فوتبال فیلادلفیلا یونیون، از ناحیه ساق پا دچار شکستگی شد تا به این ترتیب همزمان با دریافت کارت قرمز به خاطر خطا روی مهاجم حریف، به سختی از زمین بازی خارج شود.

در تیم ملی سوئیس نیز، استیون زوبر ستاره «ناتی» در یورو ۲۰۲۰ به علت مصدومیت فرصت حضور در قطر را از دست داده است. در فرانسه، مایک مانیان، انگولو کانته و پل پوگبا ۳ ستاره‌ای بودند که به علت مصدومیت جایی در جام جهانی نخواهند داشت و فرلان مندی، کلمان لنگله، موسی دیابی، وسام بن‌یدر و راندال کولو نیز بازیکنانی هستند که پای پرواز، از فهرست نهایی جا ماندند. مصدومیت مانیان، منجر به حضور دوباره استیو مانداندا در یک تورنمنت دیگر شده است.

در تیم ملی آلمان، به جز تیمو ورنر، فلورین ویرتز و مارکو رویس نیز به علت تداوم مصدومیت جام جهانی را از دست دادند. به این ترتیب کابوس مصدومیت قبل از یک تورنمنت مهم یک‌بار دیگر گریبان رویس را گرفت.

در بلژیک، روملو لوکاکو که پس از گذراندن مصدومیتی ۲ ماهه، در بازگشت به میادین دوباره مصدوم شد، در فهرست نهایی قرار گرفته و باید دید مصدومیت ماهیچه پای چپ، فرصت خودنمایی در جام جهانی را به او خواهد داد یا نه.

در تیم ملی انگلیس، رقیب ایران در مرحله گروهی،  در شرایطی که ریس جیمز و بن چلیول به دلیل آسیب‌دیدگی جام جهانی را از دست دادند، ساوتگیت تصمیم گرفت کایل واکر و کالوین فیلیپس را با وجود علامت سوال‌های زیاد درباره آمادگی‌شان به قطر ببرد.

نگرانی بزرگ همه تیم ها در آستانه بدموقع ترین جام جهانی +عکس

بد موقع بودن برگزاری جام جهانی قطر شاید یکی از اتفاقات عجیب و غریب در تاریخ فوتبال جهان باشد چیزی که حتی در زمان وقوع آن کسی آن را باور نمی‌کرد. لیگ ها تقریباً چند روز قبل از جام جهانی تمام می‌شوند و بازیکنان خسته از بازی های فشرده باشگاهی حالا باید در لباس ملی بدوند.

یوناس بائر هافمن، دبیر کل فیفپرو، در این خصوص می‌گوید: من فکر می کنم خطر آسیب دیدگی و خطر خستگی در چهار هفته آینده بیشتر بوده و ممکن است بازیکنان در زمان برگزاری بزرگترین بازی ها در دسترس نباشند.

وی ادامه داد: فکر می کنم که احتمال آن مطمئناً از سایر جام های جهانی بیشتر است. ممکن است شاهد یک جام جهانی باورنکردنی باشیم زیرا بازیکنان همه چیز را کنار گذاشته اند و ممکن است شاهد بازی معجزه آسا در برخی کشورها باشیم، اما تصویر بزرگتر احتمال آسیب دیدگی را افزایش می دهد و احتمال خستگی مفرط بازیکنان زیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس