ماجرای تاریخی سرمربی‌گری فرگوسن در جام جهانی

سرالکس فرگوسن در ۳ دیدار جام جهانی ۱۹۸۶ سرمربی تیم ملی اسکاتلند بود و اسکاتلند او با وجود اینکه به دور دوم صعود نکرد اما بهترین نتایج نیم قرن اخیر اسکاتلند را گرفت.

سروریس ورزش مشرق _ در سال ۱۹۸۵ در یک اتفاق عجیب جک استین سرمربی وقت تیم ملی اسکاتلند در انتهای دیدار این تیم با ولز در انتخابی جام جهانی، از دنیا رفت. بعد از این اتفاق، سِر آلکس فرگوسن که در کنار سرمربیگری تیم ابردین، دستیار جک در تیم ملی بود هدایت اسکاتلند را به عهده گرفت. آنها برای جهانی شدن باید در دیدار پلی‌آف از سد استرالیا می‌گذشتند. اتفاقی که با پیروزی ۲ بر صفر در مجموع ۲ بازی به حقیقت تبدیل شد. آنها پس از جام‌های ۱۹۵۴، ۱۹۵۸، ۱۹۷۸ و ۱۹۸۲ به این رویداد بزرگ رسیدند.

ماجرای تاریخی سرمربی‌گری فرگوسن در جام جهانی +عکس
الکس فرگوسن در کنار جک استین فقید در دیدار اسکاتلند و ولز در انتخابی جام جهانی ۱۹۸۶؛ استین پس از این دیدار فوت کرد و فرگوسن سرمربی اسکاتلند در جام جهانی ۱۹۸۶ شد!

اسکاتلند با فرگوسن به جام جهانی صعود کرد اما در همان مرحله گروهی با دو شکست ۱-۰ مقابل دانمارک و ۲-۱ برابر آلمان و یک تساوی بدون گل با اروگوئه از گردونه رقابت ها خارج شد. ۳ پیروزی، ۴ تساوی و ۳ شکست، نتیجه حضور چند ماهه آلکس فرگوسن در راس تیم ملی فوتبال کشورش بود.

نکته جالب اینکه با گذشت قریب به ۵ دهه نتایج فرگوسن با اسکاتلند بهترین نتایج آنها تابه امروز در تاریخ جام جهانی محسوب می شود. اسکاتلند هنوز هم موفق به صعود به مرحله حذفی جام جهانی نشده و بدتر اینکه  از مسابقات ۱۹۹۸ فرانسه تاکنون حتی در این رقابت ها حضور پیدا نکرده است.

ماجرای تاریخی سرمربی‌گری فرگوسن در جام جهانی +عکس

فرگوسن پس از جام جهانی از آبردین نیز خداحافظی کرد و در نوامبر ۱۹۸۶ جانشین ران آتکینسون در منچستریونایتد شد و تا ۲۰۱۳ هدایت این تیم را برعهده داشت و منچستر یونایتد را به یکی از قدرت‌های فوتبال دنیا تبدیل کرد. هدایت تیم ملی اسکاتلند نیز پس از فرگوسن به اندی راکسبورگ رسید و این مربی تا ۱۹۹۳ هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشت و آن را به ثبات نسبی رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس