استثنائی‌ترین مرد دنیای فوتبال +عکس

پیرمرد ۹۱ ساله برزیلی با کسب چهار قهرمانی جهان در نقش‌های مختلف، یک مرد استثنائی در جهان فوتبال به شمار می‌آید.

سرویس ورزش مشرق _ ماریو زاگالو با قهرمان کردن برزیل در جام ۱۹۷۰ اولین کسی شد که هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن موفق به قهرمانی در جام جهانی شده است. وی پرافتخارین بازیکن - مربی جهان به شمار می رود، چرا که در سالهای ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ به عنوان بازیکن و در سال ۱۹۷۰ به عنوان سرمربی برزیل و در سال ۱۹۹۴ به عنوان کمک مربی(دستیار کارلوس آلبرتو پریرا) برنده جام جهانی شد.

استثنائی‌ترین مرد دنیای فوتبال +عکس

زاگالو در جام جهانی ۱۹۹۸ هم به عنوان سرمربی تا پای کسب جام جهانی پیش رفت اما در فینال ۳-۰ مغلوب فرانسه شدند تا دیدیه دشان جام را بالای سر ببرد و مانع دومین قهرمانی پیاپی برزیل با کاپیتانی دونگا شود!
 

استثنائی ترین مرد دنیای فوتبال +عکس

بعدها بکن باوئر هم به این افتخار نایل شد، البته ستاره بی بدیل فوتبال آلمان تنها در جام جهانی ۱۹۷۴ به عنوان کاپیتان و در سال ۱۹۹۰ به عنوان سرمربی همراه تیم آلمان قهرمان جام جهانی شد. وی در جام جهانی ۱۹۸۶ هم به عنوان سرمربی نایب قهرمان جهان شد.

استثنائی ترین مرد دنیای فوتبال +عکس//آماده انتشار 12 شب

ماریو زاگالوی ۹۱ ساله متولد ۱۹۳۱ است و خیلی دیر به تیم ملی برزیل رسید. وی که به عنوان مهاجم گوش چپ بازی می‌کرد در ۲۷ سالگی اولین بازی ملی را انجام داد و در طول ۶ سال بازی برای طلایی پوشان ۳۳ بار به میدان رفت و ۵ گل به ثمر رساند. اما پس از دوران بازی و کسب دو قهرمانی جهان ( ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲) به مربیگری روی آورد و با دو قهرمانی جهان به عنوان سرمربی (۱۹۷۰) و مربی (۱۹۹۴) و یک نایب قهرمانی به عنوان سرمربی (۱۹۹۸) یک نام ماندگار در جهان فوتبال شد.

وی یک بار نیز پیش از جام جهانی ۱۹۷۸ و هنگامی که سرمربی تیم ملی کویت بود برابر ایران قرار گرفت و شکست خورد.

استثنائی ترین مرد دنیای فوتبال +عکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس