کد خبر 1434861
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
تلاش حزب میهن ترکیه برای رفع موانع بین آنکارا - دمشق

دوگو برینچک، رئیس حزب اپوزیسیون میهن ترکیه اعلام کرد که با هدف رفع موانع و فاصله بین این کشور و سوریه تا پایان سال جاری میلادی به همراه شخصیت های دیگر به سوریه سفر می کند.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه زمان ترکیه، برینچک روز چهارشنبه در جریان شرکت در نشست حزب متبوعش در منطقه سیرت  گفت: ما با دوستمان، ادهم سنجاق، تاجر ترک در ماه نوامبر یا دسامبر به دعوت بشار اسد راهی  سوریه خواهیم شد.

وی افزود: «سوری ها برادران مردم ترکیه هستند و روابط دو کشور با رفع این موانع از سرگرفته میشود، کامیون ها و کاروان های تجاری باید دوباره بین دوکشور تردد کنند وکالاهای تولید شده ترکیه باید به سوریه صادر شوند، ما تجارت با همسایگان خود را از سر  خواهیم گرفت و با آنها گفتگو خواهیم کرد.»

برینچک "پایان دادن به تروریسم در سوریه و به ارمغان آوردن صلح و آرامش به ترکیه" را از اهداف سفر مزبور عنوان کرد و افزود: این سفر برای ایجاد شرایط لازم برای رونق تولید و برقراری صلح و آغاز مبادلات تجاری انجام می شود.

در ماه گذشته میلادی نیز  اوزگور بورصلی، دبیرکل حزب اپوزیسیون الوطن ترکیه، پس از یک هفته از انتشار خبر تعویق سفر به سوریه، از قصد مقامات این حزب برای سفر به دمشق در «آینده بسیار نزدیک» خبر داده بود.

وی در مصاحبه ای با روزنامه ایندیپندنت ترکیه گفت : این حزب با وزارت امور خارجه سوریه در تماس است و حدود یک هفته پیش برای دومین بار با مقامات سوری دیدار کردیم،  تعیین تاریخ دقیق این سفر دشوار است زیرا هر دو طرف برنامه‌های متفاوتی دارندولی آنچه مسلم است قطعی بودن این دیدار در «آینده‌ای بسیار نزدیک» است.

وی همچنین در اواسط ماه اگوست اعلام کرده بود  که رئیس حزب «الوطن» در رأس هیئتی بلندپایه شامل  شخصیت های مهم این حزب، برای دیدار با رئیس جمهور اسد به دمشق می رود. ولی رسانه های ترکیه پس ازان خبردادند که سفر وی به دمشق "به درخواست دولت سوریه برای مدتی به تعویق افتاده است".

برینچک ولی طی سخنانی، حزب حاکم "عدالت و توسعه" در ترکیه را متهم به دست داشتن در  "لغو" این دیدار کرد.

.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس